پایگاه خبری خانه فوتبال:

پارکور یک شیوه حرکتی است که زندگی واقعی و روزمره را به یک مسابقه با مانع تبدیل می کند. در واقع هنرمندان یا ورزشکاران پارکور خود را برای انجام حرکاتی خیره کننده و دیوانه وار تمرین می دهند.

حتما شما هم در برخی از ایام سال نوجوانان و جوانان پرجنب‌وجوشی را در پارک‌ها و فضای سبز دیده و چند لحظه‌ای برای تماشای حرکات جالب و جذاب آنان ایستاده‌اید، حرکات سریع و زیبایی که در نگاه اول شاید تنها یک تفریح به نظر آید اما در اصل این حرکات مهیج و زیبا حرکات رشته ورزشی‌ای به نام پارکور است.

رشته ورزشی پارکور یکی از هیجان‌انگیزترین و متفاوت‌ترین ورزش‌ها و ترکیبی از راه رفتن، دویدن و پریدن است.

پارکور یعنی عبور از موانع در سریع‌ترین زمان ممکن با استفاده از آسان‌ترین و ساده‌ترین شیوه حرکتی با کمترین انرژی مصرفی بدن از یک مبدأ به مقصد، پارکور برای بانوان و آقایان است.

آموزش پارکور یک شیوه حرکتی است که زندگی واقعی و روزمره را به یک مسابقه با مانع تبدیل می کند. در واقع هنرمندان یا ورزشکاران پارکور خود را برای انجام حرکاتی خیره کننده و دیوانه وار تمرین می دهند. هر چند برای یادگیری آن باید یک سری اصول پایه ای را بلد باشید.

برای آموزش پارکور باید استقامت داشته باشید. برای بدنسازی پارکور باید ورزش های سبک بدون وسیله یا با وسایل سبک انجام دهید. بهترین تمرین ها برای پارکور، بشین پاشو، اسکات با میله خالی، دراز نشست و بارفیکس هستند. حرفه ای های پارکور معتقدند که شما باید حداقل 25 دراز نشست، 5 بارفیکس و 50 بشین پاشو (اسکات با وزنه خالی) را بتوانید پشت سر هم اجرا کنید تا بتوانید وارد ورزش پارکور شوید.

آموش حرکات پارکور

  در کلاس های آموزش پارکور به افراد تمامی حرکت های این رشته ورزشی آموزش داده می شود. آموزش حرکت های وال اسپین و پالم اسپین، آموزش چرخ و فلک، حرکات بالانس، حرکات پل، رول پارکور از جمله آموزش ها می باشند. حرکات نیم پشتک، حرکات وبستر و تمرینات بدنسازی نیز سایر حرکات های مهم در این ورزش هستند.

در متن فوق در خصوص حرکات مهم این ورزش مطالبی ارائه شد؛ اما لازم به ذکر است که ورزش پارکور یکی از ورزش های مهم حرکتی است. در نتیجه آموزش پارکور نیز باید به شیوه ای فیزیکی و عملی باشد. ارائه توضیحات تئوری برای افرادی که سعی دارند به صورت حرفه ای کار کنند عملا بی فایده است.

ارائه توضیحات مهم در زمان آموزش عملی و تمرینات باید صورت بگیرد تا در ذهن فرد باقی بماند. حرکات پارکور از چند حرکت اصلی تشکیل شده اند. برای یادگیری این حرکات باید تمامی نکات فوق الذکر در این متن را رعایت نمود.

برای یادگیری حرکات دویدن و غلت زدن و یا پریدن و فرود آمدن نیاز به دانستن نکاتی است. به هر حال برای انجام این ورزش پر هیجان نیاز به تمرین بسیار است.

20

پارکور یک ورزش محبوب در ایران

ورزش پارکور یکی از ورزش های محبوب در سال های اخیر است. برای آموزش پارکور نیاز به یک سری پیش نیاز های مهمی است. تناسب اندام، تمرینات بدنسازی، فعالیت های آمادگی جسمانی و موارد دیگر از پیش نیاز های مهم برای یادگیری پارکور است.

بسیاری از جوانان به دنبال هیجان و کار های خارق العاده هستند. پارکور یکی از راه های عالی و مناسب برای تخلیه این هیجانات و انرژی در جوانان است. حرکات ورزشی که باعث افزایش دقت و تمرکز در افراد می شود. همچنین باعث ایجاد خلاقیت و انجام حرکت های هیجان انگیز در آنها می شود.

پارکور ورزشی نوپا است اما به سرعت در حال پیشرفت است. بسیاری از جوانان برای یادگیری و آموزش پارکور به سالن های مختلفی مراجعه می کنند. در سال های اخیر مربیان برجسته ای در این رشته ورزشی اقدام به ارائه آموزش کرده اند.

یادگیری پارکور

برای یادگیری این ورزش بایستی به نکات مهمی توجه نمود. افزایش آمادگی جسمانی و افزایش تعادل و قدرت از این نکات مهم هستند. همچنین خلاق بودن در این ورزش کمک بسیاری به پیشرفت فرد دارد.

به هر حال؛ چنانچه از افرادی هستید که به این ورزش علاقه دارید با در نظر گرفتن همه جوانب آموزش پارکور را شروع کنید. در صورتی که این ورزش هیجان انگیز را شروع کرده اید و قصد دارید در این ورزش حرفه ای باشید بایستی تمرینات خود را سخت و مداوم کنید.

بهره از تجربه مربی و تمرین با دیگران مهم ترین عامل های افزایش مهارت است.

پارکور مانند سایر رشته های ورزشی نیاز به تمرین و استقامت دارد،ممکن است در این ورزش زیاد زمین بخورید یا آسیب ببینید ولی مهمترین عامل تلاش و پشتکار شما است .ورزش پارکور به شما کمک میکند تا به ترس خود غلبه کنید و توانایی ذهنی و روانی خود را توسعه بدهید.

در آکادمی پارکور سیتی ما با داشتن مربیان حرفه ای و با تجربه در ایران پارکور را از مبتدی تا پیشرفته را به شما آموزش می دهیم.برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره همراه در سایت یا ارسال پیام به واتس آپ آکادمی از نحوه برگزاری کلاسها برخوردار بشوید.

21

سوالات متداول

آیا پارکورسیتی در تمام مناطق تهران امکان برگزاری کلاس پارکور را دارد؟

بله ما بصورت تخصصی در تمام مناطق آموزش داریم .

چگونه میتونم یک پارکور کار حرفه ای بشوم؟

باید سعی کنید در تمامی کلاسها شرکت کنید و اموزش های تخصصی را یاد بگیرید این ورزش تفاوت خاصی با سایر رشته ها داره چون شما باید آمادگی بدنی بالایی داشته باشید.

بعد از یادگیری و اموزش کامل به چه نحوی میتونم فعالیتم رو ادامه بدهم ؟

شما میتونید با عضویت در گروه های پارکور این حرفه را یاد بدهید یا اینکه تو کارهای نمایشی شرکت کنید .

ایا پارکورسیتی جدیدترین حرکات پارکور دنیا را اموزش میدهد؟

بستگی به شرایط هنراموزان داره ولی سعی میکنیم جدیدترین حرکات اموزش پارکور در دنیا را یاد بدهیم.

نحوه ثبت نام ما در کلاسها به چه نحوی میباشد؟

شما میتونید از طریق شماره واتس اپ روی سایت مشخصات خودتون را ارسال کنید ما جهت هماهنگی خدمتتون پیام میدهیم.

آموزش تخصصی و حرفه ای پارکور زیر نظر استادمحمد بی پروا در آکادمی پارکور سیتی

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: