پایگاه خبری خانه فوتبال:

هر ساله سربازی با شائبه های زیادی همراه است. خرید سربازی با شرایط زیادی مواجه است.خرید سربازی در وضعیت عادی منتفی است. افزایش حقوق سربازی با تغییراتی همراه بوده است.

حقوق سربازان ۱۰برابر شد / مدت سربازی کاهش می‌یابد؟ 

یک نماینده مجلس گفت: در سال‌های اخیر مصوبات مجلس حقوق سربازان را به بیش از ۱۰ برابر افزایش داده است.  

سید کریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد حقوق سربازان به اقتصادآنلاین گفت: در خصوص حقوق سربازان، در سال‌های اخیر مجلس مصوبات افزایش ۱۰برابری برای حقوق سربازان داشت. ما تلاش کردیم خدمت سربازی را به فرصت اشتغال تبدیل کنیم.  

وی در ادامه توضیح داد: در خصوص کاهش سن سربازی و خدمت، بحث جدی هم در کمیسیون تلفیق و هم صحن علنی داشتیم و باید توافق و اقدام مشترکی از سوی دولت و مجلس اعلام شود. 

در نهایت حسینی اظهار داشت: اینکه در کاهش مدت خدمت سربازی اتفاق نظر وجود دارد بدیهی است و به زودی به نتایج مثبت خواهد رسید.

زمان دوره سربازی تغییر کرد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا مدت خدمت سربازی را میانگین ۱۲ ماه تعیین کرده و مقرر کردند که مشمولان بالای ۳۰ سال با دو فرزند از خدمت سربازی معاف شوند.

تسنیم: ادامه رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس قرار دارد.

سربازی

وکلای ملت در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با بند (ت) ماده ۱۰۲ لایحه برنامه هفتم توسعه با اکثریت آرا موافقت کردند.

طبق بند (ت) ماده ۱۰۲ این لایحه؛ ستادکل نیروهای مسلح به منظور تحکیم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی کشور، استفاده از ظرفیت‌های ملی و ایجاد انگیزه لازم برای جوانان در انجام خدمت وظیفه و رشد تعالی و توانمندسازی و افزایش مهارت‌های آنها در طول سال‌های اجرای برنامه هفتم توسعه نسبت به کاهش خدمت سربازی به میانگین ۱۲ ماه و جایگزینی سایر عضویت ها، تعیین تکلیف مشمولان غایب و دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور که به تأیید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و شورای‌عالی آموزش حوزه‌های علمیه می‌رسد اقدام نماید.

تبصره ۱– در راستای سیاست کلان ابلاغی افزایش جمعیت، مشمولان غایب و غیر غایب بالای ۳۰ سال و دارای دو فرزند یا بیشتر از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌باشند.

تبصره ۲ - ادامه تحصیل دانش آموزان مقطع دیپلم و بالاتر و طالب حوزه‌های علمیه در خارج از کشور مطابق قانون خدمت وظیفه عمومی مجاز است و دستورالعمل صدور معافیت تحصیلی آن توسط ستاد کل با همکاری وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تهیه و اجرایی می‌شود.

بنابراین گزارش، مصوبات نمایندگان درباره لایحه برنامه هفم توسعه کل کشور برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تایید شورای نگهبان و ابلاغ از سوی رئیس‌جمهوری به دستگاه‌های اجرایی دارد.

شرایط معافیت سربازی با انواع کفالت

مهم ترین و اولین نکته در این کفالت و انواع معافیت سربازی عدم وجود غیبت فرد مشمول است. نکته بعدی که بسیار حائز اهمیت بوده و سازمان نظام وظیفه برای صدور کارت معافیت به آن توجه زیادی می کند، تک پسر بودن فرد متقاضی است.

معافیت سربازی کفالت چیست؟

شاید شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که به سن قانونی برای خدمت نظام وظیفه رسیده‌اید اما به دلیل برخی از مسائل، امکان گذراندن خدمت سربازی برایتان وجود ندارد. یکی از مواردی که مانع از گذراندن خدمت سربازی برای شما می‌شود، این است که شما به عنوان سرپرست خانواده محسوب شوید و مجبور به مراقبت از دیگر اعضای خانواده تان باشید. در چنین مواردی شما می توانید برای معافیت کفالت اقدام کنید. برای آشنایی بیشتر با این نوع از معافیت از خدمت سربازی حتما مقاله مشاوره نظام وظیفه مرکر مشاوره آویژه را تا انتها دنبال کنید.

معافیتی که به دلیل سرپرستی از افراد خانواده به شخص مشمول خدمت وظیفه داده می شود را معافیت کفالت می گویند.

شرایط اعطای معافیت کفالت بسیار مشخص است. مهم ترین نوع معافیت کفالت، کفالت پدر می شود. کافی است پدر شما به عنوان سرپرست اصلی خانواده بالای 70 سال سن داشته باشد و یا اگر هم زیر 75 سال سن دارد به تشخیص پزشک نیازمند مراقبت باشد و توانی برای تامین مخارج خانواده را نداشته باشد.

به طور کلی معافیت کفالت زمانی به فرد مشمول داده می شود که وی به عنوان سرپرستی یکی و یا چند تن از اعضای خانوار باشد.  با این حال باید بدانید که معافیت انواع مختلفی دارد.

منبع: اقتصادآنلاین

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: