پایگاه خبری خانه فوتبال:

جاماندگان سهام عدالت آمار به نسبت بالایی دارند. جاماندگان سهام عدالت می توانند به زودی اقدام به ثبت نام کنند. جاماندگان سهام عدالت با ابهامات زیادی مواجه هستند. جزئیات جدید جاماندگان سهام عدالت را بخوانید.

جزئیات آغاز ثبت نام جاماندگان سهام عدالت 

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از آخرین فرصت به جاماندگان دریافت سود سهام عدالت خبر داد.

 شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (Sejam.ir) یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت سهام عدالت (Sahamedalat.ir) در فرآیند دریافت سود سهام خود قرار گیرند.

بر اساس این اطلاعیه، «شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت» مهم‌ترین دلایلی است که تاکنون سود به حساب این گروه از سهامداران سهام عدالت واریز نشده است.

هم اکنون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درحال دریافت سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ از شرکت‌های سرمایه پذیر و آماده سازی واریز سود تا پایان آذرماه جاری به مشمولان است./ ایسنا

خبر فوری دولت از واریز سود 10 میلیونی به جاماندگان سهام عدالت

اخیرا مجید عشقی، رییس سازمان بورس درباره نحوه و جزئیات پرداخت سود سهام عدالت گفته است درخصوص سود سهام عدالت با توجه به اینکه شرکت‌ها به صورت تدریجی این کار را انجام می‌دهند اختلاف چند ماهه را شاهد هستیم و هنوز نهایی نشده است، اما احتمالا در تاریخ‌های مشابه سال گذشته، سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

سال ۱۴۰۱ سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ طی دو مرحله واریز شد. روند پرداخت مرحله اول از روز ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا سوم دی ماه ادامه یافت. در مرحله نخست سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

فرآیند پرداخت مرحله دوم نیز روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ انجام گرفت. در اسفندماه نیز سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی داشتند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق گرفت.

بیش از ۴۹ میلیون نفر در کشور مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند. هنوز مبلغ سود سهام عدالت در سال جاری که مربوط به سال ۱۴۰۱ خواهد بود مشخص نشده است.

درباره سهام عدالت جاماندگان نیز سال گذشته حدود ۳.۵ میلون نفر به عنوان جاماندگان سهام عدالت شناسایی شدند و قرار بود به هرکدام از این افراد مبلغ ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت اختصاص پیدا کند. اما رییس سابق سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که تحقق این موضوع به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد که چنین منابعی فعلا موجود نیست.

اواسط شهریور امسال هم احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد اظهار کرد که مراحل تصویب و تخصیص سهام عدالت به جاماندگان باید از طریق هیات دولت طی شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: