پایگاه خبری خانه فوتبال:

ایران خودرو بزرگترین خودروساز ایران و خاورمیانه است.ایران خودرو با نام ایران ناسیونال آغاز به کار کرد.ایران خودرو انواع خودروهای بنزینی و دیزلی سبک و سنگین را تولید می کند.ایران خودرو سعی در بروز رسانی تولیدات دارد. ایران خودرو نبض بازار را کنترل می کند.

نحوه تکمیل وجه خودروهای ایران خودرو در سامانه فروش یکپارچه

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه مرحله دوم ثبت‌نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو از ۱۶ اردیبهشت شروع می‌شود، گفت که فرآیند آن شبیه مرحله اول است و متقاضیان باید ۱۰۰میلیون تومان در حساب خود، اما به وکالت سازمان حمایت در بیاورند.

امید قالیباف با بیان اینکه در مرحله اول طرح یکپارچه تخصیص خودرو 930 هزار نفر ثبت‌نام کردند، گفت: این خودروها در حال تحویل است و در ماه اردیبهشت و خرداد مجموعاً 250 هزار خودرو تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه با ادامه فرآیند تحویل خودروها، قیمت در بازار آزاد شکسته می‌شود، افزود: طی روزهای اخیر نیز قیمت‌های بازار شیب نزولی داشته است.

سخنگوی وزارت صمت افزود: در زمان حاضر شاهین با قیمت حدود 400 میلیون تومان تحویل داده می‌شود، اما در بازار 700 میلیون تومان است. سؤال من از متقاضیان خودرو این است؛ چرا بازار آزاد را انتخاب و پول اضافه پرداخت می‌کنند؟ تولید روزانه شاهین در سال قبل 65 دستگاه بود، اما امسال به روزی 220 دستگاه رسیده است، در مورد بقیه مدل‌های خودرو نیز همین وضعیت حاکم است.

قالیباف درباره مرحله دوم ثبت‌نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو گفت: ثبت‌نام در مرحله دوم ثبت‌نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو از 16 اردیبهشت شروع می‌شود که فرآیند آن شبیه مرحله اول است، بنابراین متقاضیان باید 100 میلیون تومان در حساب خود، اما به وکالت سازمان حمایت دربیاورند، نداشتن پلاک فعال و سایر شرایط نیز همچنان حاکم است.

البته در این مرحله از فروش هم بیشتر مدل‌های شرکت‌های خودروساز در مرحله دوم نیز عرضه خواهد شد.

ایران خودرو / ثبت نام ۲۳۲هزار نفر برای خرید پژو پارس در مرحله اول طرح یکپارچه

مدیر عملیات فروش ایران خودرو گفت: در مرحله نخست طرح فروش یکپارچه خودرو، خودروی پارس با ۲۳۲ هزار دستگاه، بیشترین متقاضی محصولات ایران خودرو را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کیوان پناهی با بیان این مطلب افزود: سال گذشته خودروسازان ثبت نام متمرکز محصولات خود را در سامانه یکپارچه فروش آغاز کردند و با توجه به نبود محدودیت برای ثبت نام، در این طرح هر مشتری بر اساس سلیقه، خودروی مورد نظر خود را در سامانه انتخاب کرد.

وی گفت: در روند ثبت نام، خودرو‌هایی که برای مشتریان جذابیت بیشتری داشت با توجه به اختلاف قیمت بازار و کارخانه، دارای عدد‌های بالاتری بود که این موضوع موجب شد در بعضی از محصولات که تقاضا بیشتر بود و ظرفیت تولید متناسب بازار نبود مجبور شویم با وجود میل باطنی، موعد تحویل را در سال 1403 تعیین کنیم، اما عمده محصولات در نیمه نخست 1403 تحویل داده خواهد شد و متعهد به تحویل به موقع خودرو‌ها هستیم

به گفته پناهی بیشترین درخواست ثبت نام بر روی خودرو پارس بود که بیش از 200 هزار دستگاه در این نوع محصول ثبت نام شده و بعد از آن هم خودرو207 بیشترین متقاضی را داشته است.

وی ادامه داد: امسال عمده محصولات تولیدی ما برای دو محصول 207 و پارس است که برنامه تولید امسال بالای 100 هزار دستگاه خودرو پژو پارس و 70 هزار خودرو 207 است که تحویل مشتریان خواهیم داد.

پناهی با اشاه به آمار دقیق ثبت نام در طرح یکپارچه خودرو گفت: برای خودروی پژو پارس 232 هزار دستگاه و برای خودرو 207 تعداد 160 هزار در سامانه ثبت نام شده است.

وی با اشاره به برنامه ها‌ی فروش این شرکت خودروسازی در سال جدید ادامه داد: با توجه به اعلام و هماهنگی‌های انجام شده با وزارت صمت، پیش بینی می‌کنیم که در اواخر اردیبهشت یا خرداد 1402 , مرحله فروش جدید در ایران خودرو آغاز شود که برنامه ریزی آن بر عهده وزارت صنعت است و زمان دقیق آن را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

پناهی ا فزود: برنامه تولید امسال ایران خودرو حدود 900 هزار دستگاه است و با هدف گذاری که انجام شده، روزانه سه هزار دستگاه تولید و به بازار عرضه می‌کنیم.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو ادامه داد: قطعاً برای ثبت نام‌هایی که از شب گذشته اولویت‌های آن اعلام شده است تلاش خواهیم کرد خودرو را به موقع به مشتریان تحویل دهیم و در برخی موارد ممکن است بتوانیم در بازه‌های زمانی اول فصل خودرو‌ها را تحویل دهیم که رضایت مشتریانی را که در این طرح ثبت نام کردند به دست آوریم.

افرادی که در طرح فروش یکپارچه برای خرید خودروهای ایران خودرو ثبت نام کرده و موعد تحویل خودروی آنها ابتدای تابستان است باید کل وجه خودرو را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اعلام اولویت متقاضیان خرید محصولات ایران خودرو امروز انجام شده و متقاضیان براساس این اولویت بندی ها نسبت به تکمیل وجه خودروهای ثبت نامی اقدام می کنند.

در این رابطه باید به نکاتی توجه کرد تا ابهامات پرداخت قیمت های خودرو برطرف شود.

1-ثبت نام در سامانه یکپارچه بر اساس درخواست مشتریان انجام شده و محدودیت در ثبت نام ها ایجاد نشده است، بنابراین برخی خودروها مانند دنا پلاس،سورن و 207 و .... بیش از ظرفیت تولید در سال 1402 ثبت نام شده است و به ناچار تحویل آن در سال 1403 انجام می شود.

2- افرادی که موعد تحویل خودروی آنها ابتدای تابستان است باید به روش فوق العاده کل وجه خودرو را پرداخت کنند. در سایر مشتریان 4 ماه قبل از موعد تحویل فراخوان اعلام شده، مشتریان به روش پیش فروش ابتدا 50 درصد مبلغ خود را واریز می کنند.

3- امکان انصراف برای روش های پیش فروش وجود دارد ولی پس از انصراف امکان ثبت نام وجود ندارد.

4-میزان سود مشارکت مطابق ضوابط آئین نامه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و حداکثر معادل سود پرداختی سیستم بانکی متناسب با دوره ثبت نام تا موعد تحویل خودرو خواهد بود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: