پایگاه خبری خانه فوتبال:

زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد. سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد . سهام عدالت دارای سود است برای سهامداران.سود جذاب سهام عدالت به حساب مردم واریز می شود.خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کنید .

واریز سود سهام عدالت در پایان آذرماه

با توجه به صحبت رییس سازمان بورس مبنی بر اینکه احتمالا پرداخت سود سهام عدالت در تاریخ‌های مشابه سال گذشته انجام می‌شود، اواخر آذرماه باید منتظر واریز مرحله اول و روزهای پایانی اسفند شاهد پرداخت مرحله دوم باشیم.

به گزارش ایسنا، اخیرا مجید عشقی ـ رییس سازمان بورس - درباره نحوه و جزئیات پرداخت سود سهام عدالت گفته است درخصوص سود سهام عدالت با توجه به اینکه شرکت‌ها به صورت تدریجی این کار را انجام می‌دهند اختلاف چند ماهه را شاهد هستیم و هنوز نهایی نشده است، اما احتمالا در تاریخ‌های مشابه سال گذشته، سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

سال ۱۴۰۱ سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ طی دو مرحله واریز شد. روند پرداخت مرحله اول از روز ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا سوم دی ماه ادامه یافت. در مرحله نخست سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

فرآیند پرداخت مرحله دوم نیز روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ انجام گرفت. در اسفندماه نیز سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی داشتند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق گرفت.

بیش از ۴۹ میلیون نفر در کشور مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند. هنوز مبلغ سود سهام عدالت در سال جاری که مربوط به سال ۱۴۰۱ خواهد بود مشخص نشده است.

درباره سهام عدالت جاماندگان نیز سال گذشته حدود ۳.۵ میلون نفر به عنوان جاماندگان سهام عدالت شناسایی شدند و قرار بود به هرکدام از این افراد مبلغ ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت اختصاص پیدا کند. اما رییس سابق سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که تحقق این موضوع به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد که چنین منابعی فعلا موجود نیست. اواسط شهریور امسال هم احسان خاندوزی ـ وزیر اقتصاد - اظهار کرد که مراحل تصویب و تخصیص سهام عدالت به جاماندگان باید از طریق هیات دولت طی شود.

رقم سود سهام عدالت افزایش یافت

با توجه به صحبت رییس سازمان بورس مبنی بر اینکه احتمالا پرداخت سود سهام عدالت در تاریخ‌های مشابه سال گذشته انجام می‌شود، اواخر آذرماه باید منتظر واریز مرحله اول و روزهای پایانی اسفند شاهد پرداخت مرحله دوم باشیم.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با یادآوری اینکه پیگیری تغییر ساختار مدیریت سهام عدالت توسط دولت به وقوع یک فاجعه در کشور منتهی می شود، از رئیس مجلس خواست تا با پیگیری از وزیر اقتصاد مانع این کار شود.

محسن علیزاده در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۲۱۶ آیین نامه داخلی خطاب به رئیس مجلس ضمن درخواست ورود وی به نحوه انتخاب نمایندگان در هیات ها گفت: اخبار نگران کننده ای درخصوص پیگیری وزیر امور اقتصادی و دارایی در ارتباط با نحوه تغییر ساختار مدیریت سهام عدالت در کشور شنیده می شود که در صورت صحت بسیار نگران کننده است و گمان می رود که دولت به دنبال این است که سهام عدالت را به طور کامل به دست بگیرد.

با توجه به صحبت رییس سازمان بورس مبنی بر اینکه احتمالا پرداخت سود سهام عدالت در تاریخ‌های مشابه سال گذشته انجام می‌شود، اواخر آذرماه باید منتظر واریز مرحله اول و روزهای پایانی اسفند شاهد پرداخت مرحله دوم باشیم.

سهام عدالت

رئیس سازمان بورس گفت: سامانه واگذاری سهام عدالت متوفیان هفته آینده رونمایی می‌شود و سهام ۳.۵‌میلیون متوفی تعیین تکلیف خواهد شد.

مجید عشقی در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های سازمان بورس برای نیمه دوم سال گفت: توسعه صندوق بازنشستگی‌های تکمیلی و همینطور واگذاری سهام متوفیان سهام عدالت را انجام خواهیم داد که هفته بعد سامانه آن رونمایی خواهد شد و سهام ۳.۵ میلیون نفر متوفی به ۱۶ میلیون وراث آن‌ها واگذار خواهد شد.

او افزود: بر اساس ماده ۲ قانون، وظیفه سازمان بورس حمایت از حقوق سهامداران و توسعه بازار شفاف است. بر اساس این وظیفه در اولین روز‌های خود در سازمان بورس برنامه راهبردی تدوین شد که با توجه به شرایط بازار به روز شد و بعد از تصویب در شورای عالی بورس رونمایی خواهد شد. چند هدف اصلی داشتیم حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران، تشکیل سرمایه و مدیریت ریسک و سعی کردیم برنامه‌های سازمان حول این اهداف باشد.

عشقی تصریح کرد: در حوزه اقداماتی که برای حمایت از حقوق سهامداران انجام دادیم مهمترین بحث تنوع بخشی به زمینه‌های سرمایه گذاری بود که سعی شده در این دو سال سرعت بیشتری داشته باشد. انواع صندوق‌هایی که ایجاد شده با این هدف بوده و در پی این هستیم که عمق بیشتری به آن‌ها بدهیم.

رئیس سازمان بورس گفت: با توجه به شرایطی که صندوق‌ها داشتند، تا کنون بالای ۳۰ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه داشته اند که نشان می‌دهد بازار از آن‌ها استقبال می‌کند.

او ادامه داد: توجه ویژه به ابزار‌های سرمایه گذاری در مسکن شده که به موجب آن صندوق املاک و مستغلات تشکیل شد. تا هفته آینده بررسی را خواهیم داشت و بورس کالا در حال بررسی گزینه‌ها و بررسی طرح‌هایی است که می‌توانند عرضه شوند و ابزار مالی مناسبی برای تامین مالی مسکن باشند.

او افزود: بخش بعدی در حوزه افزایش کیفیت خدمات به سرمایه‌گذاران و رقابتی شدن سرمایه‌های مالی است. ۲۶۰ مجوز نهاد مالی تقدیم متقاضیان شد. نهاد‌های مالی فعال ما به بیش از هزار مورد رسیده و تعداد صندوق‌ها نیز به ۴۰۰ مورد رسیده و چندین درخواست هم داریم که روند صدور صندوق‌های سرمایه گذاری همچنان ادامه دارد.

عشقی تصریح کرد: اتصال به درگاه صدور مجوز را داشتیم که از سازمان‌های پیشرو بودیم که با وجود مشکلات روی روال افتاده و روند عادی دارد. بحث مالیاتی وجود داشت که با پیگیری‌های لازم برداشته شد و روند درخواست به حالت طبیعی بازگشت.

رئیس سازمان بورس گفت: در جهت حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران، از سال۱۴۰۱ تمام سود‌ها از طریق سجام پرداخت می‌شود و کسی لازم نیست به بانک مراجعه کند. بحث واریز‌های سود رسوبی انجام شد که امسال در ۶ ماهه بالغ بر ۱۲ میلیون نفر سود رسوبی خود را دریافت کرده اند. در خصوص سود نقدی کاهش مدت زمان واریز بود که از ۸ ماه باید به ۴ماه کاهش پیدا کند. بخش عمده‌ای از شرکت‌ها اصلاح کرده اند.

او بیان کرد: یکی از مهمترین بحث‌ها بحث‌های نظارتی بوده که الگوریتم‌های نظارتی را طراحی کردیم و طرحی به عنوان بورس بان اجرا شد که اطلاعات تمامی معامله گران به صورت برخط رصد می‌شود. اکنون می‌توانیم ادعا کنیم که تمامی تحرکات معامله گران را رصد و تخلفات را شناسایی می کنیم.

رئیس سازمان بورس گفت: سعی شده بحث انتشار اوراق توسط شرکت‌های کوچک نیز انجام شود. نزدیک به ۱۲۵ همت که اوراق منتشر شده ۴۰ همت هم موافقت سود هم صادر شده و شرکت‌ها در حال انجام کار‌های لازم هستند.

او افزود: برنامه‌هایی که در نیمه دوم سال داریم تشدید طرح مبارزه با ناهنجاری‌های کلان است و احراز صلاحیت مدیران ناشران که یک مرحله از آن را انجام دادیم. قدم اول این بود که بازرس قانونی باید در گزارش خود اعلام کند حایز شرایط شرکت در هیئت مدیره بوده‌اند یا خیر. در صورتی که حایز شرایط نباشند حتما باید جایگزین شوند.

او در خصوص سود سهام عدالت گفت: با توجه به اینکه شرکت های سرمایه پذیر به صورت تدریجی سودشان را پرداخت می‌کنند و مجامع شرکت ها یکزمان نبوده، یک اختلاف چند ماهه وجود دارد. لذا ناچار هستیم این اقدام دو مرحله ای انجام شود اما هنوز نهایی نشده است و احتمالا با تاریخ های سال گذشته باشد.

عشقی در پاسخ به سوالی در خصوص آغاز دوباره معاملات سهام عدالت گفت: با توجه به حساسیتی که در مدل برگزاری مجامع وجود دارد، تغییراتی در نحوه برگزاری پیشنهاد شد، اگر این تغییرات به جمع بندی نهایی برسد می‌توانیم مجامع را برگزار کنیم. قطعا بازگشایی نماد بعد از برگزاری مجامع خواهند بود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: