پایگاه خبری خانه فوتبال:

تاریخ واریز یارانه معیشتی شهریورماه مشخص شد. یارانه معیشتی چند سالی است که پرداخت میشود. یارانه معیشتی تنها به برخی از افراد تعلق می گیرد. یارانه معیشتی رقم چندانی ندارد. جزئیات جدید یارانه معیشتی شهریور ماه را از دست ندهید.

واریز یارانه معیشتی 4.5 میلیون تومانی شهریورماه بحساب خانوارها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امسال براساس دهک‌بندی‌های صورت گرفته به ایثارگران مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک معیشت داده می‌شود.

 سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در حاشیه بازدید از نمایشگاه «روایت خدمت» که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص دستاوردهای بنیاد طی این مدت باید به مسائلی مانند کاهش نرخ بیکاری، دریافت وام و زمین توسط ایثارگران از جنبه حمایتی خانواده ها اشاره کنم.

وی افزود: همچنین در خصوص تسهیلات نیز می‌توان به بحث دانش‌آموزان، دانشگاه‌ها و همچنین حوزه‌های فرهنگی که بانی امر ترویج هستند پرداخت.

قاضی‌زاده ادامه داد: امسال براساس دهک‌بندی‌های صورت گرفته به ایثارگران مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک معیشت داده می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مهم‌ترین اقدام ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران وادار کردن دیگران به اقدام است، تصریح کرد: ما شورای ترویج ایثار و شهادت را جدی گرفتیم و جلسات  مرتب در سطح ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این راستا مجلس یک درصد از اعتبارات جاری کشور را به شورای ترویج ایثار و شهادت اختصاص داده و آیین‌نامه آن را تصویب کرده تا این شورا به یک نهاد رسمی و قوی تبدیل شود. آثار آن را در میدانی مانند مراسم اربعین می‌بینید که توسط همه دستگاه‌ها و نهادها در حال اجرا است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: همه حوزه‌ها، ادارات کل و مؤسسات ما کارنامه نسبتاً قابل قبولی نسبت به سال‌های گذشته دارند. دوستان ما این ۲ سال را با هشت سال قبل مقایسه می‌کنند که نشان‌دهنده رشد سریع بخش‌های مختلف است. به عنوان مثال در زمینه ثبت و ضبط خاطرات ایثارگران به خصوص والدین شهدا که سن بالایی دارند و ما نگران این هستیم آنان از بین ما بروند، دوستان ما در ۲۰ ماه گذشته معادل ۴۰ سال قبل خاطرات را ضبط و ثبت کرده‌اند.

قاضی‌زاده افزود: بعد از جنگ تحمیلی حدود ۴۳ هزار خاطره از ایثارگران و خانواده آنان ثبت شد اما طی ۲ سال در دولت آیت‌الله رئیسی ۴۵ هزار خاطره به ثبت و ضبط رسیده است.

وی همچنین با بیان اینکه بزرگ‌ترین کار ما حمایت و تلاش برای ظرفیت‌های مردمی است، گفت: حدود ۷ هزار یادواره شهدا توسط مردم، طی یک سال برگزار شده و ما در کنار مردم قرار گرفته‌ایم./فارس

واریز یارانه 360 و 520 هزارتومانی نقدی در جیب خانوارها

دولت سیزدهم در راستای کمک به معیشت و افزایش قدرت خرید مردم، از سال گذشته یارانه نقدی را برای دهک‌های مختلف با هدف کاهش فاصله قدرت خرید و تورم افزایش داد و بعد از ۱۱ سال و پنج ماه با یارانه ۴۵ هزار تومانی خداحافظی کرد.

یارانه نقدی راهکاری بود که دولت دهم در سال ۱۳۸۹ در پیش گرفت و به حساب سرپرستان خانوار ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر عضو واریز کرد. در طول ۱۵۳ ماه گذشته دولت‌ها همواره یارانه را بدون وقفه پرداخت کردند که البته این مبالغ هزینه‌ای هنگفتی را روی دوش آن‌ها می‌گذاشت.

البته مبلغ یارانه نقدی در دولت سیزدهم از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳۰۰ هزار تومان و ۴۰۰ هزار تومان برای دهک‌های چهارم تا نهم و اول تا سوم رسید که از این حیث دولت فشار مضاعفی را متحمل شد.

چرا که بر اساس آمار رسمی منتشر شده از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها که مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش خود به آن اشاره کرده است، از ابتدای پرداخت یارانه نقدی تا اردیبهشت ماه سال گذشته که یارانه ۳۰۰ هزار تومانی و ۴۰۰ هزار تومانی برای دهک‌های مختلف در نظر گرفته شد، در هر سال دولت حدود ۴۱ هزار میلیارد تومان از منابع خود را صرف پرداخت یارانه نقدی مردم می‌کرد.

اما این مبلغ با افزایش یارانه در سال گذشته ۱۸ برابر افزایش یافت، چرا که دولت سیزدهم فقط در سال ۱۴۰۱ بابت پرداخت یارانه نقدی به مردم حدود ۷۳۸ هزار میلیارد تومان هزینه کرد.

گرچه در سال‌های قبل از دولت سیزدهم نیز تحت عناوین مختلف از یارانه کمک معیشتی تا سبد کالا و وام‌ها و کمک‌های بلاعوض در دوران کرونا دولت گذشته تلاش کرد تا قدری فاصله بین قدرت خرید مردم و تورم را کاهش دهد اما هیچ وقت مبلغ یارانه نقدی افزایش پیدا نکرد.

اما دولت سیزدهم با تحمل فشاری ۱۸ برابر بیشتر از قبل زیر بار افزایش یارانه‌های نقدی رفت و از دو ماه گذشته نیز تحت عنوان طرح کالابرگ یارانه دهک‌های اول تا سوم ابتدا به ۴۸۰ هزار تومان و نهایتا به ۵۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

البته شرط این افزایش مبلغ یارانه خرید کالابرگ توسط مشمولان آن و در قالب شرایط اعلامی است اما دولت سیزدهم با این اقدامات سعی کرد فاصله تورم افسارگسیخته سال‌ها و ماه‌های گذشته که به گفته رئیس کل بانک مرکزی وارد کانال بیش از ۴۰ درصدی شده بود را با قدرت خرید مردم کم کند.

چرا که نرخ تورم در سال ۱۳۸۹ یعنی نخستین سالی که یارانه پرداخت شد، ۱۲.۴ درصد بود که در طول سال‌های بعد از آن روند افزایشی پیدا کرد. اما در دولت گذشته و تا سال ۱۳۹۶ نرخ تورم کاهشی شد و از سال ۱۳۹۷ تا سال گذشته همچنان نرخ تورم روند افزایشی داشت و در هر سال شاهد بالارفتن آن بودیم. به همین سبب می‌توان گفت که دولت برای پر کردن گپ بین نرخ تورم افزایش یافته قدرت خرید کاهش یافته مردم افزایش ۱۸ برابری یارانه‌ها را در پیش گرفت. / ایسنا

واریزی جدید و تابستانه دولت رئیسی بحساب مردم

«سید پرویز فتاح» ( چهارشنبه) در حاشیه بازدید از عملیات توزیع بسته‌های لبنی برای یک میلیون خانواده نیازمند کشور با اعلام جزئیاتی از طرح‌های قبلی بنیاد مستضعفان در توزیع بسته‌های معیشتی محرومان، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در طول دوره شیوع کرونا هر ۴ ماه یکبار بسته‌های معیشتی میان خانوارهای نیازمند توزیع کرد و در آخرین مرحله از این طرح که از بهمن‌ماه 1401 تا خرداد 1402 ادامه داشت، یک میلیون و ۴۰۰ هزار بسته معیشتی را در سراسر کشور توزیع کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان جزئیات توزیع یک میلیون بسته لبنی برای خانواده‌های نیازمند سراسر کشور را اعلام کرد و گفت: ارزش ریالی هر بسته در بازار، ۶۰۰ هزار تومان است که برای این طرح ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: بر همین اساس برای تابستان ۱۴۰۱ با توجه به اثرات حذف ارز ترجیحی که از یک سو باعث افزایش قیمت مواد لبنی و کاهش قدرت خرید خانوارهای نیازمند شده و از سوی دیگر تولیدکنندگان را نیز با مشکل مواجه کرده بود، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت تا در این مرحله یک میلیون بسته لبنی را میان نیازمندان توزیع کند.

وی با بیان اینکه توزیع یک میلیون بسته لبنی در این مرحله تا پایان شهریورماه ادامه دارد افزود: این بسته‌ها با اولویت خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندان ساکن در مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان توزیع می‌شود.

فتاح اضافه کرد: توزیع این بسته‌ها از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا امروز توزیع آن در ۴ استان انجام گرفته و امروز نیز سهمیه‌های ۴ استان دیگر به حمل‌های توزیع اعزام می‌شوند.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ارزش ریالی هر بسته در بازار، ۶۰۰ هزار تومان است گفت: بنیاد مستضعفان در این مرحله ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده و در صورت رضایت‌مندی از این طرح و میزان اثربخشی آن از نظر کالری، پروتئین، کلسیم و سایر مواد مغذی، این طرح جایگزین توزیع بسته‌های معیشتی می‌شود.

به گفته فتاح، با توجه به محتوای فسادپذیر بسته‌های لبنی، تمهیدات ویژه برای توزیع این بسته‌ها با استفاده از تریلرها، کامیون‌ها و وانت‌های یخچال‌دار از مبدأ تا مقصد دیده شده و این بسته‌ها باید در بازه زمانی مشخصی به دست خانوارهای هدف برسند.

بر اساس این گزارش، هر بسته لبنی شامل ۲۱ قلم محصولات از جمله شیر، خامه، پنیر، ماست و شیرکاکائو است که میزان کالری آنها ۱۰۷۰۰ کالری و پروتئین آن ۴۷۳ گرم است که قرار است ۵۰۰ هزار بسته برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۲۵۰ هزار بسته میان مددجویان سازمان بهزیستی کشور و ۲۵۰ هزار بسته نیز در مناطق هدف بنیاد مستضعفان توزیع شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: