پایگاه خبری خانه فوتبال:

فروش جذاب محصول جدید بهمن موتور.فروش نقدی و پیش فروش دو شیوه فروش در بهمن موتور است.فروش نقدی بهمن موتور به دلیل قیمت بالا در بازار طرفدار زیادی پیدا کرده است.فروش نقدی دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور . بهمن موتور این مدل را با شرایط خاص عرضه می کند.

خرید خودرو لوکس بهمن موتور ارزانتر از بازار

براساس اعلام قبلی بورس کالای ایران، دیروز تعداد 750 خودروی فیدلیتی 7 نفره مشکی از طرف شرکت بهمن‌موتور و به قیمت پایه 772 میلیون تومان روی تابلوی بازار فیزیکی بورس کالا رفت.

در فرایند عرضه این خودرو، بیش از 3 هزار و 900 سفارش خرید روی تابلو به ثبت رسید و در پایان نیز این خودرو در قیمت یک میلیارد و 263 میلیون تومان کشف قیمت شد. اگر چه قیمت کشف شده برای خودروی فیدلیتی در بورس کالا حدود 63.7 درصد از قیمت پایه اعلام‌شده از طرف عرضه‌کننده بالاتر بود، اما همچنان نسبت به قیمت‌های بازار غیررسمی حدود 300 میلیون تومان کمتر قرار گرفته بود.

همچنین بررسی قیمت‌ها در بازار غیررسمی نشان می‌دهد در پایان معاملات فیدلیتی در بورس کالا، قیمت این خودرو در بازار غیررسمی نسبت به 24 ساعت گذشته حدود 1.81 درصد افت داشته و به محدوده یک میلیارد و 600 تا 650 میلیون تومان رسیده است؛ قیمتی که به نظر می‌رسد خریداران نسبت به آن تمایل چندانی نشان نداده‌اند و فروشندگان در فرایند واگذاری مجبور به اعمال تخفیفات بیشتری می‌شوند.

کارشناسان بر این باورند با افزایش عرضه‌های خودرو در بورس کالا بزودی متقاضیان اصلی خودرو از حضور در بازارهای غیررسمی صرفنظر خواهند کرد و قیمت‌های خودرو نیز در سطح قیمت بورس کالا قرار خواهد گرفت.

همچنین افزایش عرضه خودرو و اشباع بازار در آینده می‌تواند فروشندگان را مجبور کند برای فروش محصولاتشان خدمات بیشتری به مشتری ارائه دهند.

قیمت تمام شده فیدلیتی ۷ نفره مشکی در بورس کالا به علاوه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده (بر مبنای قیمت نهایی فروش) و ۱۷.۳ میلیون تومان مربوط به سایر هزینه‌های جانبی و کارمزدها، ۱.۳۹۵ میلیارد تومان می‌شود که به نسبت به قیمت ۱.۶ میلیارد تومانی فیدلیتی ۷ نفره در بازار آزاد، حدود 300 میلیون تومان ارزان تر به مصرف‌کنندگان رسید.

قیمت خودروهای بهمن موتور عرضه شده در بورس منطقی‌تر است

مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار  در حاشیه دویست و سی و نهمین جلسه شورای عالی بورس در رابطه با برنامه‌های در دست اقدام برای افزایش عرضه خودرو در بورس گفت: امیدواریم با سلسله اقداماتی، از جمله اصلاح ساختار مالی شرکت‌های خودروسازی، اصلاح مدیریت شرکت‌ها، تأمین قطعات، افزایش بهروری و... که وزارت صمت نیز پیگیر آن است، بتوانیم عرضه خودرو را افزایش دهیم.

وی افزود: عرضه خودرو در بورس قطعاً منجر به افزایش قیمت نشده و شاهد آن هستیم که روند قیمتی خودروهایی که در بورس عرضه شده‌اند، منطقی‌تر است.

دبیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار گفت: امیدواریم با افزایش عرضه‌ها و تعیین برنامه عرضه هفتگی، این افزایش قیمت‌ها کنترل شود و منافع حاصل از این عرضه‌ها به نحوی به خودروساز و مردم برسد که خودروساز در سال‌های آینده افزایش تولید و توسعه محصولات جدید را، در دستور کار داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما معتقدیم با عرضه خودروها با قیمتی منطقی در بورس، خودروساز بتواند افزایش تولید و عرضه داشته باشد که خود این موضوع باعث کاهش قیمت‌ها خواهد شد./روزنامه ایران

معرفی خودروفیدلیتی پرایم بهمن موتور

فیدلیتی پرایم (Fidelity Prime) محصولی جدید از گروه خودروسازی بهمن موتور است؛ این خودرو در واقع همان X70 Jetour است که در ایران با نام فیدلیتی عرضه شده و کمپانی جتور نیز خود یکی از زیر مجموعه های برند چری است. این خودرو در بازار کنونی پا به عرصه رقابت با خودرو هایی همچون چری تیگو 7 می گذارد. این خودرو در حال حاضر تنها در 2 نسخه 5 نفره (تیپ 1) و 7 نفره (تیپ 2) تولید می شود که تنها تفاوت آن ها در وجود ردیف سوم صندلی است. شرکت بهمن موتور در نظر دارد همتای این خودرو را با پیشرانه ای قوی تر بنام فیدلیتی پرستیژ به بازار عرضه کند.

گروه بهمن با سرمایه گذاری سنگین و خریداری پلتفرم این خودرو از طرف چینی، گامی مهم برای تولید خودرویی با قیمت مناسب و تیراژ بالا برداشته و کسب سهم بازار حداکثری ماشین فیدلیتی از برنامه های بلند مدت بهمن موتور است.

طراحی ظاهری

بهمن فیدلیتی ظاهر جذاب و موجهی دارد که می تواند نگاه اکثر بیننده ها را به خود جذب کند. بر خلاف روالی که از طراحی ماشین های چینی در خاطر داریم، این ماشین طراحی بسیار هماهنگ و با ابهتی در تمامی زوایای خود دارد. ابعاد نسبتا بزرگ، خطوط بدنه هماهنگ، طراحی جلوپنجره و سپر جلو زیبا، رینگ های زیبا با سایز متناسب با ابعاد خودرو و چراغ های شکیل مواردی اند که باعث زیبایی این خودرو شده اند و می توانند مشتریانی از تمامی سنین را به این خودرو علاقه مند کنند.

بهمن موتور

از نکات برجسته طراحی جلوی ماشین فیدلیتی می توان به جلو پنجره مدرن با شبکه الماسی اشاره کرد که لوگوی فیدلیتی به زیبایی در میان آن خود نمایی می کند. چراغ های جلویی که بیننده را به یاد محصولات سوبارو می اندازند، دیلایت هایی که جای مه شکن های رایج را گرفته اند، کروم کاری های سپر و اطراف جلو پنجره و دفیوزر سپر نیز دیگر نکاتی هستند که در نمای جلوی خودرو به چشم می آیند.

طراحی بخش کناری خودرو نیز ساده و بدور از پیچیدگی ها و خطوط اغراق آمیزی است که معمولا در خودروهای چینی می بینیم. رینگ های 20 اینچی فیدلیتی کاملا متناسب با ابعاد بدنه هستند که به زیبایی نمای کناری خودرو می افزایند . همچنین برای این خودرو 2 طرح رینگ مختلف قابل سفارش است که خریدار به سلیقه خود می تواند از بین آن ها انتخاب کند.

نمای پشتی خودروی فیدلیتی اما شاید به چشم نوازی سایر زوایای خودرو نباشد؛ سپر عقب یک دفیوزر سراسری دارد که دو سر اگزوز نیز در اطراف آن مشاهده می شود، البته مطابق معمول این سر اگزوز ها فقط جنبه زیبایی دارند و مسیر خروج دود نیستند. طراحی کاملا ساده و یکنواخت و به دور از هرگونه جذابیت بصری درب صندوق را می توان نقطه ضعف نمای عقب این خودرو دانست. اما با این حال فیدلیتی در این نما هم متانت طراحی خود را حفظ کرده است.

طراحی کابین فیدلیتی پرایم کاملا مدرن و چشم نواز است و تنه به تنه محصولات روز دنیا (به خصوص آلمانی ها) می زند. در کابین فیدلیتی با انبوهی از آپشن ها و امکانات رفاهی مواجه می شویم که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد. داشبورد فیدلیتی طراحی مدرنی دارد و برای ساخت آن از متریال با کیفیتی استفاده شده است. ترکیب این متریال با چرم دوزی های فراوان استفاده شده در کابین و کنسول میانی زیبای آن باعث شده تا نشستن در کابین این خودرو با حس خوبی همراه باشد. فرمان D کات خودرو نیز هارمونی مناسبی با سایز اجزای کابین دارد.

ردیف عقب فیدلتی نیز فضای سر و پای مناسبی دارد و قابلیت تنظیم زاویه پشتی برای صندلی های آن در نظر گرفته شده. در انتهای کنسول میانی دو دریچه کولر نیز برای ردیف عقب وجود دارند و در فیدلیتی پرایم تیپ ۲، ردیف سوم صندلی های نیز وجود دارد که البته فضای آن ها برای نشستن بزرگسالان چندان مناسب نیست. صندوق عقب نیز فضای بار بسیار خوبی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد و در زیر فضای بار لاستیک زاپاس قرار گرفته است.

هم اکنون این خودرو در مدل های پنج نفره و هفت نفره قابل سفارش است. با خواباندن صندلی های ردیف عقب این خودرو فضایی معادل 1680 لیتر برای استفاده در اختیار مصرف کننده قرار میگیرد که 20 درصد بیشتر از kmc k7 است.

مشخصات فنی فیدلیتی پرایم بهمن موتور

بر اساس اعلام بهمن موتور، پیشرانه این خودرو در کارخانه تیوان (واقع در شهرک صنعتی کاسپین قزوین) مونتاژ میشود. مونتاژ این خودرو با داخلی سازی 20 درصد آغاز شده است و قرار است تا 60 درصد افزایش یابد.

بهمن موتور

فیدلیتی از یک موتور 1500 سی سی مجهز به توربو شارژر با توان 155 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و گشتاور 230 نیوتون متر در محدوده 1750 الی 4000 دور در دقیقه بهره می برد که نیروی خود را به یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک دبل کلاج خشک منتقل می کند. این گیربکس دو کلاچه خشک به مانند سایر گیربکس های مشابه خودش نیازمند توجه و نگهداری با دقت است و در صورت عدم توجه به آن، اتفاقاتی مانند داغ کردن در ترافیک و خرابی های صفحه کلاچ در آینده می تواند محتمل باشد.

این خودرو در بازار ایران فقط به صورت دیفرانسیل جلو عرضه شده و خبری از مدل های 4 چرخ متحرک نیست. فیدلیتی شتاب صفر تا صد را در محدوده 11 ثانیه ثبت می کند و حداکثر سرعت اعلامی آن نیز 180 کیلومتر بر ساعت می باشد. فیدلیتی در قسمت جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در قسمت عقب از سیستم تعلیق اتصال چندگانه (Multi-Link) بهره می برد. سیستم ترمز این خودرو در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی است که توسط سیستم های کمکی ABS و EBD و BA نیز حمایت می شوند. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است و با وجود وزن سنگین 1575 کیلوگرمی مصرف سوخت ترکیبی 8.1 لیتر در 100 کیلومتر را به ثبت می رساند.

از آبان ماه 1401 گروه بهمن اقدام به تولید مدل جدیدی از این خودرو با نام فیدلیتی نیوپرایم کرد. فیدلیتی نیو پرایم طراحی ظاهری، مشخصات فنی و امکانات رفاهی کاملا یکسانی با نسخه قبلی دارد اما گیربکس آن با مدل دو کلاچه تر (Wet) تعویض شده و دیگر مشکلات قبلی مانند داغ شدن در ترافیک و سربالایی و خرابی مجموعه کلاچ را ندارد.

دیگر تغییر فیدلیتی جدید نیز به طراحی متفاوت کنسول میانی و تعویض لیور دنده با نوع الکترونیکی باز می گردد.

امکانات ایمنی و رفاهی فیدلیتی پرایم بهمن موتور

فیدلیتی به 4 ایربگ مجهز است که برای راننده، سرنشین جلو و جانبی های جلو نصب شده اند. این خودرو در تست های تصادف شرکت نکرده و ایمنی آن در تصادفات در هاله ای از ابهام است اما انبوهی از سیستم های کمک رانندگی مانند سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کنترل حرکت در سربالایی HAC، اتوهلد، رادار نقطه کور، رادار هشدار حرکت بین خطوط، کروز کنترل، دوربین 360 درجه و سنسور های پارک را در اختیار راننده قرار می دهد. سیستم ضد سرقت ایموبلایزر و استارت دکمه ای و ورود و خروج بدون کلید نیز به امنیت بیشتر خودرو و راحتی راننده کمک می کنند.

فیدلیتی در دو تیپ 5 نفره و 7 نفره به بازار عرضه شده که در ادامه آپشن های آن ها را توضیح می دهیم.

بهمن موتور

فیدلیتی پرایم 5 نفره تیپ 1 بهمن موتور

آپشن های فیدلیتی 5 نفره کاملا راضی کننده هستند و نقص خاصی در آن ها دیده نمی شود. سیستم مولتی مدیای خودرو شامل یک مانیتور 10.8 اینچی است که از امکان پخش بلوتوثی و نمایش صفحه موبایل به صورت Mirror Link پشتیبانی می کند و صدای آن توسط 8 بلندگو در ماشین پخش می شود. تهویه مطبوع خودرو اتوماتیک دیجیتال بوده و دریچه هایی نیز برای سرنشین های عقب در نظر گرفته شده. صندلی های جلو برقی بوده و به گرمکن مجهز هستند؛ در ردیف عقب نیز زاویه قسمت پشتی صندلی ها قابل تنظیم بوده و در صورت نیاز به فضای بیشتر برای بار، قابلیت تا شدن به صورت کامل را دارند.

از دیگر آپشن های برجسته فیدلتی 5 نفره می توان به سنسور نور و باران، سقف شیشه ای پانوراما، ترمز پارک برقی، آینه داخلی ضد انعکاس نور، آینه های جانبی تاشو برقی، شارژر وایرلس گوشی موبایل، حالت های رانندگی اکو و اسپرت، درب برقی صندوق و همچنین باز شدن خودکار درب صندوق با حرکت پا اشاره کرد.

فیدلیتی پرایم 7 نفره تیپ 2 بهمن موتور

فیدلیتی 7 نفره تمام امکانات رفاهی تیپ 5 نفره رو به طور کامل دارد. تنها تفاوت میان فیدلیتی 5 نفره و فیدلیتی 7 نفره، وجود ردیف سوم صندلی ها در نسخه 7 نفره است. البته این ردیف صندلی چندان برای بزرگسالان مناسب نبوده و بیشتر برای کودکان کاربرد دارد.

تجربه رانندگی با فیدلیتی پرایم بهمن موتور

اولین نکته ای که با نشستن پشت فرمان فیدلیتی پرایم جلب توجه می کند، راحتی و ارگونومی مناسب صندلی راننده است. همچنین بعد از روشن کردن خودرو و شروع حرکت، نرمی و سبکی فرمان حتی در سفت ترین حالت تنظیم شده نیز چشمگیر است، مکانیزم کمکی برقی فرمان نیز با افزایش سرعت مقاومت بیشتری ایجاد می کرد و باعث افزایش سفتی فرمان می شد تا ایمنی در سرعت بالا حفظ شود.

در هنگام رانندگی دید راننده به جلوی خودرو مناسب است و سیستم های کمک رانندگی موجود مانند رادار ها و دوربین 360 درجه نیز به سهولت هرچه بیشتر رانندگی با فیدلیتی کمک می کنند. هرچند، کیفیت تصویر دوربین 360 درجه خودرو مقداری پایین تر از سطح انتظار است. فیدلیتی پرایم 2 مود مختلف اکو و اسپرت برای رانندگی دارد که بر خلاف برخی از رقبا، اختلاف عملکرد و شتاب محسوسی را برای این خودرو بوجود می آورد.

بهمن موتور

گیربکس دو کلاجه خشک خودرو نیز هماهنگی خوبی با موتور دارد و با وجود وزن سنگین فیدلیتی، توانایی حرکتی مناسبی را از خود به نمایش می گذارد. در هنگام تست، با وجود 2 سرنشین و دمای هوای بالای 30 درجه سانتیگراد، فیدلیتی صفر تا صدی در حدود 12 ثانیه را به ثبت رساند که زمان قابل قبولی است.

با توجه به استفاده از رینگ های 20 اینچی زیر خودرو، کوبش های زیاد و سواری خشکی را از فیدلیتی پرایم انتظار داشتیم، اما به لطف سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب، فیدلیتی پرایم تجربه سواری بهتر از حد انتظاری از خود نشان می داد و فاق کوتاه تایر ها تنها در ترک ها و چاله های ریز خود را نشان می داد، اما سواری خودرو در اتوبان و در سرعت بالاتر قابل قبول بنظر می رسید و در کل، فنربندی این خودرو در میان کراس اور های نسبتا نرم دسته بندی می شود، هرچند احتمالا این نرمی سیستم تعلیق، بادی رول کابین را در هنگام پیچیدن و یا سرعت های بالا افزایش می دهد که البته به دلیل کوتاه بودن مسیر تست، امکان بررسی این موضوع میسر نبود. ترمز های فیدلیتی پرایم نیز برای این خودروی 1.5 تنی کاملا مناسب هستند و به راحتی خودرو را کنترل می کنند.

فیدلیتی بهمن موتور در بازار و رقبا

ماشین فیدلیتی پرایم در مجموع ظاهری زیبا، کابین مدرن، امکانات رفاهی زیاد و ویژگی های فنی خوبی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. سواری مناسب، شتاب و کشش خوب، مصرف سوخت خوب و هندلینگ قابل قبول از ویژگی های مثبت این خودرو هستند. همچنین به دلیل یکسان بودن موتور و گیربکس این خودرو با چری تیگو 7 و خوش نامی گروه بهمن در زمینه خدمات پس از فروش، خیال مصرف کننده نیز از بابت نگهداری خودرو و تهیه لوازم یدکی آسوده است.

در سوی دیگر، وجود توربو شارژر و حساسیت های خاص آن نسبت به بنزین و روغن، استهلاک بیشتر گیربکس دو کلاجه خشک نسبت به سایر گیربکس ها و فضای تقریبا غیر کاربردی ردیف سوم در نمونه 7 نفره را می توان از ویژگی های منفی خودرو فیدلیتی پرایم به شمار برد. 

قیمت فیدلتی پرایم در زمان تهیه این مقاله 747 میلیون تومان در نمایندگی و حدود 1 میلیارد و 100 میلیون تومان در بازار آزاد است که رقبایی همچون چری تیگو 7 پرو، KMC K7، فردا T5، لاماری آرین موتور، SWM G01 و دیگنیتی، دیگر محصول جدید گروه بهمن را روبروی خود می بیند.

بهمن موتور

در مجموع خودروی فیدلیتی پرایم گزینه ای دلچسب برای افرادی است به دنبال خودرویی خانوادگی با طراحی پخته و آپشن های زیاد هستند و ریسک کمتر نگهداری خودرو نسبت به گزینه های دست دوم کره ای و ژاپنی برای آن ها مهم است. اگر شما نیز نقاط قوت و ضعفی از فیدلیتی سراغ دارید که در مقاله به آن اشاره نشده حتما در کامنت ها برای ما بنویسید و همچنین انتخاب خود بین فیدلیتی پرایم و رقبای آن را نیز بازگو کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: