پایگاه خبری خانه فوتبال:

سهام عدالت افزایشی شد. حالا مبنای دریافت کارت اعتباری است. سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد . سهام عدالت دارای سود است برای سهامداران . سود سهام عدالت به حساب مردم واریز شد .خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کنید 

قانون بودجه امسال دولت را موظف کرده است تحت شرایطی  درخصوص  واگذاری سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و کلیه افراد واجد شرایط اقدام کند، این در حالی است که این موضوع در قانون بودجه سال گذشته و همچنین سنوات قبل از آن وجود نداشت و با وجود درخواست های مکرر برخی از جاماندگان از دریافت سهام عدالت در دولت های پیشین به دلیل نبود قانون و منابع لازم از پذیرفتن چنین درخواستی استنکاف می شد اما راه برای پذیرش این درخواست در بند الف تبصره 2 باز شده است.

در بخشی از بند الف تبصره 2 قانون بودجه آمده است: دولت موظف است از محل باقی مانده سهام متعلق به دولت یا شرکت های دولتی در بنگاه های قابل واگذاری در هر بازار موضوع گروه(۱) و (۲) ماده(۲) قانون اجرای سیاست های کلی اصل۴۴ قانون اساسی، نسبت به واگذاری سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد ،  مددجویان بهزیستی و کلیه افراد واجد شرایط طبق قانون نحوه اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی اقدام کند.

در ابتدای بند الف تبصره 2 قانون بودجه  دولت همچنین مجاز شده است که بنگاه های دولتی مشمول گروه های (۱) و (۲) موضوع ماده (۲) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را پس از احراز صلاحیت حرفه‌ای و اهلیت فنی و مالی تحت شرایطی که در این بند به تفصیل آمده است، واگذار کند.

درخور ذکر است که بر اساس نص قانون بودجه ،گزارش اجرای این بند هر سه ماه یک بار از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی به کمیسیون های اقتصادی و اجتماعی مجلس ارسال می‌ شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: