پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت خودرو بی ثبات شده است.قیمت خودرو سوال برانگیز است.قیمت خودرو در بازار نزولی بود اما به یکباره صعودی شد. قیمت خودرو دوباره آرام بالا می رود.قیمت خودرو دوباره دست دلالان افتاده است
تعطیلی ۲ هفته‌ای اصناف به ویژه در هفته نخست، همراه با کاهش نرخ ارز سبب شد تا قیمت‌ها در بازار خودرو روند نزولی طی کند و همچنین موجب انتظار خریداران برای کاهش بیشتر نرخ‌ها شد.
شرایط به گونه‌ای پیش رفت که در بازار مجازی بر تعداد آگهی‌های فروش خودرو به میزان قابل توجهی افزوده شد و تقریبا همه در این بخش فروشنده بودند و همان طور که ذکر شد خریداری در بازار نبود.
انتظار این بود که این روند ریزش قیمت‌ها تداوم یابد اما ورق در بازار سکه و طلا برگشت و نرخ‌ها رو به صعود نهاد.
تحت تاثیر این شرایط، روزانه بر قیمت خودرو در بازار افزوده شد و تقریبا در ۳ روز پایانی هفته بین ۱۰ تا ۳۵ میلیون تومان بر قیمت انواع خودروهای تولید داخل افزوده شد.
هرچند برخی از مسئولان اتحادیه نمایشگاه داران این مساله را رد می‌کنند و بر این باورند که دلالان بار دیگر بازار را در دست گرفته و به اصطلاح به دنبال بازارگرمی برای فروش خودروهای خود هستند.

مقاومت دلالان در برابر کاهش قیمت خودرو

قیمت خودرو

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: با توجه به تعطیلی همه نمایشگاه‌ها، هیچ‌گونه خرید و فروشی انجام نشد و معامله‌‌ای صورت نگرفته است.
نعمت‌الله کاشانی نسب، درباره افزایش قیمت خودرو در سایت‌ها، صفحات و گروه‌های مجازی در یک هفته اخیر گفت: هیچ اصلاعی از روند کاری سایت‌ها و غیره نداریم زیرا به نظر می‌رسد یک عده دلال در سایت‌ها و صفحات مجازی آگهی خودرو می‌دهند و قیمت‌های درج شده مورد تایید ما نیست.
وی افزود: اگر نمایشگاه‌های خودرو کار کنند، می‌توانیم نسبت به قیمت‌های دقیق اظهارنظر و اطلاع رسانی کنیم.
نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تصریح کرد: در ۲ هفته اخیر همکاران ما کار نکرده‌اند و همه اصناف تعطیل بوده‌اند بنابراین هیچ معامله‌ای انجام نشده است.
وی تاکید کرد: این سایت‌ها ممکن است در اختیار دلالانی باشند که از قبل خودرو خریداری کرده‌اند و در حال مقاومت در برابر کاهش قیمت‌ها هستند و می‌خواهند خودروها را با نرخ بالاتری به فروش برسانند.

کاهش قیمت‌ها و نبود مشتری

قیمت خودرو

کاشانی نسب بیان کرد: قیمت‌ها روند نزولی دارد و نرخ خودروها نسبت به هفته های قبل کاهش یافته و خریداری هم در بازار وجود ندارد و همه فروشنده هستند.
وی درباره افزایش نرخ دلار در روزهای گذشته و تاثیر آن بر افزایش قیمت خودروها در صورت باز شدن نمایشگاه‌ها و بازار خودرو اظهار کرد: تصورم بر این است که دولت از افزایش نرخ دلار جلوگیری می کند؛ زمانی که نرخ دلار کاهش یافت قیمت ها در بازار خودرو نزولی شد. بعید به نظر می رسد دولت مجدد اجازه دهد تا نرخ دلار افزایش یابد.
کاشانی نسب تاکید کرد: تا زمانی که نمایشگاه‌ها باز نشود هیچ اظهار نظر دقیقی نمی‌توان راجع به روند بازار و قیمت‌ها داشت.

افزایش قیمت چشمگیر پژو ۲۰۶ / آخرین نرخ خودروها در بازار

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اظهارکرد: نسبت به قبل از محدودیت‌های کرونایی قیمت خودروها تغییراتی داشته است و این افزایش یا کاهش در بازه ۵ تا ۱۰ درصد است.
اسد کرمی در مورد تاثیر محدودیت‌های کرونایی بر بازار خودرو اظهار کرد: نسبت به قبل از محدودیت‌های کرونایی قیمت خودروها تغییراتی داشته اما بعضی از آنها افزایشی و بعضی کاهشی بوده است و بازه آن بین ۵ تا ۱۰ درصد است.
وی با اشاره به قیمت‌های روز خودرو تصریح کرد: درحال‌حاضر پراید ۱۱۰ میلیون، تیبا صندوق دار ۱۲۲ میلیون، تیبا هاچ بک ۱۳۰ میلیون، ساینا ۱۳۰ میلیون، پژو ۴۰۵ حدود ۱۹۵ میلیون، پژو پارس ۲۲۰ میلیون، پژو ۲۰۶ حدود ۲۰۵ تا ۲۱۰ میلیون خرید و فروش می‌شود.
نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو افزود: در این بین خودروهایی مانند پژو ۴۰۵ و پژو پارس با کاهش قیمت مواجه بودند اما پژو ۲۰۶ که پیش از این تا حدود ۱۷۰ میلیون تومان نیست با کاهش قیمت مواجه شده بود این بار با افزایش قیمت به ۲۱۰ میلیون رسیده است. با این حال با توجه به تعطیلی دوهفته نمایشگاه‌های خودرو فعلا قیمت‌ها چندان ثابت نیست.
کرمی در پاسخ به سوالی پیرامون واردات خودرو و تاثیر آن بر بازار این محصول خاطر نشان کرد: مدت‌ها است که از واردات خودرو صحبت می‌شود، اما هنوز انجام نشده است. اگر واردات خودرو عملی شود دگرگونی در بازار خودرو رخ می‌دهد.
این کارشناس بازار خودرو گفت: اگر واردات خودرو آزاد شود قیمت خودروهای داخلی سقوط خواهد کرد. اراده‌ای در مورد واردات خودرو وجود ندارد اما اگر این اتفاق بیفتد قیمت خودروهای داخلی بسیار کاهش خواهد یافت.
وی همچنین در مورد عرضه خودرو در بورس کالا گفت: عرضه خودرو در بورس کالا تاثیر خاصی روی قیمت آن نخواهد گذاشت.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: