پایگاه خبری خانه فوتبال:

سازمان هواشناسی کشور یک سازمان دولتی است.سازمان هواشناسی مسئولیت رصد و بررسی و آمار هوا و بارش را به عهده دارد.سازمان هواشناسی با بررسی نقشه های هواشناسی و اطلاعات ماهواره ای سعی در اعلام وضعیت آینده هوا و هشدار لازم دارد.سازمان هواشناسی کشور نسبت به یخبندان در استان ها هشدار داد

رییس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی از تغییر زمان ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و گفت: سامانه بارشی به جای دوشنبه شب، روز چهارشنبه ۲۳فروردین وارد کشور می‌شود و چندین استان را در معرض خطر سیلاب‌های شدید بهاری قرار می‌دهد.

«صادق ضیاییان» امروز( یکشنبه) به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: تغییر نقشه‌های آب و هوایی در فصل بهار طبیعی است و خیلی مطمئن نمی‌شود درباره وضعیت آب و هوا اطلاع رسانی کرد، نقشه‌های آب و هوایی در هفته گذشته ورود سامانه بارشی را روز (دوشنبه ۲۰ فروردین ) نشان می‌داد اما بر اساس جدیدترین تغییرات، روز (چهارشنبه ۲۳ فروردین) سامانه بارشی گسترده از سمت غرب وارد کشور می‌شود.

وی گفت: نیمه غربی کشور از جمله استان‌های ایلام، خوزستان، کردستان ، کرمانشاه ،آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، بخشهایی از استان زنجان و تا حدودی استان همدان تحت تاثیر فعالیت این سامانه خواهند بود.

رییس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی افزود: خروجی مدل‌ها تا این لحظه نشان می‌دهد بارش‌های روز چهارشنبه در این استان‌ها بسیار «خطرناک» و «سیلابی» است.

وی توضیح داد: در جنوب استان آذربایجان ، غرب کردستان، کرمانشاه ایلام، لرستان و شمال خوزستان بارش‌ها بسیار شدید است و خطر سیلاب این مناطق را در روز چهارشنبه تهدید می‌کند.

ضیاییان افزود: در روز (پنج شنبه ۲۴ فروردین) بارش‌ها وسیع تر و استانهای بیشتری را در بر می‌گیرد . علاوه بر استان‌های ذکر شده در تهران، البرز ، قزوین، سمنان و کهگیلویه و بویر احمد هم بارش داریم.

به گفته ضیاییان در این روز در شمال خوزستان، جنوب کردستان ، ایلام ، لرستان ، کرمانشاه بخش‌هایی از زنجان و ارتفاعات رشته کوه البرز بارش‌ها سیلابی است .

وی گفت: خطر سیلاب مجدد روز پنج شنبه این استانها را تهدید می‌کند.

به گفته رییس مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی، سامانه بارشی روز جمعه از کشور خارج می شود اما همچنان روز جمعه بارش‌هایی را در شمال غرب و همزمان با خروج سامانه از کشور داریم.

ضیاییان گفت: اوج فعالیت این سامانه روزهای پنج شنبه و چهارشنبه است که چندین استان را در معرض خطر سیلاب‌های بهاری قرار می‌دهد./ ایرنا

هواشناسی / طوفان مازندران را درنوردید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به وقوع طوفان و باد شدید شب گذشته و قطعی برق در برخی نقاط این استان گفت: اکنون گروه‌های ارزیابی در شهرستان‌های مختلف در حال بررسی میزان خسارت به وجود آمده ناشی از وقوع این بلیه طبیعی هستند.

حسینعلی محمدی شیرکلایی با بیان این که، طوفانی با سرعت ۸۶ کیلومتر بر ساعت شب گذشته بیشتر مناطق استان را درگیر کرد، افزود: وزش باد که از عصر روز شنبه از سمت مناطق غرب مازندران شروع شد به تدریج تمامی اوج گرفت و شب گذشته نقاط مختلف استان را در برگرفت.

این مقام مسوول اضافه کرد: طوفان باعث قطع برق در مناطق شهری و روستایی رامسر، چالوس، نوشهر، بابلسر، نکا، ساری و بهشهر شد که با تلاش نیرو‌های مربوطه برق برخی مناطق یاد شده وصل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در خصوص میزان دقیق خسارت‌های وارده ناشی از طوفان و باد شدید گفت: هم اکنون کارشناسان بحران در حال ارزیابی و جمع بندی خسارت‌های احتمالی هستند.

وی اظهار داشت: براساس اعلام اداره کل هواشناسی مازندران حداکثر سرعت وزش باد شب گذشته مربوط به شهرستان نوشهر با ۸۶ کیلومتر برساعت بود.

اداره کل هواشناسی مازندران روز گذشته هشدار سطح زرد اعلام کرد که در این اطلاعیه علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، به کشاورزان نیز توصیه شده است نسبت به بستن و محکم کردن پوشش نایلونی خزانه برنج در طی این مدت اقدام کنند. هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای با احتمال مه صبحگاهی و از شب با وزش باد شدید موقتی و احتمال رگبار پراکنده باران پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز‌های یکشنبه و دوشنبه نیمه ابری همراه با کاهش دما و وزش باد و در بعضی ساعات با افزایش ابر بویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات با بارش پراکنده باران همراه خود بود. شرایط جوی مازندران در روز سه شنبه صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما بویژه در ارتفاعات با وزش باد گرم نسبتا شدید و از شامگاه پنجشنبه در ارتفاعات نیمه غربی ابری با بارندگی پیش بینی شده است.

هواشناسی برای روز جمعه نیز آسمانی نیمه ابری همراه با کاهش دما، وزش باد نسبتا شدید و در بعضی ساعات با افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی کرده است. داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که کیاسر با ثبت دمای ۲۳.۴ و ایزدشهر نور با ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: