پایگاه خبری خانه فوتبال:

مدیران خودرو یک شرکت بین المللی است که توانسته جایگاه ویژه ای در صنعت و بازار خودرو ایران به دست آورد.مدیران خودرو شبکه ای متشکل از بیش از ۱۴۰ نمایندگی در سرتاسر کشور راه اندازی نموده است. تاکنون بیش از دویست هزار مصرف کننده در کشور محصولات مدیران خودرو را انتخاب کرده اند.شرکت مدیران خودرو درصدد است تا با ارئه مدل های کم مصرف، ایمن، زیبا و متنوع  و همینطور از هر نظر مناسب برای سلایق مختلف مشتریان، پاسخی ایده ال برای خواسته های آنها داشته باشد و در عمل شعار مدیران خودرو ایده ال را محقق نماید.

آریزو ۶ جی‌تی مدیران خودرو به بازار می‌آید|معرفی پرشتاب‌ترین سدان چینی در ایران

به گزارش تجارت‌نیوز، آریزو ۶ در ابتدای ورودش به بازار، به‌عنوان فیس‌لیفتی از آریزو ۵ شناخته می‌شد. حال اما مدیران خودرو قصد دارد نسخه جدید را با ظاهر و مشخصات فنی متفاوت‎‌تر تحت برند فونیکس و با نام آریزو ۶ جی تی، وارد بازار کند.
در واقع این سدان، فیس‌لیفت آریزو 6 پرو محسوب شده که در چین با نام آریزو 5 پلاس شناخته می‌شود و با ورودش به بازار ایران، رقیبی مستقیم برای KMC J7 کرمان موتور به شمار می‌آید.

مدیران خودرو

مشخصات فنی

طبق اخبار منتشر شده، آریزو ۶ جی تی قرار است با پیشرانه تیگو ۸ پرو در بازار کشور عرضه شود.

این پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر، با تکنولوژی TGDI قادر به تولید حداکثر 197 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور بوده که از طریق یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر (WDCT) وظیفه انتقال قدرت را به چرخ‌ها دارد.

معمولا سدان‌های چینی که در بازار کشور وجود دارند، حداکثر قدرت تولیدی‌شان به حدود ۱۵۰ اسب‌بخار می‌رسد و درصورتی که آریزو ۶ جی تی با این پیشرانه عرضه شود، به یکی از پرقدرت‌ترین سدان‌ها در بین مونتاژی‌های کشور مبدل می‌شود.

به‌طوری که طبق اعلام کارخانه، شتابی معادل با ۶.۸ ثانیه خواهد داشت که رقم بسیار خوبی است. البته تمامی اعداد و ارقام اعلامی تا زمانی که خودرو به‌صورت تولید انبوه در اختیار مشتری قرار نگرفته و تست نشده باشد، قابل اعتماد نخواهند بود.

طراحی ظاهری

سدان کامپکت آریزو ۶ جی تی، طراحی خشن‌تر و اسپرت‌تری نسبت به نسل‌های قبلی خود تجربه کرده است.

مدیران خودرو

وقتی که به بخش جلویی این خودرو دقت کنید، شما را یاد طراحی لکسوس LX570 های نسل جدید می‌اندازد. چراکه طراحی بسیار بزرگ جلوپنجره و حتی دی‌لایت چراغ‌ها، شباهت بسیاری به این شاسی‌بلند ژاپنی دارد.

از نمای جانبی، همان خطوط طراحی آریزو ۵ را مشاهده می‌کنیم. البته چراغ‌های برآمده عقب به‌همراه رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، اندکی آن‌را متفاوت‌تر از برادران خود نشان می‌دهد.

کمپانی چری برای بخش عقب این خودرو از همان خط طراحی آریزو ۸ الهام گرفته است. به‌طوری که طرح چراغ‌های یکپارچه عقب به‌همراه اگزوز دو لولی که در هر دوطرف سپر کار شده، شباهت بسیاری به این خودرو دارد.

از لحاظ ابعاد، چری آریزو ۶ جی تی دارای ۴۷۱۰ میلی‌متر طول، ۱۸۲۹ میلی‌متر عرض و ۱۴۹۰ میلی‌متر ارتفاع است.

طراحی داخلی

با ورود به داخل کابین آریزو ۶ جی تی، مهم‌ترین تفاوت آن با آریزو ۶ قبلی آشکار می‌شود. نمایشگر مرکزی و پشت‌آمپر که قبلا به‌صورت جداگانه قرار گرفته بود، در مدل جدیدتر به‌صورت دو نمایشگر یکپارچه طراحی شده که هر کدام اندازه ۱۰.۲۵ اینچی دارند. در باقی بخش‌های کابین تقریبا هیچ تفاوتی با آریزو ۶ پرو به‌چشم نمی‌خورد.

همچنین به‌احتمال قوی، تریم داخلی مدل جدید به‌صورت دو رنگ قرمز و مشکی باشد که حالت اسپرت‌تری به داخل خودرو دهد.

مدیران خودرو

آپشن‌ها و امکانات

آریزو ۶ جی تی مجهز به آپشن‌هایی همچون کروزکنترل تطبیقی، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط، رادار تابلو خوان، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار برخورد از عقب، گرم‌کن صندلی‌های جلو است.

البته آپشن‌های فوق مربوط به نسخه‌های موجود در بازار چین بوده و احتمالا تعداد این امکانات در مرحله مونتاژ، کم یا زیاد شود.

قیمت آریزو ۶ جی تی

مدیران خودرو

شرکت فونیکس که زیرمجموعه مدیران خودرو است، فعلا برنامه‌ای مبنی بر عرضه آریزو ۶ جی تی اعلام نکرده اما این خودرو در بازار چین و با پیشرانه ضعیف‌تر، قیمتی بین ۷۹ هزار و ۹۰۰ تا ۱۰۹ هزار و ۹۰۰ یوآن دارد.

با نرخ فعلی تبدیل یوآن به دلار، قیمت آن چیزی در حدود ۱۱ هزار و ۲۲۰ دلار تا ۱۵ هزار و ۴۳۰ دلار خواهد شد.

ببینید آریزو ۵ جدید اسپرت مدیران خودرو 

مدیران خودرو

​آریزو 5 جدید اسپرت، نسخه به‌روزرسانی شده آریزو 5 توربو، سدان جدید ام‌وی‌ام طی مراسمی با حضور نزدیک به 200 مهمان از نمایندگان و اصحاب رسانه به صورت رسمی رونمایی شد. این سدان اسپرت، نسل چهارم از خانواده آریزو 5، سدان محبوب برند  ام‌وی‌ام است که حالا با ظاهری جدید به بازار ایران خواهد آمد.

در این مراسم، آقای شیاِئو، مدیر فروش برند  ام‌وی‌ام درباره تمرکز ام‌وی‌ام بر معرفی محصولات جدید و مدرن بر اساس نیاز و علاقه و ایرانیان، تکنولوژی به کار رفته در آریزو 5 جدید اسپرت و هماهنگی این خودرو  با علاقه ایرانیان به ورزش همینطور اسپانسرینگ  ام‌وی‌ام در مسابقات 1000 امتیازی تنیس  آزاد مردان  سخنرانی کرد. در ادامه این مراسم هانی هردانیان، مدیر بازاریابی ام‌وی‌ام درباره اهداف برند  ام‌وی‌ام، فعالیت‌های بازاریابی، مسئولیت‌های اجتماعی، افق پیش روی خانواده بزرگ  ام‌وی‌ام و البته مزیت‌های این برند نظیر شبکه گسترده  نمایندگی‌های فروش و خدمات، فعالیت‌های باشگاه مشتریان و برنامه ام‌وی‌ام برای توسعه فعالیت در حوزه انرژی‌های نو صحبت کرد.

مدیران خودرو

در ادامه این مراسم کلید نمادین آریزو 5 جدید اسپرت به حامد مجد به عنوان اولین خریدار این سدان اسپرت اهدا شد. مجد که سابقه سال‌ها فعالیت در حوزه مسابقات رالی به عنوان راننده، منتقد و گزارشگر را دارد پیشتر به عنوان خودرو شخصی خود از آریزو 5 توربو استفاده می‌کرد و در این مراسم نیز در خصوص تجربه سواری با یک سدان اسپرت شهری  صحبت کرد.

از جمله مهم‌ترین تغییرات آریزو 5 جدید اسپرت نسبت به نسخه قبلی می‌توان به زبان طراحی خارجی جدید، طراحی داخلی لوکس و امکانات جدید این خودرو اشاره کرد. طراحی آریزو 5 جدید اسپرت بر پایه جلوپنجره مشبک ماتریکسی با طرح «واترفال» و مه شکن‌های جدید با طرح «ویندنایف»، سدان اسپرت ام‌وی‌ام را از نظر ظاهری مشابه به‌روزترین محصولات روز دنیا کرده است. اضافه شدن فرمان دی کات در کنار طرح جدید داشبورد، آرم رست، کنسول وسط و ... نیز طراحی داخلی این خودرو را لوکس‌تر از هرزمانی کرده و در کنار اضافه شدن صندلی برقی راننده و گرم‌کن صندلی‌های جلو این سدان را به انتخابی جذاب تبدیل کرده است.

مدیران خودرو

همچنین در حاشیه این مراسم، ام‌وی‌ام  اکسسوری‌هایی را به نمایش گذاشت که تمرکز این برند بر سبک زندگی خاص در آینده نزدیک  نشان می‌داد. برند ام‌وی‌ام در راستای تصویر جدید برند خود یعنی ارائه محصولات بر پایه فشن و تکنولوژی به ویژه برای نسل جوان، از آریزو 5 جدید اسپرت به‌عنوان خودرویی جذاب برای جوانان رونمایی کرد و در آینده نیز قصد دارد با رونمایی از محصولاتی هیجان‌انگیز در همین راستا قدم بردارد. 

سورپرایز جدید مدیران خودرو برای بازار

از شاسی بلند جدید مدیران خودرو با نام MVM X۳۳ کراس رونمایی شد. در ادامه مشخصات فنی و امکانات ام وی ام ایکس ۳۳ کراس را مطالعه کنید.

کراس اوور جدید مدیران خودرو با نام MVM X۳۳ کراس به‌واسطه نمایشگاه خودرو شانگهای برای خبرنگاران ایرانی عازم به چین به‌نمایش گذاشته شده است. ام وی ام ایکس ۳۳ کراس به‌نوعی به‌عنوان چهارمین نسل شاسی بلند چینی ام وی ام ایکس ۳۳ از راه رسیده است که پیشرانه و پلتفرمی متفاوت را پشتوانه خود دارد. به‌عبارتی دیگر، این خودرو جدید مدیران خودرو را می‌توان نسخه‌ای ارتقا پیدا کرده از ام وی ام ایکس ۲۲ پرو هم برشمرد.

ام وی ام ایکس ۳۳ با عنوان تیگو ۳ در چین، اولین شاسی بلند خودروساز چینی چری در بازار ایران بود که در دهه ۸۰ به کشور راه پیدا کرد و سه نسل از آن با به‌روزرسانی ظاهری، اما پلتفرم و پیشرانه مشابه به عرضه رسید. نسل‌های قبلی این محصول مدیران خودرو مجهز به پیشرانه‌های تنفس طبیعی ۲ لیتری با گیربکس دستی یا اتوماتیک بودند. قبل از چری تیگو ۲ (همان ام وی ام X۲۲) همین خودرو کوچک‌ترین و جمع‌وجورترین مدل از سری تیگو بود.

مدیران خودرو

ایکس ۳۳ کراس که مدیران خودرو به ایران می‌آورد، در مناطق دیگر با نام اومودا ۳ یا C۳ در دسترس قرار خواهد گرفت. در نتیجه، این خودرو دومین عضو از سری اومودا از چری در نظر گرفته می‌شود که مدیران خودرو اولین عضو آن یعنی اومودا ۵ یا C۵ را تحت نام فونیکس FX به بازار ایران معرفی کرده است. اومودا نماینده مجموعه به‌روز جدیدی از محصولات چری خواهد بود که عمدتاً علایق و سلایق قشر جوان را هدف گرفته‌اند.

نگاهی به MVM X۳۳ کراس؛ کراس اوور جدید مدیران خودرو

مدیران خودرو

طراحی نمای بیرونی

در طراحی MVM X۳۳ کراس به‌وضوح می‌توان شباهت‌ها به اومودا ۵ یا همان فونیکس اف ایکس را دید. در نمای جلو این شاسی بلند دی‌لایت‌های کشیده با طرح شطرنجی با جلوپنجره بزرگی ترکیب شده‌اند که تریم کرومی آن به‌خوبی خودنمایی می‌کند. وسط این جلوپنجره لوگوی ام وی ام قرار دارد و چراغ‌های اصلی جلو در دو گوشه راست و چپ ناحیه جلو قرار گرفته‌اند. نهایتاً در قسمت پایینی سپر خطی با تریم کرومی نصب شده است. این المان‌ها در کنار هم نمایی شبیه به نمای جلو فونیکس اف ایکس را به‌وجود آورده‌اند؛ البته با ظرافت کمتر نسبت به آن.

در نمای کناری تنها المان جدید قابل توجه، تریم نارنجیِ به‌کار رفته است. این تریم نارنجی‌رنگ اسپرت را در قسمت‌های مختلفی از جمله رکاب، گلگیر و باربند سقفی مشاهده می‌کنیم. حتی آینه‌های بغل هم با نوعی طرح شبیه به لوزی به رنگ نارنجی تزئین شده‌اند. به‌صورت کلی می‌توان گفت که نمای کناری کراس اوور جدید X۳۳ Cross به‌جز تزئیناتی جزئی، تفاوت دیگری در زمینه طراحی با نمای کناری X۲۲ Pro ندارد.

با وجود این، در نمای عقب MVM X۳۳ کراس تغییر قابل ملاحظه‌ای اعمال شده و همان‌طور که انتظار می‌رود، چراغ‌های عقب سرتاسری به آن اضافه شده است. در این ناحیه شاهدیم که چراغ‌ها در عین حفظ الگوی چراغ‌های ایکس ۲۲ به یکدیگر متصل شده‌اند تا طراحی هرچه هماهنگ‌تر با ترند کنونی باشد. در مرکز چراغ سرتاسری عقب، نوشته MVM با اندازه کاملاً محسوسی نصب شده است. ضمن این، تغییراتی در درب صندوق عقب و شیشه عقب قابل مشاهده‌اند. همچنین مطابق انتظار، دو خروجی اگزوز با تریم نقره‌ای در پایین جا گرفته‌اند.

در نهایت برای جمع‌بندی باید گفت که طراحی کراس اوور MVM X۳۳ کراس ترکیبی از ام وی ام ایکس ۲۲ پرو و چری اومودا ۵ یا همان فونیکس اف ایکس جدید است. شباهت‌های واضح به طراحی ایکس ۲۲ پرو، این خودرو را به نسخه‌ای به‌روزرسانی‌شده از آن تبدیل می‌کنند و در همان حال، المان‌های قرض‌گرفته شده از اومودا ۵ نشان می‌دهند که این محصول به کدام خانواده خودروها تعلق دارد.

فضای داخلی

کراس اوور جدید مدیران خودرو دارای کابینی به‌روزتر و پرزرق و برق‌تر است. از وسط تا گوشه چپ داشبورد این خودرو دو نمایشگر متصل به یکدیگر قرار گرفته‌اند که تلاش شده است تا حد ممکن شبیه به نمایشگرهای دوگانه یکپارچه جدید باشند. نمایشگر مرکزی با اندازه قابل قبول، به سیستم اطلاعات و سرگرمی تعلق دارد و نمایشگر پشت فرمان عهده‌دار نمایش اطلاعات ضروری به راننده است. فرمان هم طبق ترند این روزها به‌شکل ۳ پر دی‌کات طراحی شده و روی آن چندین دکمه جا گرفته‌اند.

دریچه‌های هوا در پنلی وسط داشبورد تعبیه شده‌اند و چندین دکمه پیانویی زیر دو دریچه مرکزی قرار دارند. با این حال، راننده می‌تواند بخش عمده تنظیمات لازم را به‌صورت لمسی بدون نیاز به دکمه انجام بدهد. افزون بر این‌ها تریم آبی، سفید و نقره‌ای در سراسر کابین جلوه‌ای متفاوت به آن داده است و حتی صندلی‌های خودرو از نوع چرمی با روکش آبی تیره‌اند. این تریم آبی تیره در بخش زیادی از داشبورد، پنل‌های درها و قسمت بالایی فرمان این شاسی بلند چینی مشاهده می‌شود. ضمناً طرح لوزی‌مانندی که روی آینه‌های بغل با رنگ نارنجی دیده بودیم، حالا به شکلی دیگر در رودری‌ها و قسمت وسط داشبورد پیاده‌سازی شده است.

مشخصات فنی MVM X۳۳ کراس

مدیران خودرو

تامین قوای محرکه ام وی ام ایکس ۳۳ کراس را در عوض یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی، یک پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ بر عهده دارد. این پیشرانه که در اصل همان پیشرانه ایکس ۲۲ پرو است، با افزایش ۱۰ اسب بخاری، مجموعاً ۱۱۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. گشتاور تولیدی آن هم حداکثر ۱۵۰ نیوتن‌متر خواهد بود. انتقال نیروی این پیشرانه به یک گیربکس سی‌وی‌تی ۹ سرعته محصولات فونیکس سپرده می‌شود. علاوه بر این، نسخه دیگری از این کراس اوور مدیران خودرو با پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس دستی ۵ سرعته در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

واضح است که ایکس ۳۳ کراس مدیران خودرو با این پیشرانه کم‌حجم و همچنین وزن ۱.۳ تن، صرفاً مناسب کاربری سبک داخل شهر خواهد بود. از این رو، نباید انتظار شتاب و توان زیادی را از این کراس اوور چینی جدید بازار ایران داشت؛ خصوصاً وقتی چندین سرنشین داخل خودرو نشسته باشند و حتی مقداری بار در صندوق عقب قرار گرفته باشد. به‌عبارتی دیگر، ایکس ۳۳ کراس نمونه بارز یک کراس اوور چینی شهری جمع و جور برای خودروسواران ایرانی است.

امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی

خودرو جدید MVM X۳۳ کراس با امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی زیر روانه بازار می‌شود:

سانروف

دوربین دید عقب

ترمز پارک برقی

ایربگ‌های جانبی

صفحه‌آمپر دیجیتالی ۷ اینچی

نمایشگر مرکزی اطلاعات و سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی

نورپردازی داخلی

گرم‌کن آینه‌های بغل

سیستم کنترل کشش

سیستم کنترل پایداری

رینگ‌های ۱۷ اینچی

زمان عرضه و قیمت ام وی ام ایکس ۳۳ کراس

شاسی بلند چینی MVM X۳۳ کراس در خرداد پیش رو با قیمت نزدیک به ۱ میلیارد تومان راهی بازار ایران خواهد شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: