پایگاه خبری خانه فوتبال:

سازمان هواشناسی کشور یک سازمان دولتی است.سازمان هواشناسی مسئولیت رصد و بررسی و آمار هوا و بارش را به عهده دارد.سازمان هواشناسی با بررسی نقشه های هواشناسی و اطلاعات ماهواره ای سعی در اعلام وضعیت آینده هوا و هشدار لازم دارد.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش برف و باران و کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما در ۲۰ استان هشدار داد.

هشدار جدی سازمان هواشناسی

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ از نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور و احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در سفرهای بین شهری در بعضی استان‌ها خبر داد. بارش برف

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد با نفوذ یک سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه بعضی مناطق با بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، کولاک و مه مواجه خواهند شد.

بر اساس این هشدار، سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۲ جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، شمال ایلام و ارتفاعات تهران، قزوین و البرز، چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۳ جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، جنوب مرکزی، غرب اصفهان و ارتفاعات قزوین و البرز، و پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۴ ایلام، خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس و نیمه شمالی بوشهر تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.

بر اثر این مخاطره جوی لغزندگی و کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر به صورت محدود، تاخیر در پروازها، خسارت دیدن صنعت کشاورزی، افت فشار گاز و اختلال در عملیات عمرانی محتمل خواهد بود.

سازمان هواشناسی مسئولان، ساکنان و مسافران مناطق یادشده را به احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی و مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر توصیه کرد.

هواشناسی

به گزارش ایسنا، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

هشدار هواشناسی|این استان ها امسال خشک می شوند؛اسامی

هواشناسی

هشدار هواشناسی در خصوص بی آبی چند استان

 

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی: امسال یکی از بدترین سال‌ها از نظر آلودگی هوا و کم‌آبی است.

چند استان کشور بی‌آب خواهند شد و باید با تانکر آبرسانی شوند؛ مانند فلات مرکزی، جنوب شرق، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، سمنان و ... کم‌بارشی دارند.
تهران هم وضعیت بدی دارد، شرایط سد‌ها خوب نیست و کمبود آب حتمی خواهد بود
این گردوغبار همه جا وجود دارد، همین الان که در خانه هستید هم این گردو غبار را حس می‌کنید و با بودن در خیابان تفاوتی ندارد
با توجه به نحوه مصرفی که داریم کفاف شرایط را نمی‌دهد و طبیعت اولین جایی است که آسیب می‌بیند و این آسیب را با مشکل تنفسی که داریم، تجربه و لمس می‌کنیم. این شرایط آتش‌سوزی جنگل‌ها را هم افزایش می‌دهد.

راه اندازی نرم افزار پیش بینی وضع هوا ویژه جام جهانی فوتبال 2022 توسط پژوهشگاه هواشناسی

همزمان با شروع بازی های جام جهانی، نرم افزار کاربردی موبایلی پیش‌بینی وضع هوا ویژه جام جهانی فوتبال 2022 قطر توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور راه‌اندازی شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، به منظور آگاهی بخشی و اطلاع‌ رسانی شرکت کنندگان جام جهانی 2022 قطر از شرایط جوی شهرهایی که در آنها بازی های فوتبال برگزار می گردد، نرم افزار کاربردی موبایلی پیش بینی وضع هوا ویژه بازی های جام جهانی فوتبال توسط محققین پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور راه اندازی شد.

این نرم افزار کاربردی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی خدمات هواشناسی را در شهرهای میزبان بازی ها شامل دوحه، الخور، الوکره، لوسیل، الریان  و همچنین محدوده جغرافیایی کشور قطر ارائه دهد.

از جمله خدمات هواشناسی این برنامه می‌توان به پیش بینی وضع هوا شهرهای قطر از جمله پیش بینی عددی لحظه ای دمای هوا، پیش بینی عددی دمای کمینه و بیشینه هوا، سرعت باد و نم نسبی همان روز و روزهای آینده، پیش بینی نقطه ای که با انتخاب هر نقطه از نقشه کشور قطر طبق موقعیت کاربر وضع هوا و پیش بینی هفتگی به صورت نقطه ای شاره نمود. 
دسترسی به داده‌های هواشناسی می‌تواند تا میزان قابل توجهی به شرکت کنندگان بازی های فوتبال جام جهانی کمک کند تا برنامه‌ ریزی ‌های سفر خود را در بعد زمانی و مکانی به نحوی تنظیم کنند که در شرایط نامساعد وضع هوا با مشکل مواجه نشوند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، این نرم‌افزار به صورت رایگان در تارنمای پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به نشانی www.asmerc.ac.ir و در برنامه های «بازار» و «گوگل پلی استور» عرضه خواهد شد.

ادامه رایزنی های رئیس سازمان هواشناسی در ژنو:

 هواشناسی

آمادگی ایران برای همکاری در تاسیس مراکز منطقه‌ای آب و هوا در غرب آسیا

رئیس هواشناسی ایران در هفتاد و پنجمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی در ژنو نسبت به آمادگی هواشناسی ایران برای تاسیس مراکز منطقه ای آب و هوا در غرب آسیا خبر داد.

دکتر سحر تاج‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی ایران در ادامه برنامه های کاری خود در ژنو در نشست با رییس و اعضای دفتر منطقه آسیا RAII سازمان جهانی هواشناسی از آمادگی ایران برای کمک به تاسیس مراکز منطقه ای آب و هوا در غرب آسیا خبر داد.

رئیس سازمان هواشناسی ایران با تاکید بر لزوم ایجاد توازن زیرساختی و خدمات هواشناسی بین شرق و غرب آسیا، خواستار حمایت این دفتر از ایجاد RCC های تخصصی در منطقه غرب آسیا شد.

بر اساس گزارش ها، RCCها-مراکز آب و هوایی منطقه ای سازمان جهانی هواشناسی- مجموعه‌های بالادستی هستند که ظرفیت اعضای WMO را در هر منطقه برای ارائه بهترین خدمات آب و هوایی به کاربران ملی تقویت می کنند. 

عمده محصولات منطقه ای RCC شامل مجموعه داده‌های آب و هوا، محصولات نظارتی و پیش بینی های بلند مدت است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: