پایگاه خبری خانه فوتبال:

جزئیات جدید از ثبت نام مسکن ملی.متقاضیان مسکن ملی بخوانند.متقاضیان مسکن ملی باید بخشی از آورده خود را در ابتدا واریز کنند.متقاضیان مسکن ملی نباید هیچ خانه ای داشته باشند.جزئیات جدید برای متقاضیان مسکن ملی را بخوانید.

مسکن ملی / اعلام شرایط دریافت زمین رایگان برای تهرانی‌ها 

به گفته حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، خانواده های تهرانی دارای ۴ فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال می توانند تا پایان سال ۱۴۰۲ برای دریافت زمین رایگان ثبت نام کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، به گفته حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، خانواده‌های دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال و بیشتر در تهران می‌توانند زمین رایگان دریافت کنند. وی گفت: وزارت راه و شهرسازی بر اساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک قطعه زمین رایگان در قالی به منظور حمایت از خانواده و تحقق اهداف جوانان به این خانواده ها اختصاص می دهد.

همچنین ۲۵۰۰ خانوار تهرانی نیز تاکنون مراحل طرح رحمت وزارت راه و شهرسازی را تکمیل و زمین رایگان دریافت کرده اند. جنتی در ادامه افزود: واگذاری زمین در استان تهران با رعایت ضوابط و شفافیت ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانان بین والدین صورت می گیرد.

جنتی در خاتمه با یادآوری اینکه خانوارهای تهرانی دارای ۴ فرزند و بیشتر مشمول قانون تا پایان سال ۱۴۰۲ فرصت دریافت زمین رایگان دارند، آنها را به ثبت نام در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تشویق کرد. توسعه در Saman.mrud.ir جهت استفاده از این فرصت.

اقساط وام مسکن ملی پلکانی شد؟

اقساط وام ۵۵۰ میلیون تومانی طرح نهضت ملی مسکن با روش پلکانی در سال اول ۷ میلیون و ۳۵۷ هزار تومان در ماه است که در سال بیستم به ۱۲ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان می‌رسد.

ایسنا: سقف پرداخت وام به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در روش عادی ۵۵۰ میلیون تومان است که در همه شهرهای کشور به صورت یکسان تعیین شده است. پیش از این سقف تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومان بود که روز ۱۹ اردیبهشت امسال از سوی شورای پول و اعتبار به ۵۵۰ میلیون تومان رسید. روز ۱۲ تیرماه نیز نرخ سود این تسهیلات از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد.

اقساط وام مسکن ملی در سال اول ۷.۳ میلیون تومان است

دوره بازپرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن بدون احتساب دوره مشارکت ۲ تا ۳ ساله است. در روش بازپرداخت پلکانی اقساط متقاضیان پروژه‌های طرح مذکور در دوره اول (سال اول) ماهانه حدود ۷ میلیون و ۳۵۷ هزار تومان باید پرداخت کنند.

این اقساط در سال پنجم به ۸ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان و در سال دهم به ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. در سال پانزدهم بازپرداخت وام، اقساط ماهانه ۱۱ میلیون و ۱۲۹ هزار تومان خواهد بود. در نهایت در سال بیستم اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن ۱۲ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان است.

درحال‌حاضر متقاضیان در یک دوره ۲۰ ساله برای وام ۵۵۰ میلیون تومانی ۲ میلیارد و ۳۷۲ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان پرداخت خواهند کرد. از این رقم حدود یک میلیارد و ۸۲۲ میلیون تومان سود تسهیلات است. قبلا که سود تسهیلات ۲۳ درصد بود اقساط ماهانه این طرح در سال اول حدود ۹.۵ میلیون تومان آغاز می‌شد و در سال بیستم به بیش از ۱۶.۶ میلیون تومان می‌رسید.

قیمت واحدها نیز طبق هزینه ساخت محاسبه می‌شود. بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی هزینه ساخت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن بین ۷.۵ تا ۸ میلیون تومان است. به این رقم هزینه آماده‌سازی و محوطه‌سازی هم اضافه می‌شود که بر عهده متقاضی است. متراژ واحدها نیز بین ۵۰ تا ۹۰ متر مربع خواهد بود.

مسکن ملی

تسهیلات در روش صنعتی‌سازی به سازندگانی که از روش‌ها و فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند در کلانشهرها، مراکز استان‌ها و سایر شهرها به ترتیب ۷۵۰، ۶۵۰ و ۶۰۰ میلیون تومان تعیین شده که به مرور و با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها پرداخت می‌شود. سال گذشته سقف این تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومان بود. بازپرداخت تسهیلات در امسال برای تعاونی‌سازها حداکثر ۱۰ سال و برای سایر سازندگان حداکثر ۸ سال با سود نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است.

دولت سیزدهم در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را در برنامه دارد. تاکنون ۴.۵ میلیون خانواده در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که فاقد مسکن هستند و قبلا از تسهیلات دولتی برای تامین مسکن استفاده نکرده‌اند. در دو سال گذشته برای تامین مسکن این افراد ۵۱ هزار هکتار زمین تامین شده و حدود ۱.۵ میلیون واحد به مرحله‌ی ساخت رسیده است.

برای تامین منابع مالی این طرح نیز ۲۶ بانک در نظر گرفته شده که به جز بانک مسکن، سایر بانک‌ها عملکرد چندان بالایی در این زمینه نداشتند. بیش از یک میلیون و ۸۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات در بانک مسکن افتتاح حساب کره‌اند. طبق اعلام عباس حسینی ـ‌ مدیرعامل بانک مسکن در مجموع ۹۴ هزار و ۷۵۲ میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز کرده است که از این میزان، ۵۳ هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان از محل تسهیلات و ۴۱ هزار و ۴۷۷ میلیاردتومان از محل آورده متقاضیان به حساب سازندگان واریز شده است.

برنامه تزریق ۲ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به طرح نهضت ملی مسکن

دولت برای آن‌که به نهضت خانه‌سازی سرعت بدهد قصد دارد ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی وام بگیرد. هم‌چنین با بدنه پژوهشی و علمی کشور همکاری نزدیکی ایجاد کرده است. به اذعان اساتید دانشگاه تصمیماتی که در دولت کنونی در بخش مسکن اتخاذ می‌شود علمی‌تر از گذشته است و به همین دلیل پژوهشگران و فعالان صنعت ساختمان برای کاهش هزینه‌های ساخت و استفاده از فناوری‌های نوین در طرح نهضت ملی مسکن ترغیب شده‌اند.

از طرف دیگر یک میلیون نفر در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر زمین رایگان واگذار می‌شود که ۵۰۰ هزار قطعه در امسال و ۵۰۰ هزار قطعه در سال آینده واگذار خواهد شد.

اخطار ۲۲۰ میلیون تومانی برای متقاضیان مسکن ملی

درحالی ساخت برخی پروژه‌های نهضت ملی مسکن هنوز آغاز نشده که راه و شهرسازی تهران با ارسال پیامک هشدار از متقاضیان خواسته آورده خود را به ۲۲۰ میلیون تومان افزایش دهند.

تسنیم: گرچه حدود ۲ سال از آغاز ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن می‌گذرد اما ساخت برخی از پروژه‌های این طرح به‌خصوص در استان تهران هنوز اجرا نشده است. پروژه‌هایی که عدم همراهی سیستم بانکی مهم‌ترین دلیل طولانی شدن فرآیند ساخت آنها اعلام شده است.

 در این بین متقاضیان برخی پروژه‌ها با وجود این‌که حدود ۱۶۰ میلیون تومان آورده را واریز کرده‌اند از صبح امروز با پیامک اخطار واریز مبلغ ۶۰ میلیون تومان دیگر از سوی اداره راه و شهرسازی استان تهران غافلگیر شده‌اند. این اداره کل با ارسال پیامکی به شرح زیر از متقاضیان خواسته تا یکماه دیگر ۶۰ میلیون تومان واریز کنند؛

«متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقای / خانم/ با توجه به پیشرفت پروژه حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ساعت ۰۰: ۰۰ مبلغ ۶۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰ ریال به شماره‌حساب ------- واریز نمایید.»

این در حالی است که به گفته این متقاضی، پروژه موردنظر با وجود واریز آورده ۱۶۰ میلیون تومانی پیشرفت فیزیکی صفر درصدی دارد. وی در این‌باره به تسنیم گفت: تاکنون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال را طی چند مرحله برای واحد نهضت ملی مسکن واریز کرده‌ام، اما هنوز پروژه موردنظر آغاز نشده است.

وی افزود: در این شرایط دلیل درخواست واریز ۶۰ میلیون تومان برای پروژه‌ای که هنوز شروع نشده را نمی‌دانم.

به گزارش تسنیم، راه و شهرسازی استان تهران اوایل مهرماه امسال نیز با ارسال پیامک به متقاضیان نهضت ملی مسکن به آنها در خصوص حذف این پروژه ملی در صورت عدم واریز ۲۴۰ میلیون تومان تا ۲۰ مهر هشدار داده بود. متن پیام مذکور به شرح زیر است؛«اخطار حذف از پروژه، ‌به‌علت عدو واریز آورده اعلامی: متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقا/خانم... ؛ عدم واریز سهم آورده موجب توقف پروژه شده است. چنانچه تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۰ ساعت ۰۰: ۰۰ مبلغ ۲/۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به شماره حساب... واریز ننمایید از پروژه حذف شده و جایگزینی برای شما انتخاب خواهد شد.»

پیامک مذکور برای متقاضیانی ارسال شده بود که تا پیش از اخطار حذف از پروژه حدود ۱۵۰ میلیون تومان آورده را واریز کرده‌ بودند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: