پایگاه خبری خانه فوتبال:

فروش ویژه نقدی بهمن موتور لغو شد.فروش نقدی و پیش فروش دو شیوه فروش در بهمن موتور است.بهمن موتور قرار بود مدل شگفت انگیز خانواده دیگنیتی را عرضه کند.بهمن موتور خودروهای با کیفیت تری نسبت به دیگر خودروسازها عرضه می کند . جزئیات علت لغو فروش ویژه بهمن موتور در بورس کالا اعلام شد.

بهمن موتور / عرضه دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا لغو شد

نماد معاملاتی خودروی دیگنیتی پرستیژ برای عرضه در بورس کالای ایران طی امروز (دوشنبه) از تابلوی این بورس حذف شد.

با توجه به نزدیک شدن زمان عرضه ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی در بورس کالا، از صبح امروز (دوشنبه) خبرهایی مبنی بر احتمال تاخیر و لغو در این عرضه منتشر شد.

پیگیری‌های خبرنگار ایرنا نشان می دهد که به منظور تصمیم گیری واحد برای عرضه خودرو و البته مشکلات متعدد در سامانه یکپارچه خودرو، قرار شده است که عرضه خودروهای سواری در بورس کالا به زمان دیگری موکول شود.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته انتشار اطلاعیه عرضه ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی در بورس برای روز دوشنبه (۲۹ خرداد ماه) با حاشیه‌هایی همراه شد و با وجود حمایت‌های صورت گرفته از سوی مجلس و کارشناسان اقتصادی و سهامداران، اما معاون وزارت صمت و رییس شورای رقابت هر یک با ارسال نامه ای به مدیرعامل گروه بهمن خواستار لغو این عرضه شدند.

در این نامه ها عنوان شده است که خودروهای سواری طبق مصوبه شورای رقابت باید از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه شود و بر این اساس عرضه ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ از سوی این خودروساز در بورس کالا باید لغو شود.

بهمن موتور

بهمن موتور / مشخصات دیگینیتی

دیگنیتی پرستیژ در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد. خریداران بهمن دیگنیتی تاکنون ناچار بودند با موتور ۱.۵ لیتری توربوی ۱۴۸ اسبی و گیربکس CVT آن سر کنند که این‌ها برای یک خودروی کراس‌اوور کوپه اسپرت، ناامیدکننده و بیش از حد معمولی به نظر می‌رسند. حالا بهمن موتور با معرفی نسخه پرستیژ دیگنیتی، این خودرو را در جایگاهی که لااقل برای آن طراحی شده قرار خواهد داد.

دیگنیتی که درواقع همان دانگ فنگ iX5 است، ریشه در سال ۲۰۱۹ دارد و با طراحی جذاب و جوان‌پسند و سقف شیب‌دار کوپه مانند خود، یکی از متفاوت‌ترین گزینه‌هایی است که تاکنون در کشورمان مونتاژ شده است. البته بهمن موتور با شعار داخلی‌سازی حداکثری و خریداری پلتفرم این خودرو می‌خواهد با برند خاص خود کاملاً به‌گونه‌ای متفاوت رفتار نماید.

دیگنیتی پرستیژ از طراحی مشابه دیگنیتی پرایم سود می‌برد اما تغییراتی جزئی در هواکش سپر جلو و اسپلیتر، حذف مه‌شکن روی سپر و همچنین در خروجی ۴ گانه اگزوز و دیفیوزر مشکی رنگ زیر سپر عقب دیده می‌شوند.

بهمن موتور

بهمن موتور / مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ

مدل‌های دیگنیتی پرایم در ابتدا از ضعف موتور و گیربکس کسل‌کننده رنج می‌بردند به همین دلیل و شاید هم برای زهرچشم گرفتن از رقبای چینی دیگر بازار کشور، بهمن موتور تصمیم به استفاده از موتور ۲ لیتری توربوی GDI با قدرت ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۵ نیوتن‌متر برای آن گرفته است که دیگنیتی پرستیژ را تبدیل به پرقدرت‌ترین خودروی حال حاضر کشور خواهد کرد.

این قوای محرکه از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته AT6 ساخت پاورتک کره جنوبی به محور جلو منتقل می‌شود. در نهایت چرخ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی هم وظیفه انتقال نیرو را به جاده برعهده می‌گیرند.

داخل دیگنیتی پرستیژ

با گشودن درب ماشین با فضایی مشابه با نسخه پرایم روبرو خواهید شد. البته تغییر نشانگرهای پشت‌‌آمپر به نوع تمام دیجیتال و نورپردازی جذاب داخلی اندکی به حال و هوای لاکچری کابین افزوده‌اند اما در سایر موارد همه چیز مشابه قبل دیزاین شده و شاهد همان شکل و شمایل و کیفیت قبلی هستیم.

فضای کلی برای استفاده یک خانواده 5 نفره کافی به نظر می‌رسد و صندوق عقب جادار ماشین در مسافرت‌ها حسابی کارآمد ظاهر می‌شود. از لحاظ ارگونومی هم اوضاع در اکثر قسمت‌ها رو به راه است و مشکلاتی مثل محدودیت دید عقب، با آپشن‌های کمکی (دوربین 360 درجه) پوشش داده شده است‌. شاید یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های کابین مربوط به طراحی پنل لمسی تنظیمات تهویه باشد؛ هرچند این زیباسازی به قیمت کاهش تسلط راننده تمام شده زیرا برای استفاده از آن گاه مجبور میشویم چشم از جاده برداریم.

بهمن موتور

طراحی دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ از نظر ظاهری یک فیس‌لیفت جزئی را تجربه نموده که در نهایت به بهبود جلوه ماشین منتهی شده است. مثلاً رینگ‌های 20 اینچی نسبت به مدل 18 اینچی قبلی ابهت بیشتری به خودرو بخشیده‌اند و دیفیوزر جدید عقب با اگزوزهای چهارتایی، ذات اسپرت خودرو را به رخ میکشند. سپر جلو هم خوش‌فرم‌تر شده و با ورودی هوای بزرگ‌تر و حالت آیرودینامیک خود جذاب‌تر به چشم می‌آید.

البته دیگنیتی حتی در نسخه ساده پرایم هم بدلیل فرم کوپه بدنه‌اش ظاهر جذاب و جوان‌پسندانه‌ای داشت و با جلوپنجره بزرگ و چشمان عبوس و خطوط سیال بدنه‌، نظرها را به سمت خود باز می‌گرداند؛ اما اینک تغییرات ظاهری پرستیژ اوضاع را حتی از قبل هم بهتر کرده تا شاهد هماهنگی مناسبی میان ظاهر و باطن خودرو باشیم.

بهمن موتور

بهمن موتور / آپشن‌ها و امکانات دیگنیتی پرستیژ

با ورود به داخل کابین، با نمایشگر تمام دیجیتالی پشت آمپر مواجه می‌شویم. سایر قسمت‌های کابین دقیقاً مطابق با نسخه پرایم است. علاوه بر تجهیزات نسبتاً کامل نسخه پرایم، در نسخه پرستیژ شاهد صندلی الکتریکی راننده با ۱۰ وضعیت و حافظه، نورپردازی داخلی ۷ رنگ، شارژر بی‌سیم گوشی‌های همراه، سیستم صوتی پایونیر همراه با آمپلی‌فایر و کیلومتر شمار دیجیتالی می‌شود.

بهمن موتور / رقبای دیگینیتی پرستیز

ازآنجایی‌که دیگنیتی در سگمنت کراس‌اوورهای کوپه قرار می‌گیرد، بایستی منتظر رقابتی داغ بین این خودرو، فونیکس FX و چانگان Uni-T باشیم. طبق اعلام گروه بهمن، دیگنیتی پرستیژ با قیمت ۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: