پایگاه خبری خانه فوتبال:

با فسخ یک طرفه لوکادیا با پرسپولیس حالا باید دید که این باشگاه که پیش از این وعده‌هایی داده بود چه اقدامی برای بازپس‌گیری حقوق مادی و معنوی خود انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خبری قابل پیش‌بینی اعلام شد که یورگن لوکادیا مهاجم هلندی تیم پرسپولیس قرارداد خود را به صورت یک طرفه با این باشگاه فسخ کرد تا دومین شوک بعد از ترک ناگهانی اردوی سرخ‌پوشان قبل از دربی 99 را در کمتر از یک هفته به پرسپولیس بدهند. لوکادیا که یک روز قبل از دربی خواهان سفر به اسپانیا برای دیدار با خانواده‌اش بود، امروز پایان کار خود با پرسپولیس را اعلام کرد تا ضربه سنگینی به تدابیر کادر فنی این تیم که روی این بازیکن حساب کرده بود، بزند.

این در حالی است که باشگاه پرسپولیس وعده داده بود اگر لوکادیا تا پایان مرخصی 48 ساعته به تهران برنگردد، از این بازیکن شکایت خواهد کرد، اما با فسخ یکطرفه‌ای که صورت گرفته حالا این پرونده وارد فاز تازه‌تری شده است. باید دید که باشگاه پرسپولیس که برخی از مدیرانش پیش‌بینی نیامدن او به تهران را از قبل کرده بودند، چه برنامه‌ای برای رسیدن به حقوق تضییع‌شده این باشگاه خواهند داشت.

از طرف دیگر رضا درویش مدیرعامل فعلی بدون شک باید پاسخگوی هواداران این تیم و رسانه‌ها باشد که قرارداد با این بازیکن هلندی به چه شکل بسته شده بود که او بتواند یک‌طرفه این قرارداد را فسخ کند؛ این درحالی است که باشگاه پرسپولیس مدعی شده بود که به تمام تعهدات خود نسبت به لوکادیا عمل کرده و او بهانه‌ای برای نیامدن و فسخ ندارد. این مسئله حالا تبدیل به یک آزمون بزرگ برای درویش شده تا مشخص شود آیا او توانایی دفاع از حقوق مالی و معنوی باشگاه پرسپولیس در چنین پرونده‌ای را دارد یا نه.

باشگاه پرسپولیس (و حتی خیلی از باشگاه‌ها) در سال‌های متمادی در بحث بستن قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی متحمل ضررهای زیادی شدند که نتیجه آن خروج بیت‌المال از کشور بوده و این در حالی است که هیچ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گاه باشگاه‌های ایرانی در چنین پرونده‌هایی برنده نبودند. لوکادیا به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای بدون شک با بررسی همه جوانب اقدام به چنین اقدامی کرده و احتمالا خیالش از اینکه عواقبی گریبان او را بگیرد، راحت است. باید دید که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس چه تدبیری در خصوص این پرونده خواهد داشت. این باشگاه برای جذب لوکادیا که انصافا عملکرد خوبی هم در هفته‌هایی که در پرسپولیس حضور داشت، انجام داده بود، حالا زیر فشار انتقاد هوادارانش قرار گرفته تا زوایای پنهان این قرارداد و اتفاقی که رخ داده مشخص شود. باید دید باشگاه پرسپولیس به وعده‌ای که مبنی بر شکایت از لوکادیا داده عمل خواهد کرد و اینکه آیا در صورت شکایت، این پرونده به کجا خواهد رسید؟

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: