پایگاه خبری خانه فوتبال:

حسین حسینی، ارسلان مطهری، ابوالفضل جلالی و سعید مهری همان چهار بازیکنی هستند که به باشگاه برای گرفتن مطالبات خود هشدار داده‌اند.

به گزارش مشرق، مبلغ بدهی استقلال (۷۰۰میلیارد) نشان می‌دهد اوضاع و احوال مالی این باشگاه چقدر خراب است و هر مدیری که مدیرعاملی این تیم را بپذیرد از بدو ورود خود با چنین ابربدهی مواجه است. تا اینجای کار هم فقط برای جلوگیری از کسر امتیاز توانسته‌اند بدهی استرا و پادوانی را بدهند اما بدهی‌های دیگر از جمله طلب احمد موسوی مانده است. این مشکل فقط مختص بدهی به بازیکنان و مربیان خارجی (قبلی) نیست بلکه استقلال هنوز نتوانسته پول ساپینتو را پرداخت کند و مربی پرتغالی به قول استقلالی‌ها معرفت به خرج داده که باشگاه را برای گرفتن پولش در فشار نگذاشته است.

اما وقتی شرایط حاد مالی خودش را نشان می‌دهد که تیم دچار بحران شده و نتواند نتیجه بگیرد. استقلالی‌ها تا اینجای کار به امید قهرمانی در لیگ برتر سکوت کرده بودند و اما وقتی در بازی با نفت امیدشان برای قهرمانی به حداقل رسید در فضای میکسدزون مصاحبه کرده و گلایه خود را درخصوص بی‌توجهی باشگاه مطرح کردند. از صحبت‌های حسینی، غلامی و چشمی می‌توانستی متوجه شوی که آتش زیر خاکستر استقلال تنها با یک بحران دیگر شعله‌ور شده و تبدیل به فاجعه می‌شود.

در روزهایی که همه غرق در اتفاقات حاشیه‌ای لیگ برتر هستند کسی نمی‌داند از درون باشگاه چهار بازیکن نوتیس داده‌اند و خواهان گرفتن حق و حقوقشان شده‌اند و اگر باشگاه به این هشدارها بی‌توجه باشد این بازیکنان می‌توانند فسخ یک‌طرفه داشته و از استقلال بروند. حسین حسینی، ارسلان مطهری، ابوالفضل جلالی و سعید مهری همان چهار بازیکنی هستند که به باشگاه برای گرفتن مطالبات خود هشدار داده‌اند. این هشدار زنگ خطر را برای مدیران استقلال به صدا در آورده است. هر چند که تعدادی از مدیران قبلی استقلال برای رسیدن به مدیرعاملی این تیم جنگ قدرت را شروع کرده‌اند و تلاش می‌کنند صندلی مدیرعاملی استقلال را تصاحب کنند، اما بزرگترین اتفاق بزودی قرار است بین بازیکنانی بیفتد که دستشان از قهرمانی لیگ برتر کوتاه شده و کورسوی امید آنها قهرمانی جام حذفی است.

فعلاً بازی‌های باقی‌مانده لیگ برتر و جام حذفی ترمز هرگونه اعتراض مالی را کشیده و بازیکنان خودشان را درگیر مسائل حاشیه‌ای نمی‌کنند، اما هرگونه غفلت و عدم نتیجه‌گیری باب تازه‌ای می‌شود برای شروع اختلافات مالی و فسخ قرارداد بازیکنانی که ناراضی هستند. خیلی‌ها بر این باور هستند که تا اینجای کار هم استقلالی‌ها با وجود تمام معضلات مالی و همچنین حذف از آسیا خوب نتیجه گرفته‌اند و ساپینتو توانسته مسائل حاشیه‌ای را در تیم مدیریت کند، اما این دلیل نمی‌شود که تا پایان فصل و در جایی که احیاناً استقلال از بحث قهرمانی در دو جام ناامید شود باز هم فضا این‌طور ساکت پیش برود. این روزها باخت در دربی و از دست دادن نتایج به اندازه کافی حاشیه ایجاد کرده و تیم استقلال بعید است تحمل حاشیه جدیدی را داشته باشد. تا اینجای کار صدای چهار بازیکن درآمده و به باشگاه نوتیس داده‌اند و بعید نیست این تعداد بیشتر هم بشود.

باشگاهی که با ۷۰۰ میلیارد بدهی مواجه است و هنوز تکلیف مدیرعاملش مشخص نشده، چطور می‌تواند خودش را آماده شوک‌های بعدی مالی کند. نکته اینجا است؛ مدیرانی که به بدنه باشگاه تزریق می‌شوند هیچ برنامه‌ای برای درآمدزایی ندارند و هر پولی که به باشگاه تزریق می‌شود توسط همین مدیران پیشخور می‌شود. بد نیست لابه‌لای جنگ‌های قدرتی که مدیران پیشین و فعلی استقلال راه می‌اندازند کمی هم به فکر بودجه‌ای باشند که قرار است صرف تیم شود. بعید است ساپینتو حوصله‌اش زیاد باشد یا بازیکنان صبر کنند تا باشگاه هر وقت دلش خواست پول آنها را پرداخت کند. حال و روز تیم استقلال از هر بعد که نگاه کنی خوب نیست و بی‌توجهی مسئولان این تیم می‌تواند شرایط را از همین هم که هست بدتر کند. تا اینجای کار فعلاً چهار بازیکن دست به کار شده‌اند و در ادامه تعداد ناراضیان بیشتر هم می‌شود.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: