پایگاه خبری خانه فوتبال:

سازمان هواشناسی کشور یک سازمان دولتی است.سازمان هواشناسی مسئولیت رصد و بررسی و آمار هوا و بارش را به عهده دارد.سازمان هواشناسی با بررسی نقشه های هواشناسی و اطلاعات ماهواره ای سعی در اعلام وضعیت آینده هوا و هشدار لازم دارد.سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش های سیل آسا در استان ها هشدار داد

هواشناسی / تعطیلات عیدفطر کدام استانها بارانی است؟

سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که طی روزهای جمعه و شنبه در استان‌های واقع در شمال‌غرب و غرب کشور فعال خواهد بود و سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی می شود.

 تا روز جمعه بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های هرمزگان، فارس، نیمه جنوبی کرمان و سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز مرکزی، پیش‌بینی شده است.

سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که طی روزهای جمعه و شنبه در استان‌های واقع در شمال‌غرب و غرب کشور فعال خواهد بود و سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی می شود.

 وزش باد شدید در مناطق شمال‌شرق کشور به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل سبب خیزش گردوخاک و طوفان شن، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

 سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی روز جمعه و افزایش شدید بارش‌ها در مناطق غربی از افزایش تدریجی دما در سواحل دریای خزر خبر داد.

 پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی 5 روز آینده در جنوب شرق کشور به‌ویژه در بخش‌هایی از استان‌های کرمان،‌هرمزگان،‌سیستان و بلوچستان و شمال و شرق فارس رگبار،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.

علاوه بر این امروز در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی،‌آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران و مازندران و فردا در مناطقی از غرب اصفهان،‌جنوب مرکزی،‌ آذربایجان غربی  آذربایجان شرقی رگبار پراکنده،‌گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

روز جمعه با گذر امواج تراز میانی در مناطقی از شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است. در این روز در بخش‌هایی از مرکز کشور بارش‌‌های پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود. شنبه و یکشنبه هفته آینده برای غرب، مرکز، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز ابرناکی، بارش پراکنده باران و وزش باد انتظار می‌رود. روز یکشنبه شدت بارش‌ها در غرب کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش تسنیم،‌امروز در مناطق شرقی کشور به خصوص شمال استان‌ سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی وزش باد شدید روی می‌دهد که در برخی مناطق موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا می‌ شود. از امروز در بیشتر مناطق کشور روند افزایش تدریجی دما آغاز می‌شود. از امروز تا جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما و از شنبه در این مناطق روند کاهشی دما پیش بینی شده است.

همچنین از امروز تا یکشنبه آینده شرق دریای عمان و روز جمعه تنگه هرمز مواج پیش بینی شده است. دریای خزر نیز اواخر وقت جمعه و روز شنبه مواج است./ تسنیم

هواشناسی / وضعیت جاده‌ها و راه‌ها، امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۲

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در محور چالوس و آزادراه قزوین – کرج - تهران خبر داد.

مهرداد برقی کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور وضعیت تردد در محورهای برون‌شهری امروز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه را اعلام کرد و گفت: ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل میدانک تا نساء و محدوده‌های سیاه بیشه و هزارچم گزارش شده است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از تردد روان در محور فیروزکوه، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) خبر داد و افزود: محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

برقی درباره آخرین وضعیت ترافیکی سایر محورها گفت: آزادراه قزوین – کرج - تهران، حد فاصل پل فردیس تا پل کلاک و محدوده وردآورد دارای ترافیک سنگین است.

وی افزود: آزادراه کرج – قزوین حدفاصل مهرویلا تا مهرشهر نیز با ترافیک سنگین همراه است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور محور مسدود غیرشریانی را گیلانغرب - سومار و محورهای دارای انسداد فصلی را لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سی سخت – پادنا و هشتگرد – طالقان اعلام کرد.

هواشناسی / هوای آفتابی در اکثر مناطق کشور تا جمعه

کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش دما از امروز تا روز جمعه در اغلب مناطق کشور خبر داد و گفت: بارش‌های رگباری در جنوب شرق کشور ادامه دارد اما هوای اغلب مناطق کشور تا روز جمعه صاف و آفتابی است.

« کبری رفیعی» روز چهارشنبه درباره وضعیت آب‌و هوا به خبرنگار اقتصادی ایرنا افرود: تا روز جمعه بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های هرمزگان، فارس، نیمه جنوبی جنوب شرق به ویژه در کرمان و سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز مرکزی، پیش‌بینی شده است.

وی گفت؛ امروز (چهارشنبه) در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویر احمد و ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران بارش‌های بهاری انتطار می‌رود. فردا در جنوب استان مرکزی و بخش‌هایی از اصفهان نیز بارندگی خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی گفت: طی روزهای جمعه و شنبه استان‌های واقع در شمال‌غرب و غرب کشور بارانی خواهد بود و بخش‌هایی از مرکز هم در روز جمعه بارش خواهند داشت که اگر تشدید شود برای آن هشدار اعلام می‌شود.

وی هم چنین از احتمال وزش باد شدید در مناطق شمال‌شرق کشور به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل که سبب خیزش گرد و خاک و طوفان شن، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود طی امروز خبر داد.

به گفته این کارشناس هواشناسی افزایش تدریجی دما در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت و از امروز در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل هوا گرم می‌شود اما از روز شنبه مجددا هوا در این مناطق خنک خواهد شد.

وی گفت: تهران امروز در برخی ساعت ها وزش باد شدید خواهد داشت. دمای هوا ۱۵ درجه بالای صفر است و روند افزایش دما در تهران ادامه دارد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: