پایگاه خبری خانه فوتبال:

قرعه کشی خودرو با تغییر همراه شد.جدیدترین خبر از حذف قرعه کشی خودرو یک شرکت را بخوانید. قرعه کشی خودرو فقط برخی خودرو سازها انجام می شود. قرعه کشی خودرو شاید به طور کامل حذف شود. جزئیات جدید از فروش نقدی و اقساطی بدون قرعه کشی خودرو را بخوانید.

فروش ویژه کرمان موتور بدون قرعه کشی خودرو

شرکت کرمان موتور به عنوان عرضه‌کننده محصولات جک در بازار ایران قصد دارد شاسی بلند جک اس ۳، سدان جک جی ۴، پیکاپ کی ام سی تی ۸ و سدان جی ۷ را در قالب طرح فروش نقدی و اقساطی از ۱ آبان ۱۴۰۱ تا تکمیل ظرفیت به بازار عرضه کند.
شرکت کرمان موتور به عنوان عرضه‌کننده محصولات جک در بازار ایران قصد دارد شاسی بلند جک اس ۳، سدان جک جی ۴، پیکاپ کی ام سی تی ۸ و سدان جی ۷ را در قالب طرح فروش نقدی و اقساطی از ۱ آبان ۱۴۰۱ تا تکمیل ظرفیت به بازار عرضه کند.
شرایط فروش جک اس ۳ ، جک جی ۴، کی ام سی تی ۸ و جی ۷ کرمان موتور در آبان ۱۴۰۱ اعلام شد. این خودروها در قالب طرح فروش نقدی و اقساطی به بازار عرضه می‌شوند.

شرکت کرمان موتور به عنوان عرضه‌کننده محصولات جک در بازار ایران قصد دارد شاسی بلند جک اس ۳، سدان جک جی ۴، پیکاپ کی ام سی تی ۸ و سدان جی ۷ را در قالب طرح فروش نقدی و اقساطی از ۱ آبان ۱۴۰۱ تا تکمیل ظرفیت به بازار عرضه کند.

در این طرح فروش جک اس ۳ با قیمت ۶۷۵ میلیون تومان، جک جی ۴ با قیمت ۵۲۰ میلیون تومان، کی ام سی تی ۸ با قیمت ۹۶۷ میلیون و کی ام سی جی ۷ نیز با قیمت ۱ میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان به مشتریان عرضه خواهند شد./ اقتصادنیوز

فروش قسطی خودروها در راه است

همزمان با انتشار آمارهای مثبت از وضعیت تولید و فروش خودروسازان، زمزمه هایی از بازگشت روش های متنوع فروش نیز به گوش می رسد. به طوری که مدیر صنایع خودروی وزارت صمت وعده داده که خودروسازان بعد از دنبال کردن سیاست افزایش تولید به سمت فروش لیزینگی خواهند رفت، به نحوی که سال آینده زمینه‌های فروش لیزینگی اکثر تولیدات دو خودروساز داخلی فراهم خواهد شد.به گزارش خراسان، شدت یابی تحریم ها در سال 97، عاملی بود تا مشکلات خودروسازان را دو چندان کند؛ شرکت هایی که همکاری آن ها با برخی تولیدکنندگان خارجی رو به رشد بود اما ترازنامه با زیان انباشته ای در حدود هشت هزار میلیارد تومان (در سال 96) را به دوش می کشیدند. با اوج گیری تحریم ها و رشد تورم، مسئولان اقتصادی دولت مسیر قیمت گذاری دستوری خودروسازان را بیش از پیش در دستور کار قرار دادند تا به این وسیله از قدرت خرید مردم حمایت کنند. با این حال، این مسئله از جایی دیگر سرباز کرد. به طوری که تولید خودروسازان محدود و مدل های متنوع فروش آن ها که موجب می شد انتخاب های خوبی برای خریداران فراهم شود و هر کس به تناسب وضعیت مالی خود، یک روش خرید را انتخاب کند، تقریباً حذف شد.

حذف تدریجی 4 روش فروش خودروسازان در بازار خودرو  

بررسی ها نشان می دهد در سال 96، مردم علاوه بر خرید با تحویل فوری می توانستند از دو مسیر پیش خرید قطعی (با سود مشارکت و قیمت قطعی) و پیش خرید عادی (با قیمت غیرقطعی و سود مشارکت)، به صورت مدت دار خرید کنند. همچنین مشارکت در تولید وجود داشت که بیشتر مطلوب آن هایی بود که قصد سرمایه گذاری داشتند و نیاز زیادی به خودرو نداشتند. این افراد در روش مشارکت در تولید می توانستند در مدت زمان طولانی تری (حدود سه سال) ضمن مشارکت در تولید خودروسازان کسب سود کنند و در نهایت خودرو بخرند.

اما در کنار همه موارد فوق، باید به روش لیزینگی خرید خودرو هم اشاره کرد که تا سال های گذشته علاوه بر خودروسازان، توسط لیزینگ های بانکی و نیز شرکت های آزاد لیزینگ انجام می شد، اما پس از کاهش تولید، از سوی خودروسازان محدود و عملاً کنار گذاشته شد. هر چند اکنون توسط برخی شرکت های آزاد (و نه خودروسازان) همچنان ادامه دارد.

معایب و مزایای لیزینگ خودرو

در این مدل فروش خودرو، فروشندگان عمدتاً به صورت اجاره به شرط تملیک، خودرو را به متقاضیان واگذار می کردند. مزیت این نوع فروش خودرو، این بود که خریداران در مدت زمان اندکی در حدود یک هفته یا 10 روز بدون بوروکراسی های اضافی می توانستند از خودروسازان به طور مستقیم خودرو تهیه کنند و هزینه آن را اقساطی بپردازند. منتها، عمدتاً سند خودرو تا اتمام دوره بازپرداخت اقساط نزد خودروساز یا شرکت لیزینگ باقی می ماند، اما طبق دستورالعمل بانک مرکزی، لیزینگ ها مجاز بودند در فرایند فروش اقساطی خود، نرخ سودی تا 3 واحد درصد بالاتر از نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار (یعنی با فرض نرخ های کنونی تا 21 درصد) را لحاظ کنند. همین موضوع موجب می شد تا هزینه تمام شده خودرو با لحاظ پرداخت بلندمدت، افزایش یابد. همچنین هزینه های اجباری نظیر بیمه بدنه نیز به هزینه های خریدار اضافه می شد. در هر حال، روش لیزینگ برای خریدارانی که نیاز سریع تر به خودرو داشتند و در عین حال، پول نقد کمتری در اختیار داشتند یا خریداران خودروهای گران تر، طرفداران خاص خود را داشت.با وخیم تر شدن اوضاع تولید خودرو، کار به جایی رسید که تا سال گذشته تنها روش فروش خودرو به قرعه کشی محدود شد که انتقادات زیادی را برانگیخت. یکی از شاخص ترین انتقادات در این زمینه محاسباتی بود که نشان می داد در فرایند قرعه کشی خودرو، رانتی بیش از 100 هزار میلیارد تومان به برندگان این فرایند تخصیص یافته است.

منبع: گجت نیوز

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: