پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

تیم فوتبال پرسپولیس که در چهار دوره اخیر لیگ برتر فوتبال ایران موفق شده به عنوان قهرمانی برسد، امسال از نظر فنی و مشخصا در بحث بازیکنان، کمی دچار مشکل شده و دست سرمربی این تیم در برخی پست‌ها خالی است. پرسپولیس ستاره‌های زیادی را قبل از شروع فصل از دست داد بازیکنانی که پیش‌بینی می‌شد جدا شوند.

علیرضا بیرانوند، علی علیپور، مهدی ترابی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، کریستین اوساگونا، محسن ربیع‌خواه، امیر روستایی و بشار رسن بازیکنانی بودند که همگی سرخپوشان را طی فواصل زمانی مختلف ترک کردند.

نکته جالب اینجاست که بیشتر این بازیکنان اکنون در تیم‌های خود شرایط زیاد خوبی ندارند. بیرانوند، علیپور و ترابی که جزو ستاره‌های فصل پیش پرسپولیس محسوب می‌شدند، الان در تیم‌های خود یا نیمکت‌نشین هستند یا به دلیل مصدومیت‌های مکرر مجبور شدند بازی‌های زیادی را از دست بدهند. بیرانوند، علیپور و ترابی به ترتیب در تیم‌های آنتورپ بلژیک، ماریتیمو پرتغال و العربی قطر حضور دارند.

پرسپولیسالبته جای خالی بازیکنانی مثل اوساگونا، ربیع‌خواه و روستایی در ترکیب پرسپولیس حس نمی‌شود چراکه آن‌ها در فهرست مازاد یحیی گل‌محمدی بودند و پیش‌بینی می‌شد که جدا شوند. ربیع‌خواه در حال حاضر در تیم آلومینیوم اراک توپ می‌زند و روستایی هم در پیکان حضور دارد. اوساگونا هم با جدایی از جمع سرخپوشان به تیم الشرطه عراق ملحق شد.

در بین تمام این اسامی، تنها شجاع خلیل‌زاده وضعیت نسبتا بهتری دارد و در ترکیب اصلی الریان قطر به میدان می‌رود. محمد نادری هم که پرسپولیس آن را به راحتی از دست داد تا راهی تیم استقلال شود، تا قبل از مصدومیتش یکی از بازیکنان ثابت آبی‌پوشان بود. بشار رسن هم که به تازگی از جمع سرخپوشان جدا شده هنوز وضعیتش در تیم «قطر اس سی» مشخص نیست و باید دید او هم به سرنوشت ترابی و بیرانوند دچار می‌شود یا اینکه مثل خلیل‌زاده یکی از بازیکنان ثابت تیمش خواهد بود.

با جدایی این بازیکنان، پرسپولیس بازیکنان دیگری را جایگزین آن‌ها کرد. سرخپوشان حامد لک، سعید آقایی، علی شجاعی، عیسی آل‌کثیر، میلاد سرلک، محمد شریفی، محمدمهدی مهدی‌خانی، احسان پهلوان و آرمان رمضانی را خریداری کردند. از بین این بازیکنان برخی مثل آل‌کثیر در ترکیب پرسپولیس درخشیدند و برخی مثل آرمان رمضانی نتوانستند تا الان انتظارات را برآورده کنند. با این حال، سرمربی پرسپولیس قصد دارد در نیم‌فصل باز هم دست به خرید بزند و احتمالا یک مدافع و یک هافبک دیگر هم جذب می‌کند تا خط دفاعی و میانی خود را تقویت کند.

منبع:میزان

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: