پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

معرفی ورزشگاه های کشور که چمن مصنوعی دارند

در ایران، حدودا 50 ورزشگاه در شهرهای مختلف داریم که هرکدام، فراخور تیم هایی که دارند، پیشرفت کرده یا همچنان بی کیفیت مانده اند. از این حدودا 50 ورزشگاه، بعضی از آن ها چمن مصنوعی و بعضی چمن طبیعی دارند. در این بخش به معرفی ورزشگاه هایی که دارای چمن مصنوعی هستند خواهیم پرداخت.

استادیوم سردار جنگل رشت

11

این استادیوم، ورزشگاه خانگی تیم سپید رود رشت و همچنین داماش گیلان می‌باشد. این ورزشگاه در سال 1386 افتتاح شده و 15.000 نفر گنجایش دارد. هرچند این ورزشگاه 10 سال بعد مورد بازسازی قرار گرفت اما باز هم ایراداتی، مخصوصا در مواقع بارانی به آن وارد می‌شود و فوتبال بازی کردن را روی چمن مصنوعی آن بسیار دچار مشکل می‌کند.

استادیوم خاتم ‌الانبیاء بوکان

این ورزشگاه که میزبان بازی های تیم سردار بوکان است، در سال 1389 افتتاح شده و علیرغم اینکه چمن مصنوعی دارد، این چمن مصنوعی از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار بوده و 20.000 نفر نیز گنجایش دارد.

ورزشگاه تختی آبادان

این ورزشگاه که استادیوم تیم فوتبال صنعت نفت آبادان می‌باشد، جزو قدیمی ترین ورزشگاه های ایران است. چمن مصنوعی این ورزشگاه را می‌توان جزو چمن مصنوعی های خوب ورزشگاه های ایران دانست که البته با توجه به رنگ سبز کمرنگ و مشکلاتی که در آن پیدا شده، آن را شبیه به چمن طبیعی بی کیفیت کرده است!

استادیوم های فوتبال بزرگ جهان که چمن مصنوعی دارند

فقط در کشورمان نیست که استادیوم های فوتبال با چمن مصنوعی وجود دارند؛ بلکه در سراسر جهان نیز ورزشگاه های بعضی از تیم های حتی شناخته شده نیز از چمن مصنوعی استفاده می‌کنند.

استادیوم دینو مانوتزی

ورزشگاه خانگی تیم چزنا حاضر در لیگ سری آ، یکی از ورزشگاه هایی است که در سال 2011 افتتاح شد و از چمن مصنوعی استفاده می‌کند.

استادیوم لوژنیکی

شاید جالب باشد بدانید ورزشگاه فوق العاده زیبای لوژنیکی که متعلق به تیم اسپارتاک مسکو است هم از چمن مصنوعی استفاده می‌کند. در واقع با فناوری SIS GRASS که به معنای ورود الیاف مصنوعی به سطح چمن طبیعی است، این ورزشگاه نوسازی شد. بیش از 20 میلیون الیاف چمن مصنوعی در چمن طبیعی به عمق 15 تا 20 سانتی متر تعبیه شده است تا به یک سطح ثابت و صاف دست یابد و در نتیجه، 8 ساعت بازی مداوم فوتبال را تحمل می‌کند! جالب است بدانید حتی فینال جام جهانی 2018 روسیه نیز در این ورزشگاه برگزار شد.

استادیوم مارسل پیکو

این ورزشگاه که متعلق به تیم نانسی، حاضر در لیگ 2 فرانسه است، از چمن مصنوعی استفاده می‌کند. این استادیوم در سال 1926 ساخته اما در سال 2003 بازسازی شد. همچنین در تابستان 2010، باز هم تحت تعمیرات قرار گرفت اما همچنان جزو معدود ورزشگاه های حاضر در فرانسه است که دارای چمن مصنوعی می‌باشد.

استادیوم ایو آلنمت

باز هم فرانسه و باز هم چمن مصنوعی! استادیوم ایو آلنمت که متعلق به تیم لوریان فرانسه می‌باشد نیز از دیگر ورزشگاه های این کشور است که در سال 2010 افتتاح شده و از چمن مصنوعی استفاده می‌کند.

استادیوم استده ده سوئیس

12

تیم فوتبال یانگ بویز سوئد که چندسال پیش در لیگ قهرمانان اروپا نیز حاضر بود هم در ورزشگاهی با چمن مصنوعی از رقبای خود پذیرایی می‌کند. این ورزشگاه در سال 2006 افتتاح گشت.

چرا بعضی از ورزشگاه ها از چمن مصنوعی استفاده می‌کنند؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که چرا بعضی از ورزشگاه ها از چمن طبیعی استفاده نمی‌کنند؟ شاید بتوان شرایط جوی و محیطی شهری که ورزشگاه در آن احداث می‌شود را یکی از عاملین این اتفاق دانست. در شهر های بسیار سرد و برفی، نگهداری چمن طبیعی کار بسیار دشواری است در حالی که نگهداری چمن مصنوعی، به دلیل منافذی که برای خارج کردن آب دارد، می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. نکته حائز اهمیت دیگر، این است که چمن مصنوعی های باکیفیت، چیزی کم از چمن طبیعی مرغوب ندارند و همانطور که دیدید؛ حتی در جام جهانی نیز استفاده شدند.

قیمت چمن مصنوعی

چنانچه شما نیز به دنبال مناسب ترین قیمت چمن مصنوعی و یک خرید منطقی و به صرفه هستید، شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که این قیمت گذاری تحت چه شرایطی انجام می‌شود؟ نکته مهم، کیفیت الیاف به کار رفته برای ساخت چمن مصنوعی و تعداد گره های در هر متر مربع از آن است که می‌تواند تفاوت ها را رقم بزند. کیفیت دستگاه های ساخت نیز، خود عاملی موثر در کیفیت چمن مصنوعی خواهد بود.

خرید چمن مصنوعی

پس از بررسی قیمت چمن مصنوعی، می‌توانید با خیال آسوده تری اقدام به خرید چمن مصنوعی کنید. چنانچه این قصد را دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت خانه چمن، در میان چندین مدلی که برای چمن مصنوعی در این فروشگاه موجود است، با توجه به کارایی و عملکردی که از چمن مصنوعی انتظار دارید، اقدام به خرید چمن مصنوعی بفرمائید.

جمع بندی

در این مقاله، سعی کردیم تا با ورزشگاه های جهان که از چمن مصنوعی استفاده می‌کنند آشنا شویم و در نهایت نیز، درباره قیمت و خرید بهترین چمن مصنوعی های موجود در بازار ایران به شما نکاتی ارائه کنیم. فروشگاه خانه چمن، با فروش بهترین و باکیفیت ترین محصولات داخلی و وارداتی، نامی قابل اعتماد در این صنعت می‌باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: