پایگاه خبری خانه فوتبال:

مرحله جدید فروش فوق العاده ایران خودرو در بهمن ماه آغاز می‌شود.فروش فوق العاده ایران خودرو دارای شرایط خاصی است.فروش فوق العاده ایران خودرو از طریق بورس کالا صورت خواهدگرفت. فروش فوق العاده ایران خودرو با خودروهای محبوب انجام می شود. ایران خودرو با آئین نامه جدید خودرو می فروشد.

ایرانخودرو قرار است سه شنبه ۲ اسفند ۱۰ هزار دستگاه پژو ۲۰۷ دستی را با قیمت پایه ۱۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بورس کالا عرضه کرد و فروخت

حراج جدید ایران خودرو  بدون قرعه کشی

شرکت ایران خودرو اعلام کرده امکان تغییر رنگ بدون هزینه به انتخاب خریدار: وجود دارد و رنگ‌های موجود شامل نقره‌ای تیتانیوم، خاکستری متالیک، مشکی متالیک آبنوس، سبز کله غازی، آبی کاسپین، قرمز دو پوششه، آبی اقیانوسی متالیک و قهوه‌ای نسکافه‌ای می‌باشند.

مدل خودرو‌های تحویلی ۱۴۰۲ خواهد بود و هر کد ملی حقیقی مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کد‌های عرضه شده در تاریخ عرضه و برای یک خودرو است.

خریداران باید ۱۸ سال تمام را داشته و اشخاصی که در عرضه‌های قبلی و از ابتدای سال ۱۳۹۸ از شرکت‌های خودروسازی موفق به خرید خودرو سواری شدند امکان ثبت سفارش ندارند.

خریداران جهت ادامه مراحل خرید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) باید با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس اینجا ­نسبت به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی اقدام و در زمان مقرر طی پیامک تکمیل وجه هزینه متعلقات قانونی که از سوی شرکت اطلاع رسانی می‌شود علاوه بر انتخاب نمایندگی مجاز، بیمه گر خود را انتخاب و اقدام به واریز وجه هزینه‌های جانبی نمایند.

هزینه‌های جانبی شامل ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۳۱۰ تومان بابت بیمه و شماره گذاری و هزینه ثابت و ۱۵ درصد مالیات و عوارض قانونی بوده که براساس مبلغ معامله محاسبه و خریدار باید پرداخت کند.

درصورت عدم واریز هزینه‌ها حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک (تکمیل وجه متعلقات قانونی) به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی زمان تحویل خودرو تغییر و مشتری متعهد به پرداخت جریمه یک دهم درصد ارزش معاملاتی به ازای هر روز تاخیر قبل از تحویل خودرو می‌شود.

همچنین امکان انتخاب رنگ و مشخصه‌های سفارشی مطابق جدول شرایط عمومی عرضه که در پیوست اطلاعیه عرضه آمده است وجود دارد.

عرضه خودرو در بورس کالا پس از توقف چند هفته‌ای دوباره از سرگرفته شده که در جدیدترین این عرضه‌ها که دیروز رخ داد بازهم قیمت خودروها بین 200 تا 300 میلیون تومان پایین‌تر از بازار آزاد بود.

شرکت ایران‌خودرو درنظر دارد تا پایان سال در مجموع ۲۹۵۰۰ خودرو در بورس کالا عرضه کند.

بر اساس جدولی که گروه صنعتی ایران خودرو منتشر کرده است، تا پایان سال طی پنج هفته 2000 دستگاه تارا دستی، 2000 دستگاه تارا اتومات، 3500 دستگاه پژو207 تیپ5، ده‌هزار دستگاه پژو207 اکسل کاسه‌ای، 2000 دستگاه پژو207 اتومات سقف‌فلزی، 5000 دستگاه دناپلاس دستی، 3000 دستگاه دناپلاس توربو اتومات و 2000 دستگاه هایما در بورس کالا عرضه خواهد شد.

گفتنی است در عرضه‌های قبلی خودرو در بورس کالا نیز قیمت خودروهای فروخته شده حداقل 20 درصد زیر قیمت بازار آزاد بود.

ایران خودرو

ایران خودروعرضه خودرو در بورس سال آینده هم ادامه دارد

از سوی دیگر طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 1402عرضه خودرو در بورس کالا سال آینده ادامه خواهد داشت. اخیرا شورای عالی بورس اعلام کرده بود که تمامی خودروهای تولید داخل باید در بورس کالا عرضه شوند و این عرضه در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

در همین زمینه شرکت ایران خودرو نیز اعلام کرد تا پایان سال تعداد ۲۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه از انواع خودروهای خود را در بورس کالا عرضه خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، خودروهای تارا اتوماتیک، پژو ۲۰۷ تیپ ۵، پژو ۱۰۷ اکسل کاسه‌ای، پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف فلزی، دنا پلاس دستی اکسل کاسه‌ای، دنا پلاس توربو اتوماتیک و گروه ‌هایما از انواع خودروهای عرضه شده در هفته‌های آینده خواهند بود.

عرضه خودروهای وارداتی ایران خودرو خارج از بورس کالا

البته درباره خودروهای وارداتی در حالی که در آیین‌نامه واردات تاکید شده بود که خودروهای وارداتی صرفاً در بورس کالا عرضه خواهند شد و فروش آنها از مسیر بورس کالا است؛ هیئت دولت، هفته گذشته، این موضوع را حذف کرد.طبق مصوبه جدید عبارت «خودروهای وارداتی صرفاً در بورس کالا عرضه می‌شود» از بند ٢ آیین‌نامه واردات حذف شد؛ بر این اساس احتمالا فروش خودروهای وارداتی دیگر تنها از مسیر بورس کالا نخواهد بود.

ایران خودرو / مصوبه ابهام‌برانگیز دولت درباره خودروهای مناطق آزاد

از طرفی دولت با پیشنهاد وزارت صمت درباره صدور مجوز تردد خودروهای مناطق آزاد با پلاک ملی در سراسر کشور موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، براساس ابلاغیه مصوبه هیئت وزیران در رابطه با شیوه پلاک‌گذاری ملی و تردد در سرزمین اصلی خودروهای مجاز به تردد در مناطق آزاد تجاری- صنعتی، مصوب شده است: «طبق مقررات موجود خودروهایی که مجاز به تردد در مناطق آزاد تجاری- صنعتی هستند، مشروط به پرداخت کلیه عوارض و بدهی‌های مربوطه و حقوق ورودی (مشتمل بر حقوق گمرکی و سود بازرگانی مصوب) مجاز به پلاک‌گذاری ملی و تردد در سرزمین اصلی باشند.»

ظاهرا این اقدام برای افزایش عرضه خودرو در داخل کشور صورت گرفته است اما برخی معتقدند این اقدام دولت با مصوبه قبلی مبنی بر ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2500 سی‌سی به داخل کشور منافات دارد.

منبع: کیهان

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: