پایگاه خبری خانه فوتبال:

صعود دوباره قیمت خودرو.قیمت خودرو سوال برانگیز است.قیمت خودرو مصرف گنندگان را گیج کرده است.قیمت خودرو مدتی کاهشی بود.قیمت خودرو عجیب شد.

قریب به یک هفته از آغاز سیر صعودی قیمت خودرو در بازار می‌گذرد، برخی از کارشناسان بر این باور بودند که این روند صعودی نهایتا تا پایان ساعت کاری روز شنبه ادامه داشته باشد، اما اینگونه نشد.

با وجود اعلام چند سیگنال مثبت به بازار مثل آزادسازی واردات خودروهای کارکرده و سفر وزیر امورخارجه عربستان به ایران انتظار می‌ رفت تا قیمت‌ها اگر پایین نمی‌آید در محدوده کنونی بماند و حداقل روند با ثباتی داشته باشد که اینگونه نشد.

از اصلی‌ترین دلایل این افزایش قیمت می‌توان به برتری قدرت خبر عدم عرضه خودرو توسط بخش خصوصی به بازار اشاره کرد که گویا نه تنها تمام اخبار دیگر را تسلیم خود کرد سبب افزایش قیمت در بازار شد.

قیمت خودروهای داخلی

پراید ۱۱۱، که لقب پر فروش‌ترین محصول سایپا در بازار آزاد را دارد امروز دچار هیچ‌گونه نوسانی نشد و در محدوده ۳۵۵ میلیون تومانی باقی ماند.

 کوییک دنده‌ای S، که بردار کوچک‌تر ۱۱۱ نیز محسوب می‌شود، امروز با رشد کمتر از یک درصدی، بیشترین افزایش قیمت سایپا را از آن خود کرد تا با ۳۴۸ میلیون تومان در معاملات حضور داشته باشد.

رکورد بیشترین افزایش قیمت داخلی ‌‌ها امروز متعلق به پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بود که با رشدی در حدود دو درصد به قیمت ۵۱۷ میلیون تومان رسید.

سمند سورن پلاس، فیس لیفت تازه نفس ایران خودرو نیز رتبه دوم بیشترین افزایش قیمت را کسب کرد تا با قیمت ۵۸۲ میلیون تومان بتواند در بازار معاملات حرفی برای گفتن داشته باشد.

قیمت خودرو‌های مونتاژی

لاماری ایما، که یکی از محبوب‌ترین خودروهای مونتاژی‌ کشور است طی فرایندی غیر منتظره با کاهش قیمت مواجه شده است تا با قیمت دو میلیارد و ۳۰ میلیون تومان همچنان به عنوان یکی از پر طرفدارترین خودروهای گران‌قیمت بین رقبای خود حرفی برای گفتن داشته باشد.

بسترن B۳۰،  پس از بازگشت مجدد به خط تولید باعث افت قیمت مدل‌های قدیم خود شد، اما امروز با حدود ۱۸ میلیون تومان افزیش قیمت در صدر جدول افزایش قیمت‌ها قرار گرفت تا با قیمت یک میلیارد و ۲۲۳ میلیون تومان همچنان جزو سدان‌های محبوب و ارزنده بازار باقی بماند.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آتی

با توجه به نزدیک شدن به اواخر هفته می‌توان گفت که در صورت رخ ندادن اتفاق جدید احتمالا بازار همین روند صعودی را با شیبی ملایم برای اکثر محصولات در نظر داشته باشد.موثرترین عامل در تغییر لحظه‌ای قیمت خودرو در حال حاضر افزایش قیمت دلار است که می‌تواند منجر به افزایش شیب رشد قیمت‌ها شود و تقریبا تمام عوامل دیگر نیاز به بررسی یا عملی شدن دارند تا در نرخ‌های بازار خودرو اثرگذار باشند.

قیمت خودرو / قیمت محصولات ایران خودرو در بازار ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

رانا پلاس جزو ارزان‌ترین گزینه‌هاست که در بازار آزاد ۴۶۰ میلیون قیمت دارد. قیمت پژو پارس ساده به ۴۶۵ میلیون تومان رسیده و بابت ۲۰۶ تیپ ۲ صفرکیلومتر ۵۰۰ میلیون تومان ردوبدل می‌شود.

گران‌ترین سواری داخلی در بازار آزاد ۹۴۰ میلیون قیمت دارد. قیمت خودرو در بازار آرام گرفته و از ابتدای هفته تغییری در ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها دیده نمی‌شود. بین محصولات ایرانخودرو پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما ۹۴۰ میلیون تومان قیمت دارد و یکی از گران‌ترین گزینه‌هاست. خرید دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک به‌ترتیب ۸۴۵ و ۷۹۰ بودجه لازم دارد و قیمت دنا پلاس شش‌دنده ۷۵۰ میلیون تومان است.

به‌گزارش فرارو؛ رانا پلاس جزو ارزان‌ترین گزینه‌هاست که در بازار آزاد ۴۶۰ میلیون قیمت دارد. قیمت پژو پارس ساده به ۴۶۵ میلیون تومان رسیده و بابت ۲۰۶ تیپ ۲ صفرکیلومتر ۵۰۰ میلیون تومان ردوبدل می‌شود.

تارا دنده‌ای این وسط ۶۶۰ میلیون تومان قیمت دارد. سمند EF۷ دوگانه‌سوز را ۵۴۵ میلیون تومان دست به دست می‌کنند و فروشنده‌های دنا ساده که البته دیگر تولید نمی‌شود، رقمی معادل ۵۹۰ میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می‌دهند.

قیمت امروز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

دوشنبه

امروز

سمند LX

495 میلیون تومان

495 میلیون تومان

سمند EF7

515 میلیون تومان

515 میلیون تومان

سمند EF7 دوگانه‌سوز

545 میلیون تومان

545 میلیون تومان

دنا معمولی

590 میلیون تومان

590 میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌‌

750 میلیون تومان

750 میلیون تومان

دناپلاس توربو اتوماتیک

 845 میلیون تومان

 845 میلیون تومان

پژو پارس ساده

465 میلیون تومان

465 میلیون تومان

پژو 207 دنده‌ای

595 میلیون تومان

595 میلیون تومان

پژو 207 اتوماتیک پانوراما

940 میلیون تومان

940 میلیون تومان

رانا پلاس

460 میلیون تومان

460 میلیون تومان

رانا پلاس پانوراما

535 میلیون تومان

535 میلیون تومان

تارا دنده‌ای

660 میلیون تومان

660 میلیون تومان

تارا اتوماتیک

790 میلیون تومان

790 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 2

500 میلیون تومان

500 میلیون تومان

پژو 2008

دو میلیارد و 400 میلیون تومان

دو میلیارد و 400 میلیون تومان

هایما S5 توربو

یک میلیارد و 220 میلیون

یک میلیارد و 220 میلیون

هایما S7 توربو

یک میلیارد و 330 میلیون تومان

یک میلیارد و 330 میلیون تومان

سوزوکی گرندویتارا اتوماتیک

سه میلیارد تومان

سه میلیارد تومان

پژو 508

سه میلیارد و 700 میلیون تومان

سه میلیارد و 700 میلیون تومان

قیمت خودرو / ضرر خریداران کوییک جبران شدنی است؟

با اینکه قیمت کوییک طی روزهای گذشته اندکی پایین آمده است اما هنوز هم قیمت این خودروی پرفروش سایپا نسبت به اول خرداد افزایش قابل توجهی دارد.

قیمت کوییک S دنده ای ۴۰ میلیون تومان در این مدت ارزان شده است. قیمت کوییک اتوماتیک پلاس نیز در این مدت ۸۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

در جدول زیر قیمت روز انواع خودروی کوییک صفر را در بازار مشاهده می‌کنید.  

قیمت خودرو

منبع: اقتصاد آنلاین

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: