پایگاه خبری خانه فوتبال:

سود سهام عدالت مشخص شد. حالا مبنای دریافت کارت اعتباری است. سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد . سهام عدالت دارای سود است برای سهامداران . سود جذاب سهام عدالت به حساب مردم واریز می شود.خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کنید .

بنابر اعلام پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت توسط سازمان خصوصی‌سازی در حال وصول است.

این سود در آینده نزدیک به حساب سهامداران واریز خواهد. البته ارزش این سود، بسیار کمتر از واریزی‌های قبلی است.

شرکت‌های پتروشیمی ارومیه، پتروشیمی بندر امام (ره)، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی بیستون، پتروشیمی تبریز، پتروشیمی خوزستان، دخانیات ایران، ساختمان سد و تاسیسات آبیاری سابیر، شهر صنعتی البرز، شهر صنعتی رشت، شهر صنعتی کاوه، مشانیر و مگا موتور، شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت هستند که پتروشیمی‌های ارومیه، تبریز، خوزستان، بندر امام، بیستون و بوعلی سینا، بیشترین سهم را در پرتفوی غیربورسی سهام عدالت دارند و از ۶ تا ۳۰درصد مالکیت این شرکت‌ها را در بر می‌گیرند.

پیش از این موضوع و در تاریخ ۲۱ فروردین ماه، پیمان حدادی، مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که سود شرکت‌های غیربورسی در حال بررسی است که چقدر از سود این شرکت‌ها از طرف سازمان خصوصی‌سازی دریافت شده.

او گفت: اگر ارقام آن قابل توجه باشد، مانند سودهای شرکت‌های بورسی سهام عدالت از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تجمیع شده و پول آن به حساب سهامداران عدالت واریز می‌شود.

البته هنوز شورای عالی بورس در این زمینه تصمیمی نگرفته است و پول‌های جمع‌آوری شده از شرکت‌های غیربورسی، اعداد قابل توجهی نیست.

این در حالی است که طبق قانون تجارت، شرکت‌های بورسی چهار ماه برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و هشت ماه پس از برگزاری مجمع، برای پرداخت سود به سهامداران فرصت دارند.

اما این موضوع، چالشی را در سال‌های اخیر برای سهامداران ایجاد کرده است. از سوی دیگر، ضوابط این شرکت‌ها مانند شرکت‌های بورسی است و تفاوتی با آنها ندارد و بورسی یا غیربورسی بودن شرکت‌ها، تاثیری در اصل موضوع ندارد.

بیش از ۲۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت در ۲ ماه نخست امسال مشکل شماره شبای معتبر بانکی خود را برای دریافت سود سهام عدالت برطرف کرده بودند، که در این راستای شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از این هفته، سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ این تعداد از سهامداران را به حسابشان واریز کرد.

به گفته معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت با مشکل شبای معتبر بانکی روبرو هستند و شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود،راکد، مشترک (دوامضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که باعث شده تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود.

این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

 معاون فناوری شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: از امروز صبح کار استخراج دیتا و محاسبات سود‌های جاماندگان را آغاز کردیم و نهایتا از فردا اول خرداد می‌توانیم سود‌ها را به حساب شبا سهامداران واریز کنیم.

صداوسیما نوشت، محمود حسنلو در ارتباط با خبر ۱۴ شبکه یک رسانه ملی در باره اینکه عملیات واریز سود چقدر زمان می‌برد؟ افزود: تا فردا انجام و کار تمام می‌شود.

وی ادامه داد: آن‌هایی که سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی دارند، ۵۷۵ هزار تومان و آن‌هایی که سهام یک میلیون تومانی دارند یک میلیون و ۸۰ هزار تومان سود سال ۹۹ است که باقی مانده آن‌ها را واریز خواهیم کرد، حالا اگر کسانی هستند که سود سال ۹۸ باقی مانده باشد آن را هم واریز می‌کنیم.

معاون فناوری شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره واریز سود سهام متوفیان هم گفت: متولیان شماره حساب هایشان بلافاصله بعد از فوت در سیستم بانکی بسته می‌شود و قابلیت واریز ندارد، بنابراین این دسته از افراد سودشان پیش ما محفوظ است.

وی تصریح کرد: طبق مذاکراتی که با قوه قضاییه و سایر نهاد‌ها ذیربط انجام شده تا آخر شهریور سامانه تقسیم ارث متوفیان راه اندازی می‌شود و بعد از آنکه ارث متوفیان و سهام عدالتشان بین وراث تقسیم شد سود هم به حساب وراث واریز خواهد شد.

واریز سود سهام عدالت برای جاماندگان از دریافت سود از امروز آغاز شد. جاماندگان سود سهام عدالت برای تکمیل اطلاعات خود تا دیروز فرصت داشتند. روز جمعه ۳۰ اردیبهشت، آخرین فرصت برای اصلاح اطلاعات جاماندگان دریافت سود در سامانه سجام بود.

پیگیری‌ها از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی حاکی از این است که واریز سود سهام عدالت برای جاماندگان آغاز شده است.

براساس این پیگیری‌ها، سهامداران نگران نباشند، قرار است شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مدت زمان‌های مشخص، سود جامانگان سهام عدالت را واریز کند.

جاماندگان برای دریافت سود سهام عدالت، فقط باید سجامی شوند.

در خصوص زمان واریز سود سهام عدالت جاماندگان، امروز سود ۲۰۰ هزار نفر از سهامداران که در دو ماه ابتدایی امسال مشکل شبای بانکی معتبر خودشان را اصلاح کرده بودند، واریز شده است.

این واریزی‌ها که از امروز آغاز شده است و واریزی‌ها تا فردا ظهر ادامه دارد.

علی‌رغم وعده‌ها همچنان سود برخی از دارندگان سهام عدالت پرداخت نشده و قرار است امروز سودهای باقی مانده از سال ۹۹ و ۹۸ پرداخت شود.

حسین قشمی، مدیر پرداخت سود سهام عدالت در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: برخی از افراد به دلیل  شماره شبای نامعتبر و حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، سود خود را دریافت نکرده‌اند.پ

سود سهام عدالت سال ۹۹، اسفند ماه واریز شد. اما برخی از افراد به دلیل مشکلات حساب خود، نتوانستند این سود را دریافت کنند. اما جاماندگان دریافت سود سهام عدالت تنها مربوط به سال ۹۹ نیست و برخی از افراد سود سهام عدالت سال ۹۸ را هم دریافت نکرده‌اند.

بر این اساس افرادی که سال ۹۸ و ۹۹ سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند از امروز می‌توانند منتظر واریز این سود باشند. البته مشروط به اینکه اطلاعات حساب خود را تکمیل و تصحیح کرده باشند.

برخی از دارندگان این سهام می‌گویند اطلاعات‌شان در سامانه سجام تکمیل است اما هنوز سودی برای آنها واریز نشده.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد که بیش از دو میلیون از دارندگان این سهام به علت نداشتن شماره شبای معتبر سود سال‌های ۹۸ و ۹۹ خود را دریافت نکرده‌اند.

در آخرین روزهای اسفند ماه سود سال ۹۹ برای ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر دارنده این سهام واریز شد. همچنین هفته اخیر واریز سود سهامداران حقوقی‌ انجام شد.

مبلغ سود سهام عدالت اعلام شد

بر اساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، برای کسانی که دارای پرتفوی ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت هستند، مبلغی معادل ۵۳۲ هزار تومان واریز شده است. همچنین افراد دارای پرتفوی ۵۳۲ هزار تومانی نیز ۵۷۵ تومان و دارندگان سهام یک میلیون تومانی، یک میلیون و ۸۱۳ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

بر این اساس خانوارهای چهار نفره‌ امروز باید منتظر واریز حدود دو میلیون تومان از سود سهام عدالت خود باشند.

محمود حسنلو معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص افرادی که سود سهام عدالت خود را تاکنون در یافت نکرده اند گفت: بیش از ۲ میلیون نفر سود سهام عدالت خود را تاکنون دریافت نکرده اند که این امر به دلیل نبود شماره شبای معتبر از سوی این سهامداران بوده است.

او ادامه داد: این افراد با اولویت ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان به آدرس www.sejam.ir باید در نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند تا واریز سود سهام عدالت برای این افراد صورت گیرد.

حسنلو در خصوص روش دیگر تکمیل اطلاعات مربوط به افرادی که سود سهام خود را دریافت نکرده اند نیز گفت: این افراد همچنین می‌توانند به www.sahamedalat.ir مراجعه کنند و اطلاعات حساب خود را در این سامانه تکمیل کنند و شماره شبای ویرایش کنند.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی در ادامه در خصوص سهامدارانی که سود سهام عدالت مرحله قبل را دریافت کرده اند، اما سود سهام این مرحله را دریافت نکرده اند نیز گفت: برخی از این افراد در بانک‌هایی حساب داشتند که ادغام شده اند، بنابراین شماره شبای جدیدی برای آن‌ها تعریف نشده است.

حسنلو ادامه داد:، اما گروه دیگر نیز به دلیل اینکه حسابشان از سوی بانک‌ها مسدود شده واریز سود نداشته اند.

وی با اشاره به اینکه سود سهام عدالت افراد محفوظ است، ادامه داد: افرادی که اطلاعتشان تا آخر هفته تکمیل شود در هفته بعد واریز سود سهام عدالت خواهند داشت.

وی در خصوص سهام عدالت متوفیان نیز گفت: تا آخر شهریور ماه با کمک قوه قضاییه سایت مریوط به جمع آوری اطلاعات ورثه این افراد معرفی می‌شود و پس از آن تمام سود‌های مربوط به سهام این افراد به حساب ورثه واریز خواهد شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: