پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت خودرو دوباره دچار تغییرات شده است.قیمت خودرو سوال برانگیز است.قیمت خودرو مصرف گنندگان را گیج کرده است.قیمت خودرو با یک تنش منفجر می شود.قیمت خودرو مردم را به خودرو دارشدن ناامید کرده بود.

قیمت خودرو مدل های دنا صعودی شد

دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال جدیدترین محصول ایران خودرو است. بر اساس قیمت محصولات ایران خودرو امروز، قیمت این خودرو در بازار آزاد حوالی ۸۶۵ میلیون تومان است. قیمت کارخانه دنا پلاس اتومات آپشنال ۶۹۲ میلیون تومان است که گرانترین مدل دنا است. همچنین قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس ساده نیز ۸۳۰ میلیون تومان است. بر اساس قیمت دنا صفر در بازار آزاد، برای خرید دنا معمولی باید ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کنید. همچنین قیمت دنا پلاس ساده دنده ای سال ۱۴۰۱ نیز ۶۵۵ میلیون تومان است. قیمت دنا پلاس ۶ دنده سال ۱۴۰۲ نیز حوالی ۷۶۰ میلیون تومان است.

قیمت خودروبر اساس قیمت محصولات ایران خودرو ، قیمت کارخانه دنا پلاس جوانان اتوماتیک توربو حوالی ۶۶۹ میلیون تومان تصویب شده است. همچنین قیمت دنا پلاس در کارخانه برای مدل اتوماتیک توربو نیز ۵۴۴ میلیون است.
قیمت خودرو

پیش‌ بینی یک کارشناس اقتصادی از بازار و قیمت خودرو در ماه‌های آینده

 

امیرحسین کاکایی با اشاره به اینکه سال گذشته، وکلای مردم در مجلس دو طرح عجیب و غریب را ارائه کردند؛ گفت: «یکی از این طرح‌ها "جوانی جمعیت" نام گرفت و به صورت اتوماتیک ۵۰ درصد تولید خودرو جداسازی شد و به یک عده خاص تعلق گرفت و طرح دوم "خودروهای فرسوده" بود که ۲۰ درصد تولید را به خودروهای فرسوده تعلق داد و در نهایت ۷۰ درصد خودروهای تولید شده از مسیر عادی و رقابتی خارج شد.»
وی در ادامه با اشاره به این که این مسیر در سال جدید نیز ادامه داشته‌است؛ گفت: « ۴۰۰ هزار از دستگاه‌های تولیدی امسال، در سال گذشته پیش‌فروش شده‌است و از تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو که ادعای آقای فاطمی امین است، ۲۰۰ هزار دستگاه آن به بخش خصوصی تعلق گرفت، ۶۰۰ هزار دستگاه آن نیز متعلق به طرح جوانی جمعیت است و به صورت حداقلی ۱۰۰ هزار دستگاه آن نیز به طرح خودروهای فرسوده تعلق می‌گیرد و ۴۰۰ هزار دستگاه آن نیز پیش فروش شده‌است و ۹۰۰ هزار دستگاه آن نیز اخیرا پیش فروش شده‌است و در نهایت ۲۰۰ هزار دستگاه بیشتر از ظرفیت تولید پیش فروش شده‌است و در صورتی که امسال تنشی در بازار خودرو ایجاد شود هیچ خودرو اضافه‌ای وجود ندارد تا خودروساز برای کنترل بازار، آن را به فروش بگذارد.»
وی در واکنش به طرح فروش قسطی خودرو گفت: «این طرح تنها برای جمع‌آوری پول مطرح شده‌است، چراکه کل تولید و حتی بیشتر از آن پیش فروش شده‌ و خودرویی برای فروش قسطی باقی نمانده‌است.»

قیمت خودرو اسقاطی و فرسوده اعلام شد

پیرامون بحث‌های اخیر در رابطه با افزایش افسارگسیخته قیمت خودروهای فرسوده در سایت‌ها و آگهی‌های فروش اینترنتی، انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده نیز در این خصوص واکنش نشان داده و ضمن اعلام اینکه قیمت غیرواقعی خودروهای فرسوده، مورد تایید نیست، تاکید کرده است که مراکز اسقاط به هیچ‌وجه موافق افزایش افسارگسیخته قیمت خودروی فرسوده و گواهی اسقاط نیستند.
طبق اعلام انجمن مذکور، سید امیر احمدی، دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو ضمن اشاره به اینکه تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو بایستی برای تهیه گواهی اسقاط به انجمن صنفی مراکز اسقاط مراجعه کنند، اظهار کرد: تولیدکنندگان و واردکنندگان می‌توانند برنامه تولید و واردات خود را به انجمن اعلام کرده تا انجمن ضمن برنامه‌ریزی برای تولید گواهی، نیاز آن‌ها را تامین کند.

رسیدگی به بازار سیاه خریدوفروش خودروهای فرسوده

وی ضمن تاکید بر اینکه قیمت‌های غیر واقعی خودروهای فرسوده، مورد تایید نیست و عده‌ای سودجو قصد برهم زدن بازار را دارند، از دستگاه‌های نظارتی خواست به موضوع ایجاد بازار سیاه در خرید و فروش خودروهای فرسوده ورود و رسیدگی کنند.

پس از آن، محمود مشهدی شریف، رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط نیز در واکنش به اتفاقات اخیر، تصریح کرد: مراکز اسقاط به هیچ وجه موافق افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو و گواهی اسقاط نیستند، اما برخی افراد فرصت طلب در صدد بر هم زدن بازار خودروهای فرسوده و گواهی اسقاط هستند؛ بنابراین مردم نباید فریب سودجویان را بخورند.

وی افزود: انجمن صنفی مراکز اسقاط با پشتیبانی ۲۲۰ مرکز اسقاط در سطح کشور، آماده عرضه ۴۰ هزار گواهی اسقاط با نرخ ۳۵ میلیون تومان به تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت است.

قیمت خودروهای فرسوده چقدر است؟

قیمت خودرو مشهدی شریف با بیان اینکه طی چند روز گذشته قیمت خودروهای فرسوده به طور عجیبی افزایش یافته، خاطرنشان کرد: قیمت واقعی خودرو فرسوده در حال حاضر بین ۳۵ تا ۴۲ میلیون تومان و آن هم بسته به نوع و کیفیت خودرو است. قیمت لاشه خودرو نیز در حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است که در مجموع با گواهی اسقاط حدود ۴۵ میلیون تومان برآورد می‌شود؛ قیمت خرید خودرو نیز حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان است؛ بنابراین سود ناخالص مراکز که شامل سود خالص و هزینه اسقاط می‌شود، حدود پنج میلیون تومان است.

قیمت خودرو آزاد شد؟شورای رقابت خبر داد

در طول هفته‌های اخیر اخبار مختلفی مبنی بر آزاد سازی قیمت خودرو مطرح شده است که همین امر باعث نگرانی خریداران خودرو از سامانه یکپارچه شده است؛ به همین منظور توکلی مدیر روابط عمومی شورای رقابت در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تصریح این نکته که براساس قانون و مطابق دستورالعمل 543 شورای رقابت این شورا متولی تعیین دستورالعمل قیمت خودرو است، افزود: این موضوع هنوز تغییری نکرده و با توجه به قانون شورای رقابت این وظیفه را انجام می دهد.
وی با اعلام اینکه ادعای آزادسازی قیمت خودرو این روزها توسط افرادی بیان می‌شود که در دوره های قبل نتایج منفی ادعای خود را دیده اند، افزود: ما در طول دو سال گذشته شاهد بودیم که شورای رقابت از پروسه قیمت گذاری خودرو حذف شد اگر این راهکار معقول و منطقی بود چرا در بهمن ماه سال گذشته باز به اجبار شورای رقابت به این حوزه ورود پیدا کرد.

 مدیر روابط عمومی شورای رقابت تصریح کرد: در آن مقطع حتی خودروسازان با برگزاری جلساتی در شورای رقابت خواستار ورود این شورا به قیمت گذاری بودند که این موضوع نشان می‌دهد سازوکار قیمت گذاری خودرو درست بوده است.

توکلی با اشاره به اینکه از بهمن ماه سال گذشته بازار خودرو به ثبات قیمتی دست پیدا کرده است، گفت: در شرایط فعلی برخی می خواهند با اظهارنظرهایی نادرست در بازار التهاب بوجود بیاورند. باید این نکته را درنظر گرفت که بازار خودرو بازار خاصی است که به دلیل شرایط تحریمی و فشارهای اقتصادی قابل قیاس با سایر کشورها نیست و نمی‌توان برای‌آن نسخه واحد در نظر گرفت. امروز تولید به اندازه کافی انجام  و سازمان حمایت نیز سود عادلانه‌ای را برای خودروسازان در نظر گرفته است. آنها نیز برهمین اساس نسبت به فروش محصولات خود اقدام می کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: