پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیش فروش و گرفتن وجه از مردم برای واردات خودرو انجام شد . برنامه فروش مردم را گیج کرده است. واردات خودرو قوانین جدیدی دارد.واردات خودرو مشمول برخی از خودروها می شود. واردات خودرو با متقاضیان زیادی همراه است. جزئیات جدید واردات خودرو را بخوانید.

اتومبیل جذاب در سبد واردات خودرو

واردات خودرو 

واردات BMW 116i به ایران تأیید شد. برند آلمانی خوش‌نام صنعت خودروسازی جهان، با 116i مهمان بازار ایران شد. این خودروی خاص چه مشخصاتی دارد؟
طبق آخرین اخبار، ظاهراً واردات BMW 116i به ایران قطعی شده است. پیش‌تر عنوان شده بود که شرکت پرشیا خودرو عهده‌دار واردات این خودروی جذاب است، اما حالا با قطعی شدن واردات آن به کشور، هنوز مشخص نیست که این شرکت مسئول واردات 116i است یا خیر. به‌هر صورت حضور یک خودروی آلمانی باکیفیت در ایران آن هم از برند BMW می‌تواند بسیار جذاب باشد.

واردات خودرو

اما ماجرا به همین زیبایی گفتنش نخواهد بود. BMW 116i احتمالاً باتوجه به نرخ ارز و نوسانات بی‌شمار آن، قیمت بسیار بالایی خواهد داشت. البته هنوز از قیمت این خودرو اطلاعی در دسترس نیست اما 116i می‌تواند پرچمدار قیمت نجومی در بین تمامی خودروهای وارداتی باشد. همانطور که می‌دانید، اکثر خودروهای وارداتی به کشور از کشور چین و با برندهای متنوع است، ولی حضور یک BMW در این بین قطعاً می‌تواند در رتبه یک قیمت‌های نجومی خودروهای وارداتی قرار بگیرد.

واردات BMW 116i به ایران قطعی شد
واردات خودرو

خبرها حاکی از آن است که شرکت‌های واردکننده، خودرو بی ام و 116i را ثبت سفارش کردند و این خودرو به زودی وارد بازار خواهد شد. البته مشخص نیست شرکت پرشیا خودرو کماکان مسئولیت واردات محصولات بی ام و به ایران را برعهده خواهد داشت یا شرکت دیگری واردات این خودروها را در دستور کار خود قرار داده است.

مشخصات فنی و ظاهری BMW 116i

بی ام و 116i از موتور 3 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 136 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط دو نوع گیربکس 7 سرعته دو کلاچه و 8 سرعته اتوماتیک ZF به چرخ‌ها منتقل می‌شود. البته مشخص نیست این خودرو با کدام گیربکس روانه بازار ایران خواهد شد.
این خودرو آلمانی از امکانات متعددی چون نورپردازی کابین، آنتن کوسه‌ای، شیفترهای پشت فرمان، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه و گرمکن، آینه الکتروکرومیک، چراغ‌ها با فناوری LED، سنسورهای نور و باران، سنسورهای هشدار دهنده موانع در جلو و عقب خودرو و سیستم کروز کنترل هوشمند بهره می‌برد.
همچنین این خودرو به امکانات بیشتری چون رادار هشدار برخورد با عابر پیاده، رادار هشدار خروج از خط، سانروف، مولتی مدیا یا مانیتور لمسی همراه با دوربین عقب، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سامانه استارت/استاپ، شش کیسه هوای ایمنی، رینگ‌های آلومینیومی، سیستم صوتی با بلنگوهای هارمن کاردن و سامانه کنترل پایداری نیز مجهز شده است.

ترکیب مدل های اولین فروش خودروهای وارداتی 

قرعه کشی خودروهای وارداتی قرار است روز سه شنبه برگزار شود. آن طور که مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت می گوید عرضه حضور دو محصول چانگان یعنی CS35  پلاس و CS55 در این دور از فروش خودروهای وارداتی نهایی شده است. مهدی ضیغمی در ادامه از احتمال عرضه سه خودروی دیگر شامل دو خودروی سدان (دارای صندوق عقب) و یک خودروی هاچ بک (بدون صندوق عقب) خبر داد.

با توجه به اظهارات این مدیر صمت شاهد هستیم که به احتمال فراوان سیاست گذار خودرویی با ترکیبی 5 نفره از محصولات برندهای جهانی خودروساز شامل یک خودروی SUV (شاسی بلند) یعنی چانگان CS55، یک خودروی کراس اوور یعنی چانگان CS35 پلاس، دو خودروی سدان (دارای صندوق عقب) شامل هیوندایی النترا و فیات Tipo و یک خودرویی هاچ بک (بدون صندوق عقب) یعنی فیات 500 قفل ورود خودرو به کشور را خواهد شکست.

 

اما این میهمانان جدید بازار خودرو چه ویژگی و امکاناتی دارند. از دو محصول چانگان شروع می کنیم که به گفته مدیرطرح واردات خودروی صمت عرضه شان در اولین دور از فروش محصولات برندهای جهانی خودروساز قطعی شده است.

چانگان CS35 پلاس

واردات خودرو

برند چانگان پیش تر نیز با محصول CS 35 در بازار خودروی کشور حضور داشت. این برند چینی در دوران پیش از تحریم ها به دنبال این بود تا حضور گسترده تری در بازار خودروی کشور داشته باشد. مدیران چانگان به دنبال این بودند تا خطوط مونتاژ محصولات خود در ایران را به کمک خودروسازی سایپا راه اندازی کنند. پیش از تحریم ها حضور گسترده یک محصول سدان نیز از این برند چینی در بازار ایران در دستورکار قرار گرفته بود اما این اتفاق به بازگشت تحریم به کما رفت. این خودروی سدان چانگان ایدو بود و با توجه به امکانات و سایز خودرو پیش بینی می شد که بتواند رقیب سرسختی برای محصولات سدان داخلی باشد. حال به سراغ مدل CS35 پلاس برویم و ببینیم این خودروی تازه وارد بازار خودرو چه امکاناتی دارد؟

نسل اول چانگان CS35 به پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی مجهز بود اما برای نسخه پلاس نسل دوم این خودرو، موتورهای توربوشارژر در نظر گرفته شده‌اند. پیشرانه چانگان CS35 پلاس از نوع 1.4 لیتری توربوشارژر است که حداکثر 158 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور آزاد می‌کند.

وظیفه انتقال قدرت در چانگان CS35 پلاس برعهده گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه قرار دارد که با چانگان UNI-T مشترک است. همان طور که انتظار داریم، این کراس‌اوور سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو دارد. مصرف سوخت ترکیبی این کراس اوور 6.3 لیتر در صد کیلومتر است و سوخت را با استاندارد عدم آلایندگی یورو 6 می‌سوزاند. البته مشتریان می‌توانند چانگان CS35 پلاس را با موتور 1.6 لیتری و گیربکس اتوماتیک CVT نیز سفارش دهند که به نظر نمی‌رسد این نسخه وارد بازار ایران شود.    

چانگان CS55 پلاس

واردات خودرو

این خودروی SUV (شاسی بلند) را می توان جدیدترین عضو خانواده چانگان دانست که قرار است مهمان بازار خودرویی کشور شود. این محصول برند چینی چانگان می تواند دل مشتریان ایرانی را ببرد.

چانگان CS55 پلاس نخستین بار در سال 2022 روانه بازار شده به‌عنوان یک شاسی بلند جمع‌وجور از لحاظ ابعاد بین چانگان CS35 پلاس و چانگان CS75 پلاس قرار می‌گیرد.

چانگان CS55 پلاس به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر را به‌تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه‌ی تر به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

این خودرو در جلو از سیستم تعلق مک فرسون و در عقب از مستقل مالتی لینک بهره می‌برد. ترمزهای دیسکی نیز وظیفه مهار این شاسی بلند چینی را بر عهده دارند. ضمن این‌که طراحان برای این خودرو باک سوخت ۵۵ لیتری را در نظر گرفتند.

چانگان CS55 پلاس جزو شاسی بلندهای نسبتا چالاک محسوب می‌شود که می‌تواند ظرف مدت حدود 8 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. از این رو این خودرو با رانندگی هیجان‌انگیز می‌تواند نگاه مشتریان زیادی را به خود جلب کند. گیربکس این خودرو عملکرد نرم و دقیقی داشته و سیستم تعلیق نیز عملکرد نرم و راحتی را ارائه می‌دهد. این شاسی بلند چینی در بخش هندلینگ و پایداری نیز در سطح مناسبی قرار دارد.

چانگان CS55 پلاس 2023 در سه تیپ لایت (پایه)، هایپ (متوسط) و مدل لوکس (فول آپشن) به بازار عرضه شده است؛ اما انتظار می‌رود سایپا به‌دلیل محدودیت قیمت خودروهای وارداتی نسخه پایه یا لایت آن را وارد بازار ایران کند.

از جمله امکانات نسخه پایه این خودرو می‌توان به ترمز پارک برقی اتوهلد، ۴ ایربگ جلو، سامانه ضد واژگونی، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی و سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی و سربالایی، دوربین ۳۶۰، دوربین نقاط کور، دوربین عقب، پورت شارژ یو‌اس‌بی، نمایشگر لمسی ۱۰.۳ اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف برقی، نور بالای هوشمند، اتولایت، دی‌لایت، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، روکش صندلی‌های چرمی، ۳ حالت رانندگی اکو نرمال و اسپرت اشاره کرد.

علاوه بر این، دو تیپ هایپ و لوکس این شاسی بلند چینی نیز از ترمز خودکار اضطراری، سیستم هشدار تصادف، رادار حرکت بین خطوط، سیستم هشدار نقاط کور و کروز کنترل هوشمند نیز بهره می‌برند.

هیوندایی النترا

واردات خودرو

هیوندایی النترا خودرویی غریبه با بازار ایران نیست و پیش تر در سال هایی که ورود خودرو به کشور آزاد بود شاهد حضور نسل های مختلفی از این خودرو در بازار بودیم. مشتریان نیز با توجه به علاقه ای که به محصولات برند هیوندایی داشتند استقبال مناسبی از نسل های مختلف این خودروی سدان کردند. اما مدل 2022 این خودرو که این روزها صحبت از حضور در بازار ایران است چه امکاناتی دارد؟

هیوندای النترا 2022 از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی با سوخت رسانی MPi بهره می برد که توانایی تولید 157 اسب بخار قدرت در 6 هزار و 200 دور در دقیقه و 191 نیوتن متر گشتاور در چهار هزار و 500 دور در دقیقه را دارد. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل شده و النترا 2022 را طی 9.8 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند. نکته مثبت در مورد این موتور و گیربکس، استهلاک کمتر آن ها نسبت به نمونه های توربو و GDi و همچنین وفور لوازم یدکی و مکانیک متخصص آن در ایران است.

هیوندای النترا جدید در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل میله پیچشی استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز اضطراری BA نیز مجهزند تا الانترا 2022 را طی مسافت 42.3 متر از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به توقف کامل برسانند.

هیوندای الانترا 2022 با وزن هزار و 320 کیلوگرم، مصرف سوختی برابر با 7.4 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی دارد که برای این سدان کوچک عددی قابل قبول به نظر می رسد.

هیوندای النترا نسل هفت با شرکت در تست های تصادف موسسه IIHS آمریکا موفق به کسب نمره G (حداکثر نمره) از این موسسه شده است و با داشتن 6 ایربگ برای سرنشینان جلو، جانبی های جلو و پرده ای ایمنی کافی را برای سرنشینان در حوادث رانندگی تامین می کند. سیستم های کمک رانندگی موجود در این خودرو نظیر سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کنترل کشش TCS نیز می توانند تا حدودی از وقوع حوادث در هنگام رانندگی جلوگیری کنند.

هیوندای النترا 2022 در نسخه فول آپشن خود به امکاناتی نظیر سیستم ورود و خروج و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، ترمز پارک برقی و اتوهلد، کروز کنترل، سیستم مولتی مدیا با مانیتور و کلید های کنترل از روی فرمان، گرمکن و سردکن صندلی ها، سنسور نور، سنسور باران، رادار بین خطوط، آینه های جانبی با تاشوندگی برقی و سنسور TPMS مجهز است.

فیات Tipo

واردات خودرو

مشتریان ایرانی با محصولات برند فیات نا آشنا نیستند. در سال های دور مدل 131 این خودرو در بازار کشور حاضر بود. در سال های پیش از تحریم ها نیز دو مدل سی ینا و همچنین فیات 500 در بازار نظر برخی مشتریان خاص پسند را به خود جلب کرده بود. در دورانی پسا امضای توافق نامه برجام که شرکت های خودروساز بین المللی برای حضور در بازار ایران و شراکت با ایران خودرو و سایپا صف کشیده بودند؛ مدیران فیات مذاکراتی را با همتایان خود در ایران خودرو داشتند. بر اساس اخبار منتشر شده در آن مقطع قرار بود تا فیات Tipo به عنوان یکی از محصولات مونتاژی برند فیات در خطوط تولید ایران خودرو حضور پیدا کند. در گیر و دار حضور نماینده این برند ایتالیایی در ایران ناگهان تحریم های اقتصادی بازگشتند تا فیات Tipo نیامده به بازار ایران، از آن خارج شود. در نمای ظاهری تیپو کاملا قابل قبول به نظر می رسد خودرویی که علی رغم ارزان بودن به سختی می توان برچسب ارزان سازی به آن زد. خطوط عضلانی و برجسته کاپوت ، فرورفتگی سقف ، چراغ های پیشرفته و بزرگ جلو به همراه جلو پنجره ی وسیع همه از حضور موثر کرایسلر خبر می دهد.

فیات در بازار اروپا، تیپو را در سه کلاس سدان ،استیشن و هاچبک معرفی کرده است که برای بازار ایران و مصرف کننده داخلی نسخه ی سدان در نظر گرفته خواهد شد.

البته باید در نظر گرفت که نسخه های گران قیمت تر این خودرو به احتمال زیاد وارد بازار ایران نمی شود زیرا از فناوری موتورهای توربودیزل فیات به همراه گیربکس دو کلاچه سود می برند که استفاده از آن در بازار ایران تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

فیات برای این خودرو موتورهای دوگانه سوز LPG و CNG طراحی کرده و روی خط تولید برده است و ظاهرا برای بازار ایران با توجه به وجود ایستگاه های سوخت گیری CNG در تمام کشور ، کاملا کاربردی و مفید خواهد بود. البته مشخص نیست آیا این خودرو که اکنون قرار است

تیپو با هفت پیشرانه تولید می شود که دو مدل آن دیزلی هستند. نسخه ۱٫۴ لیتری ساده این خودرو ۹۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۲۷ نیوتون متر تولید می کند. ۱٫۴ لیتری توربو این خودرو نیز ۱۲۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ نیوتون متر تولید می کند.

نسخه توربو نیز در مدل های CNG و LPG نیز قابل سفارش هستند. گیربکس انتخابی برای مدل های ۱٫۴ لیتری از نوع شش دنده دستی است و در مدل ۱۲۰ اسب بخاری، قابلیت شتابگیری 9.8 ثانیه را فراهم می کند که در مقایسه با سایر خودروهای مونتاژی کشور، هیجان انگیز به نظر می رسد .

قدرت موتور از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند و صفر تا صد احتمالا در محدوده 12 ثانیه قرار خواهد گرفت که رقمی معمولی به حساب می آید.

مصرف سوخت این خودرو نیز در تست های جاده ای کمتر از ۶.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است و با توجه به مشخصات کمتر از ۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر مصرف می کند .

سیستم های ایمنی شامل 6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای) ، سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) ، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی ترمز (BA) ، سیستم کنترل پایداری (ESC) ، سیستم کنترل ایستایی در تپه و سراشیبی (HILL START ASSIST) ، سیستم کنترل لغزش (TRACTION CONTROL) ، سیستم ISOFIX برای صندلی کودک .

فیات 500

واردات خودرو

این خودرو همانند چانگان CS35 سابقه حضور در بازار ایران را دارد. این خودروی کوچک شهری که مشتریان خاص خود را در بازار دارد پیش از ممنوعیت واردات خودرو در جاده ورودی کشور رویت شد. این محصول برند ایتالیایی فیات در مدل 2022 در دو موتور برقی و بنزینی در دسترس است. فیات 500 مدل 2022 تغییر کوچکی در نام خود داده و با نام فیات X500 در بازار حضور پیدا کرده است. نکته قابل توجه در ارتباط با این خودروی هاچ بک (بدون صندوق عقب) سقف پارچه ای و کورکی است که طراحی آن برای فیات 500 در نظر گرفته اند.  

فیات ۵۰۰ X مدل 2022 علاوه بر سقف پارچه ای دارای یک موتور توربوشارژ چهار سیلندر نیز هست.

کابین به گونه‌ای زیبا طراحی شده است که با نمای بیرونی این شاسی بلند کوچک مطابقت دارد. این خودرو چندین رقیب از جمله کیا سلتوس، هیوندای کونا و مزدا CX-۳۰ در بازار بین المللی خودرو دارد.

این سقف  Al-Fresco مدل متحرک در رنگ‌های مشکی، قرمز و خاکستری موجود است.

یک مدل Yacht Club Capri در حال حاضر در دسترس است و به صورت استاندارد با رویه Al-Fresco ارائه می‌شود که با پارچه آبی انحصاری طراحی شده است تا با رنگ بیرونی Blu Venezia نسخه ویژه مطابقت داشته باشد. Yacht Club Capri همچنین با چرخ‌های ۱۸ اینچی منحصربه‌فرد با رنگ آبی، تزئینات بیرونی ساتن، تودوزی چرمی و رنگ‌های چوبی غنی روی داشبورد و اهرم تعویض دنده عرضه می‌شود.

تمام مدل‌های فیات ۵۰۰X با موتور ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۱۷۷ اسب بخار عرضه می‌شوند. گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و چهار چرخ متحرک استاندارد هستند. سیستم چهار چرخ متحرک دارای سه تنظیمات قابل انتخاب توسط راننده برای بهینه سازی کشش در شرایط مختلف است.

همه مدل‌ها با رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی عرضه می‌شوند، به جز اسپرت که دارای ۱۸s استاندارد (اختیاری در هر دو مدل Trekking) و رینگ‌های ۱۹ اینچی موجود است. باید منتظر ماند و دید این محصولات چه زمانی وارد بازار خودرو خواهند شد و مشتریان چه واکنشی به حضور هر یک از خودروهای یاد شده می دهند

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: