پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، بعد از اظهارات مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره نقش مرکز تجاری فرهنگی ایران و هلند در آشنایی با مارک ویلموتس، حواشی گسترده‌ای به وجود آمد و مجددا پرونده حضور آقازاده‌ها در این پرونده مطرح شد.

در پی این اتفاقات، رسانه‌های مختلفی به این موضوع پرداختند که چرا مرکزی تجاری و فرهنگی که در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌کند، سه مربی را به فوتبال ایران پیشنهاد کرده است.

همچنین وزارت ورزش و جوانان نیز، هر گونه ارتباط با این پرونده را منکر شد و اعلام کرد که فقط نامه دریافتی از این مرکز را برای بررسی به فدراسیون فوتبال ارائه کرده است. البته مهدی تاج هم این موضوع را منکر نشد و گفت که اسامی مربیان به کمیته فنی ارائه شده و از قضا با هر سه مربی پیشنهادی هم مذاکره شده است که همه این اتفاقات شائبه برانگیز شده است.

* بیانیه مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند

این حواشی و اتفاقات، موجب انتشار بیانیه مرکز تجاری و فرهنگی شده و آن‌ها به دفاع از خود در این پرونده پرداختند و اعلام کردند که "این مرکز در سال‌های گذشته فعالیت در حوزه ورزش و ارائه مشاوره‌های تخصصی حقوقی در این زمینه را نیز در دستور کار خود قرار داده است. از جمله بازی‌ها و اردوی تدارکاتی تیم ملی امید ایران (زیر ۲۳ سال) در سال ۲۰۱۵ و انجام سه بازی دوستانه در مقابل دوتیم هلندی و یک تیم لیگ یک بلژیکی درکشور بلژیک از سوی این مرکز پیگیری و برای آن برنامه‌ریزی شد. بازی‌هایی که ابتدا قرار بود در کشور ترکیه انجام شود و نهایتا با تلاش مشاوران ورزشی مرکز تجاری فرهنگی ایران و هلند و همکاری سفارت محترم جمهوری اسلامی در لاهه با یک دوم هزینه برآورد شده، در هلند برگزار شد."

در بیانیه منتشر شده، رئیس این مرکز مدعی شده "بنظر می‌رسد هم نسبت دادن این قرارداد به مرکز تجاری ایران هلند و هم تکذیب آن از سوی ایشان با اهداف و اغراض دیگری و با نیت یک فرافکنی سخیف در فرار از مسئولیت‌های قانونی خود صورت گرفته است."

پس از اینکه این مرکز جزییات بیشتری از مکاتبه با وزارت ورزش برای معرفی اسامی سه مربی خارجی را ارائه کرده، مدعی شده که نامه دیگری هم به وزارت ورزش ارسال شد مبنی بر اینکه "در صورت صلاحدید می‌توانند هماهنگی لازم جهت انجام مذاکرات بعدی و نیز سفر احتمالی هر یک از مربیان به ایران توسط این مرکز صورت پذیرد. البته هیچ‌گاه نه از سوی وزارت ورزش و نه فدراسیون فوتبال پاسخی به این مرکز ما داده نشده است."

این بیانیه وقتی عجیب‌تر می‌شود که رئیس مرکز تجاری فرهنگی ایران هلند مدعی شده "از طریق رسانه‌ها در جریان انتخاب آقای ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با قرارداد و دستمزدی حیرت‌انگیز و باورنکردنی قرار گرفتیم. آن هم با پشت‌پرده‌هایی که هر روز برگی جدید و شگفت‌آور از آن منتشر می‌شود و به گوش می‌رسد!"

آنها در پایان هرگونه درآمدزایی و ارتباط با ویلموتس در جریان مذاکرات و انعقاد قرارداد را رد کردند و مدعی هستند که "افرادی خاص به دلایلی ترجیح دادند مذاکرات با آقای ویلموتس از مجاری دیگر صورت پذیرد و عجیب اینکه امروز برای واسطه‌های معرفی و انتخاب ایشان آدرس غلط می‌دهند و فرافکنی می‌کنند."

با توضیحات این مرکز و اعلام اینکه قرارداد و دستمزد حیرت انگیز و باورنکردنی با ویلموتس منعقد شده، مجدد این فرضیه مطرح می‌شود که ویلموتس قراردادی چند برابری نسبت به قیمت واقعی با فدراسیون فوتبال منعقد کرده و اینکه چرا فدراسیون فوتبال که سابقه همکاری با این مرکز را هم داشته، برای ارتباط با ویلموتس از طریق مجاری دیگر عمل کرده و احتمالا متحمل ضرر و زیان هنگفتی شده است؟

woP6Ixdvh0OJ

41YPviMyhr3G

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: