پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

در حال حاضر در سراسر دنیا، ساختمان‌ها با سرعت سرسام‌آوری ساخته می‌شوند و در مقابل، فضای سبز و محیط طبیعی در حال نابودی است. از طرفی بام ساختمان‌ها، در زندگی آپارتمانی چندان قابل استفاده نیست؛ اما می‌توان به‌ سادگی و با هزینه بسیار کم، آن را به یک محیط زیبا تبدیل کرد. ایجاد فضایی سرسبز، همراه با گیاهان مختلف می تواند مدت کوتاهی، انسان‌ها را از زندگی ماشینی دور کند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از گامان تزیین جاوید، شما می‌توانید در این فضای سبز مصنوعی یا طبیعی آلاچیق، باربیکیو، فضای ورزشی، وسایل بازی و تاب بگذارید. همچنین، می‌توانید با ایجاد چمن، زیبایی آن را دوچندان کنید. البته برای طراحی چمن مصنوعی روف گاردن نیاز به مهارت و تخصص است. استفاده از این نوع چمن، از زمینه‌های اصلی زیباسازی محیط پشت‌بام است. البته شما برای اجرای آن باید از مجموعه‌های معتبر کمک بگیرید.

معرفی روف گاردن

بام‌ سبز به پشت‌بام خانه‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از چمن مصنوعی یا طبیعی پوشش داده شده و در آن درخت و بوته قرار دارد. از طریق روف گاردن می‌توان یک باغ روی پشت‌بام یا هر سطحی در ارتفاع ایجاد کرد. البته این کار نیاز به زیرسازی مناسب دارد تا سطوح زیرین دچار آسیب نشوند.

ویژگی‌های بام مناسب برای روف گاردن

اجرای چمن مصنوعی مناسب روف گاردن نیاز به ویژگی‌های خاصی دارد که پشت‌بام باید آن‌ها را داشته باشد.

  • ایزولاسیون مناسب: مهم‌ترین مرحله انجام هر نوع پروژه چمن مصنوعی در فضاهای مختلف آن است که احتمال نشتی به صفر برسد و زیرسازی مناسب انجام بگیرد و شیب‌بندی شود. ایجاد شیب مناسب در این محیط‌ها از طریق ایزوگام انجام می‌شود.
  • بررسی مساحت محیط: در پشت‌بام خانه ممکن است وجود دیش ماهواره یا کولر و لوازمی از این‌ قبیل، فضا را اشغال کند که در نتیجه ایجاد روف گاردن سخت‌تر می‌شود. به همین دلیل، باید مساحت خالی مناسبی را برای چمن مصنوعی پشت‌بام در نظر بگیرید و تمام جوانب آن را بررسی کنید.
  • مقاومت سازه: در اجرای چمن مصنوعی روف گاردن، المان‌های مختلفی به‌کار می‌رود که وزن آن‌ها سنگین است و می‌تواند بر سازه فشار وارد کند. به همین دلیل قبل از اجرا، باید میزان استحکام سازه بررسی شده و روش‌های تقویت آن مشخص گردد.

مزایای اجرای چمن مصنوعی روف گاردن

بیشترین میزان زیبایی ظاهری کفپوش ترموود برای روف گاردن، استفاده از چمن است؛ زیرا باعث افزایش زیبایی و جذابیت محیط می‌شود و ظاهر یک‌دستی به پشت‌بام می‌دهد. به همین دلیل می‌توان گفت خرید چمن مصنوعی برای فضای روف گاردن مزیت‌های زیادی دارد. از جمله اینکه:

  • داشتن نمای جذاب: وجود روف ­گاردن می‌تواند در افزایش زیبایی محیط و قیمت آپارتمان تأثیر زیادی داشته باشد.
  • متعادل‌سازی دما در آپارتمان: استفاده از چمن مصنوعی روف گاردن باعث می‌شود حرارت کمتری به ساختمان وارد شود و میزان تبادل دما از بیرون به داخل کاهش پیدا کند.
  • عایق صوتی: هنگام تردد افراد روی پشت‌بام آپارتمان، افرادی که در طبقه آخر هستند، دچار ناراحتی می‌شوند. استفاده از بهترین چمن مصنوعی به‌عنوان عایق صوتی و ضربه‌گیر عمل می‌کند و صداهای مزاحم را از بین می‌برد.
  • افزایش میزان طول عمر بام: یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در تخریب سقف سازه، تابش شدید نور است که به مرور زمان مقاومت آن را کاهش می‌دهد اما وجود چمن مصنوعی برای روف گاردن نقش اساسی در حفاظت از پشت‌بام خانه دارد.

15

بررسی عوامل مهم در خرید چمن مصنوعی

در هنگام خرید چمن مصنوعی روف گاردن، باید به کیفیت و میزان تراکم بافت آن توجه داشته باشید. علاوه ­بر این بهتر است کیفیت چمن متوسط رو به‌ بالا باشد؛ در نتیجه باید به برخی از ویژگی‌های چمن مصنوعی استاندارد توجه کنید.

  • میزان ارتفاع الیاف: برای داشتن ظاهر طبیعی چمن مصنوعی پشت بام، بهتر است الیاف چمن، بیش از ۲۰ میلی­‌متر ارتفاع داشته باشد. چمن‌های کوتاه‌تر قدرت پاخوری ندارند و به‌سرعت خراب می‌شوند. در نتیجه داشتن ارتفاع الیاف بین ۲۰ تا ۳۵ میلی‌متر برای روف گاردن بسیار مناسب است.
  • میزان تراکم الیاف: یکی از عوامل مهم دیگر در کیفیت چمن مصنوعی روف گاردن تراکم آن است که مانع له­‌شدن یا کوبیدگی چمن در بلندمدت می‌شود. در واقع چمن در زمان لمس­ کردن باید مقداری زبر باشد که در این حالت دیتکس آن نسبت به نمونه‌های نرم بیشتر و بالاتر است. دیتکس بیشتر، نشان‌دهنده ضخامت بیشتر الیاف مورد استفاده در چمن مصنوعی است و قدرت پاخوری بیشتری دارد.
  • الیاف چمن: بهتر است الیاف مورد استفاده در این چمن از نوع آوندی بوده و سطح مقطع C داشته باشد. بهترین چمن مصنوعی سطح مقطع V دارد. وجود این الیاف باعث می‌شود چمن پس از فشردگی بازگشت‌پذیری بیشتری پیدا کند در کوتاه‌مدت دچار تغییر ظاهر نشود.

نحوه اجرای چمن مصنوعی

اجرای چمن مصنوعی روف گاردن روش‌های مختلفی دارد که بهتر است آن را به شرکت‌های معتبر در سطح کشور بسپارید تا پروژه شما با کیفیت مطلوب انجام شود. اجرای این کف­پوش به سه روش یکپارچه، بین سنگی و نواری انجام می‌شود.

16

نتیجه‌گیری

اجرای چمن مصنوعی برای روف گاردن در فضاهای مختلفی انجام می‌شود. تأثیر بام سبز در سازه‌های مختلف از نظر افزایش زیبایی و شادابی محیط بسیار زیاد است و کاربران زیادی به­ دنبال اجرای این پروژه‌ها برای ساختمان‌های خود هستند.

قیمت چمن مصنوعی برای روف گاردن به عوامل مختلفی بستگی دارد که در هنگام تهیه باید آن‌ها را بررسی کنید و یک بام سبز باکیفیت اجرا کنید. گامان تزئین جاوید، پروژه‌های مختلفی طراحی و اجرا کرده است و تخصص کافی در این زمینه دارد. می­‌توانید برای خرید چمن مصنوعی پشت‌بام و اجرای یک بام سبز فوق‌العاده، از تجربه متخصصان آن استفاده کنید.

منبع: https://www.isna.ir/news/1401102013546/انتخاب-چمن-مصنوعی-برای-روف-گاردن

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: