پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیش فروش و گرفتن وجه از مردم برای واردات خودرو انجام شد.برنامه فروش مردم را گیج کرده است. واردات خودرو قوانین جدیدی دارد.واردات خودرو مشمول برخی از خودروها می شود. واردات خودرو سواری دست دوم ممنوع شد. جزئیات جدید واردات خودرو را بخوانید.

جزئیات تعرفه جدید واردات خودرو

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعرفه واردات خودروها تغییری نداشته و همچنان همان تعرفه‌های سابق برای واردات خودروها در سال جدید محاسبه خواهد شد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اسفند ماه سال گذشته، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، بند الحاقی ۱۲ تبصره ۶ لایحه را به تصویب رساندند که بر اساس این بند، درآمد پیش‌بینی شده برای ردیف حقوق ورودی خودروها، ۳۰۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند؛ در این رابطه نمایندگان مجلس تصریح کردند که موضوع افزایش تعرفه یا عوارض ورودی خودرو نیست؛ بلکه درآمد مربوط به واردات خودرو ۳۰۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند. به دنبال این مصوبه واردات خودرو افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین به هیچ وجه این مصوبه در خصوص افزایش قیمت خودرو یا تعرفه ورودی نیست.

بر اساس آنچه در گزارش سالانه وزارت صمت دیده می شود، تعرفه‌های واردات خودرو بدون تغییر مانده و بر اساس آنچه در دور قبلی واردات بوده است، لحاظ می‌شود. با توجه به اینکه همچنان دستورالعمل جدیدی برای واردات خودرو اعلام نشده، حداقل در ابتدای مسیر واردات در سال جاری تعرفه‌ها به شیوه قبل خواهند ماند.

البته ممکن است که این تعرفه‌ها با ادامه روند واردات در سال جاری اصلاح شود و با در نظر گرفتن مصرف سوخت، تغییراتی داشته باشد اما آنچه که فعلا به صورت رسمی برای تعرفه واردات خودرو باید در نظر گرفت، مطابق جدول زیر است.
واردات خودرو

جزئیات تصمیم جدید از واردات خودرو سواری دست دوم

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ گفت: شورای نگهبان ایرادی از مصوبه واردات خودرو نگرفت، اما هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام از این مصوبه ایراد گرفت.
رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ انتشار برخی خبرها مبنی بر اینکه مجلس موضوع واردات خودروهای کارکرده در بودجه 1402 را حذف کرده، نادرست دانست و گفت: در جریان بررسی بودجه سال 1402 موضوع واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از 5 سال هم در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه و هم در صحن علنی مجلس تصویب شد در ادامه شورای محترم نگهبان نیز از این مصوبه ایرادی نگرفت اما هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مصوبه ایراد گرفت.
نماینده مردم آباده در مجلس با بیان اینکه فقط واردات خودروهای سواری از این مصوبه حذف شد و موضوع واردات کشنده‌ها و… باقی ماند، افزود: هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از 5 سال را خلاف سیاست‌های کلی دانست و صلاح دید این موضوع حذف شود و از آنجاکه روزهای پایانی سال بود، و برای جلوگیری از تصویب بودجه به صورت چند دوازدهم و به تبع تصمیم مجمع، این بخش را حذف کردیم.
وی اضافه کرد: البته پیش از تصویب واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از 5 سال در مجلس در جریان بررسی بودجه، وزارت صمت اقدامات لازم را برای واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد را آغاز کرده بود بنابراین اگر وزارت صمت اراده‌ای برای واردات خودروهای کارکرده داشته باشد، می‌تواند با مصوبه هیات وزیران و هماهنگی با بخش های نظارتی آن را اجرایی کند.
واردات خودرو
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه مجلس واردات خودروهای سواری کارکرده با عمر کمتر از 5 سال را از بودجه 1402 حذف کرده، تصریح کرد: موضوع واردات خودروهای کارکرده در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 و صحن علنی مجلس تصویب شد؛ مجلس موضوعی را که به نفع مردم است و برای آن وقت گذاشته را بدون جهت حذف نمی کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: