پایگاه خبری خانه فوتبال:

جزئیات تغییر الویت فروش بدون قرعه کشی خودرو.جدیدترین خبر از اعلام جزئیات در بزرگترین فروش بدون قرعه کشی خودرو.فیلتر جدید در قرعه کشی خودرو انجام می شود.در فروش بدون قرعه کشی خودرو همه صاحب ماشین می شوند. جزئیات جدید از فروش بدون قرعه کشی خودرو را بخوانید.

امکان تغییر نوبت در قرعه کشی خودرو فراهم شد

به گزارش تجارت‌نیوز، با اعلام نتایج دور دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه  تکلیف ثبت نام کنندگان مشخص شده و آنها می توانند از امروز نسبت به برداشت ۱۰۰ میلیون تومان مبلغ بلوکه  در حساب وکالتی خود اقدام کنند البته در این میان برخی از ثبت نام کنندگان نیز نتوانسته اند واجد شرایط دریافت خودرو شوند که همین امر نارضایتی را از سوی ثبت نام کنندگان به وجود آورده است.

در این رابطه باید به نکات زیر توجه کرد:
۱- بعد از اعلام زمان‌بندی به متقاضیان، خودروساز موظف است هرگونه فراخوان برای طرح‌های فروش خودرو را منطبق بر زمان‌بندی و نوبت‌دهی انجام‌شده، اعلام نماید، بنابراین خودروسازان به‌مرور زمان و صرفاً برمبنای لیست اولویت‌بندی مذکور برای هرمحصول، نسبت به فراخوان و قطعی نمودن ثبت‌نام و انعقاد قرارداد فروش بر مبنای قیمت روز خودرو، اقدام خواهند کرد.

۲ـ قطعی نمودن ثبت‌نام توسط خودروسازان در این طرح براساس لیست نوبت‌دهی‌شده بر مبنای قیمت روز منطبق بر دستورالعمل تنظیم بازار خودروی شورای رقابت می‌باشد.

۳-به تمامی نفراتی که در مرحله دوم سامانه شرکت کرده بودند طبق زمانبندی تا پایان سال ۱۴۰۳ براساس برنامه تولید خودروسازان داخلی خودرو تعلق خواهد گرفت.

البته با توجه به ظرفیت جذب نشده خودروسازان و نیز محصولات جدید در شهریور ماه برای سه درصد باقیمانده افراد، ضمن حفظ اولویت آنها امکان انتخاب خودروی جدید فراهم می شود که زمان آن توسط وزارت صمت اعلام خواهد شد.

بدین ترتیب به تمامی متقاضیان مرحله دوم سامانه یکپارچه نیز همانند مرحله اول خودرو تخصیص داده خواهد. برای آن دسته از افرادی که زمان تحویل خودروها به نیمه دوم‌سال ۱۴۰۳ موکول شده طرح تغییر اولویت ها اعلام می‌شود و آنها می‌توانند نسبت به تغییر اولویت محصول خود اقدام کنند.

قرعه کشی خودرو

نتایج قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه اعلام شد|توضیح برای جاماندگان

بالاخره نتایج‌ قرعه‌کشی مرحله دوم سامانه‌ یکپارچه خودرو اعلام شد. اما نتایج‌ باعث اعتراض و انتقادات بسیاری شده است. نوبت دریافت خودروی‌ بسیاری از افراد سال آینده است و به برخی هم هیچ خودرویی تخصیص داده نشده است.
به گزارش تجارت‌نیوز، ماجرای عدم تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که ثبت‌نام‌کنندگان خودرو با آن مواجهند. سوال این عده این است که آیا خودرویی به آنها تخصیص داده نمی‌شود؟
مدیر سامانه جامع یکپارچه خودرو در توضح این موضوع گفته کسانی که در این مرحله از اعلام نتایج سامانه یکپارچه نتوانستند خودرویی دریافت کنند، در شهریور فرصت دارند که بنا بر ظرفیت جذب نشده خودروسازان و محصولات جدید محصول دیگری را انتخاب کنند.

​اما این مقام مسئول به این سوال جواب نداده‌ که آیا افرادی که به آنها خودرویی تخصیص داده نشده، آیا باید مجددا در شهریور ماه در سامانه یکپارچه شرکت کنند و این شرکت مستلزم بلوکه کردن مجدد ۱۰۰ میلیون تومانی است و یا این افراد می‌توانند بدون طی این مراحل خودرو ثبت نام کنند.

تجربه دور اول ثبت نام در سامانه‌ خودرو نشان داد افرادی‌ که از این طرح انصراف داده‌اند باید دوباره کلیه مراحل را طی کنند. اما درباره افراد مرحله دوم چنین موضوع اطلاع‌رسانی نشده است.

آنچه در ادامه می‌آید پیام برخی از کاربران تجارت‌نیوز است که به روند ثبت نام خودرو و سامانه یکپارچه و نحوه اعلام نتایج اعتراض دارند.

شهریور زمان انتخاب خودروی‌ جدید

«پنج تا اولویت از خانواده کوییک انتخاب کردم ، همه رو زده عدم تخصیص. مگه قرار نبود خودرو به همه داده بشه ولی زمان تحویل قرعه کشی بشه؟»

«برای منم همینطور. اول اعلام کردن‌ که به همه خودرو‌ میدیم فقط زمانش فرق داره اما هر ۵ تا انتخاب من شده عدم تخصیص!»

«اوناییکه که واسشون همه رو عدم تخصیص زده شهریور میتونن دوباره انتخاب کنن البته نه هر ماشینی رو. فقط ماشین‌هایی که ظرفیت دارن.»

«مگه نگفتن به همه ماشین میدن فقط تاریخ تحویل قرعه کشی میشه. از چهار شرکت ما از سه شرکت ثبت سفارش زدیم و ۴ الویت انتخاب کردیم. اما زده عدم تخصیص همه رو.»
«مردم رو فریب دادن که به همه بدون قرعه کشی خودرو داده میشه و امثال من کارمند با فروش طلا با بدبختی ۱۰۰ تومن‌ جور کردیم حالا میبینیم یکماه سرکار بودیم. باید تا شهریور صبر کنیم که ببینیم چه خودرویی چه تاریخی بهمون تحویل میدن.»

«۵ انتخاب از ۴ کارخانه مختلف هیچ کدام تخصیص نیافته. مسخره کردند ملت رو اینا فقط بهانه بود تا با پول‌ها سود کنند؟!»

زمان تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه‌

علاوه بر عدم تخصیص خودرو به برخی از متقاضیان، انتقاد دیگر افراد به تحویل دیرهنگام خودروهای ثبت‌نامی است. به گونه‌ای که بسیاری می‌گویند زمان تحویل خودروی آنها به دمستان ۱۴۰۳ موکول‌ شده است.

«اولویت اول، شاهین اتوماتیک، زمستان ۱۴۰۳. بقیه اولویت ها، عدم تخصیص. جالبه نه!»

«جریان چیه ما چند نفر ثبت نام کردیم واسه ساینا. همه رو زده زمستان ۱۴۰۳. چند روز پیش که التماس میکردن بیایید محصولات سایپا بگیرید و تحویلشون فوریه. الان چه اتفاقی افتاده که اکثرا زمستان ۴۰۳ خورد؟»

«واسه منم زدن شاهین زمستان ۴۰۳ فکر کنم اینا امسال هیچ ماشینی واسه تحویل ندارند.»

«مگه قرار نبود خودروهای فرسوده تو اولویت باشن برای من زده تابستان 1403 به خدا سرکاریم هممون.»

«زمستان 1403 ساینا gx فقط اولویت اول. موقع ثبت نام زده بودن نیمه دوم 1402. هدف از اولویت بندی چی بود؟چرا نگفتین فقط اولویت اول؟»

«شاهین رو زدین زمستان ۱۴۰۳تا اون موقع قیمت روزش میشه حدود۷۰۰ میلیون تا اون موقع سه بار افزایش قیمت میدین مردم ازکجا بیارن هزینه این خودرو رو پرداخت کنند؟ »

«ما اینجا چندین نفر هستیم برای همه زده زمستان 1403 اونم چه ماشینی. کوئیک ،ساینا ….خدایا اینا و کجای دلم بزارم؟»

«برای 3 نفر ثبت نام کردم. شاهین معمولی پاییز 1403. ساینا دو گانه تابستان 1403. طرح فرزندآوری،جک S3 پاییز 1402.»

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از یک تأخیر چند ساعته و معطلی ثبت‌نام‌کنندگان در دومین طرح فروش سامانه یکپارچه خودرو سرانجام دقایقی پیش فهرست برندگان و نتایج قرعه‌کشی مذکور طریق سایت مربوطه اعلام شد. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت https://esalecar.ir/ از شرایط درخواست خود آگاه شوند.
آن‌طور که مشتریان می‌گویند: اکثراً تخصیص خودروی آن‌ها همان اولویت اول است و موعد تحویل محصولات از پاییز 1402 تا زمستان 1403 تعیین شده است. البته همچنان سایت با اختلالاتی مواجه است و دسترسی به آن با سرعت لازم امکان‌پذیر نیست.
حتی برخی از متقاضیان محصولات سایپا اعلام کرده‌اند که تخصیص محصولاتی نظیر شاهین تا زمستان 1403 به طول می‌انجامد. برخی نیز از درج «عدم تخصیص» برای هر پنج اولویت خبر داده‌اند.

حساب وکالتی متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه کی آزاد می شود؟

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: مبلغ مسدود شده در حساب وکالتی متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه پس از ۲۴ خرداد آزاد می شود.
آقای تقدسی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان مسدود شده در حساب وکالتی متقاضیان سامانه یکپارچه در مرحله دوم فروش ۲۴ خرداد آزاد می‌شود.

 

غافلگیری خودروسازان در سامانه فروش یکپارچه خودرو

هزاران متقاضی خودرو در سامانه فروش یکپارچه خودرو انصراف دادند.

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر انصراف ۲۰ تا ۵۰ درصدی متقاضیان خودروهای داخلی و مونتاژی از مرحله نخست طرح فروش یکپارچه و عدم واریز مابقی پول خرید خودرو منتشر شد.

کارشناسان اذعان داشتند: این مساله تایید می‌کند که اکثر افراد برای کسب سود در طرح شرکت کرده اند و حال که فاصله قیمتی کارخانه‌ای و بازاری کاهش یافته، از طرح خارج شده‌اند.

در همین پیوند، «مهدی تقدسی» مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو علت این مساله را روند ریزشی قیمت‌ها در بازار متاثر از نزولی شدن نرخ ارز عنوان کرد.

وی گفت: امروز یکی از خودروسازان خصوصی اعلام کرد که فقط ۱۰ درصد متقاضیان خودروی این شرکت در مرحله نخست طرح یکپارچه، مابقی پول‌ خرید خودرو را واریز کرده اند و ۹۰ درصد دیگر از طرح انصراف دادند.

این مسوول تصریح‌کرد: با روند کاهشی قیمت خودرو در بازار، متقاضیان اقدام به انصراف از مرحله دوم طرح فروش یکپارچه کرده‌اند، به طوری که فقط در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ هزار متقاضی از این طرح خارج شدند و با مراجعه به بانک‌ها اقدام به برداشت پول‌های خود کرده‌اند و حتی منتظر ۲۴ خرداد و اعلام نتایج و اولویت بندی محصولات نشدند.

تقدسی خاطرنشان‌کرد: در برخی محصولات مونتاژکاران خصوصی شاهد قیمت‌های بازاری پایین‌تر از قیمت‌های کارخانه‌ای هستیم و همین مساله و عدم جذابیت خودروهای ثبت‌نامی، به خروج از طرح یکپارچه سرعت بخشیده است.

وی، تعداد ثبت‌نام کنندگان در مرحله دوم طرح یکپارچه را بیش از یک میلیون نفر عنوان کرد، اما گفت: هنوز آمار دقیقی از انصرافی‌ها در دسترس نیست و به‌محض جمع بندی اطلاع رسانی خواهد شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: