پایگاه خبری خانه فوتبال:

همه ما می‌دانیم که ورزش کردن برای سلامتی لازم است؛ اما به هزار و یک دلیل از انجام آن طفره می‌رویم. با خودتان صادق باشید و بگویید که چند شنبه از تصمیمتان برای شروع پیاده‌روی یا رفتن به باشگاه می‌گذرد؟ دوری از باشگاه، هزینه‌های سنگین عضویت، همه‌گیری کرونا اصلی‌ترین دلایلی است که مانع ورزش همه ما شده است. اما حالا که نمی‌توانیم به باشگاه برویم، چرا با خرید وسایلی چون تردمیل و الپتیکال باشگاه را به خانه نیاوریم؟

البته برای خرید این وسایل ورزشی نیاز به اطلاعات دارید و باید یک سری نکات را بدانید. در ادامه اصلی‌ترین نکاتی را که برای خرید این لوازم ورزشی نیاز دارید به شما می‌گوییم تا خانه خود را به یک باشگاه مجهز تبدیل کنید.

مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید تردمیل باید بدانید

2

قبل از آن‌که به سراغ ویژگی‌های مهم تردمیل برویم؛ بهتر است از خودتان بپرسید که اصلا چرا می‌خواهید این وسیله را بخرید؟ هدف از خرید این وسیله رسیدن به تناسب‌اندام است یا اینکه برای توان‌بخشی نیاز به این وسیله دارید؟ پاسخ این سوال به شما کمک می‌کند تا بتوانید بودجه مورد نیاز برای خرید را تخمین بزنید و بهترین و مناسب‌ترین وسایل را برای خود تهیه کنید.

ابعاد و اندازه دستگاه

این وسیله در دودسته خانگی و باشگاهی موجود است، البته دسته‌بندی با موتور و بدون موتور نیز وجود دارد که در نهایت با توجه به نیاز و هدفتان می‌توانید مورد مناسب خود را تهیه کنید. کفی هر دو گروه یکسان است و اندازه‌ای حدود 77 اینچ در 35 اینچ است. البته برای خانه‌های نقلی بهتر است از مدل‌های تاشو تهیه شود. اندازه مدل‌های تاشو پس از تا شدن به نصف کاهش پیدا می‌کند و می‌توان گفت فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند. نکته ایمنی که اینجا باید بدانید این است که در هنگام جابه‌جایی و همچنین زمان استفاده از این دستگاه اطراف خود را خلوت کنید.

قابلیت تنظیم

3

اکثر مدل‌های تردمیل قابلیت تنظیم سرعت را دارند. بازه سرعت در این وسیله بین3 تا 7 کیلومتر بر ساعت است که مناسب‌ترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند سرعتی معادل پیاده‌روی داشته باشند. البته مدل‌های سریع‌تر نیز وجود دارد که انتخاب آن‌ها نیز بستگی به خود شما دارد. تنظیمات دیگری که برای این دستگاه‌های ورزشی قابل پیاده‌سازی است؛ تنظیم شیب است. اگر بخواهید کالری بیشتری بسوزانید؛ باید شیب دستگاه را بیشتر کنید.

تحمل وزن

تحمل وزن نیز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که هنگام خرید تردمیل باید به آن توجه کنید. عوامل مختلفی در میزان تحمل وزن در این وسیله موثر است. قدرت موتور، سایز دستگاه و جنس بدنه تاثیر قابل‌توجهی بر تحمل وزن دارند که پیش از انتخاب قطعی درباره این موارد از فروشنده پرس‌وجو کنید.

الپتیکال؛ بهترین دستگاه ورزش‌های هوازی

4

بعد از تردمیل نوبت به معرفی یکی دیگر از دستگاه‌های ورزشی می‌رسد. استفاده از این دو دستگاه در کنار هم تناسب‌اندام شما را تضمین می‌کند. شاید نام الپتیکال را زیاد نشنیده باشید؛ چراکه این دستگاه نوظهور است. نام دیگر الپتیکال؛ اسکی فضایی است که یکی از جالب‌ترین اسامی است که برای یک وسیله ورزشی انتخاب شده است.

این دستگاه نیز مدل‌های بسیاری دارد که می‌توان همه آن‌ها را در دو گروه باشگاهی و خانگی تقسیم کرد. اگر دوست ندارید هنگام ورزش کردن خیلی از خودتان کار بکشید؛ این دستگاه دقیقا مناسب شما است و به افراد حرفه‌ای توصیه نمی‌شود که از این وسیله استفاده کنند. اما این ویژگی یک مزیت برای سالمندان عزیز است تا بتوانند روتین ورزشی خود را با استفاده از این دستگاه انجام دهند و عضلات خود را تقویت کنند. تناسب‌اندام نیز یکی از مهم‌ترین دستاوردهایی است که پس از استفاده مرتب از این دستگاه به دست می‌آورید.

کلام آخر با شما دوست داران ورزش هوازی

ورزش کردن علاوه بر تقویت جسم؛ تاثیر مثبتی نیز در روحیه ورزشکاران دارد و شادابی را به جسم و روح این افراد می‌بخشد. رفتن به باشگاه و دیدن ورزش افراد حرفه‌ای شما را نیز تشویق به این امر می‌کند، اما اگر به هر دلیلی قادر به رفتن به باشگاه نیستید؛ پس با خرید تردمیل یا الپتیکال خانه را به یک باشگاه حرفه‌ای تبدیل کنید.

از آنجایی که انتخاب وسیله‌های ورزشی نیازمند آشنایی و دانستن نکاتی خاص است؛ پیش‌تر این نکات را به شما گفتیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. امیدواریم این مطالب برای شما ورزشکاران عزیز مفید بوده باشد. اگر تا کنون از این دو دستگاه استفاده کرده‌اید؛ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: