پایگاه خبری خانه فوتبال:

آغاز واردات خودرو دست دوم با کد ملی.واردات خودرو قوانین جدیدی دارد.واردات خودرو مشمول برخی از خودروها می شود.واردات خودرو با متقاضیان زیادی همراه است.جزئیات جدید واردات خودرو را بخوانید.

واردات خودرو با کدملی برای هر ایرانی

در حالی که اوایل مردادماه، قانون واردات خودروهای کارکرده یا همان قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو، از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور و سپس از سوی رئیس جمهور به وزارت صمت و کشور، ابلاغ شد، حال در آخرین روز‌های باقی مانده از مهلت قانونی برای تدوین و تعیین تکلیف آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده، خبر‌ها از نهایی شدن آیین نامه از سوی وزارت صمت و ارسال آن به هیات دولت حکایت دارد؛ آیین نامه‌ای که به گفته رشیدی کوچی نماینده مجلس، اقدامات موثری را برای بازار خودرو به همراه خواهد داشت.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر کرده است، در این باره گفته است: این آیین نامه که در وزارت صمت تنظیم شده، شامل هشت ماده است و برای آن زحمت زیادی کشیده است و امیدواریم عینا در هیات دولت به تصویب برسد.
جلال رشیدی کوچی در ادامه بیان داشته است: در یکی از مواد این آیین نامه تاکید شده که عمر خودرو‌های وارداتی، با در نظر گرفتن گواهی از سازمان ملی استاندارد و شماره vin، در زمان ورود به گمرک کمتر از پنج سال باشد. وی همچنین پیرامون این ابهام که برخی انتقاد دارند خودرو‌های اسقاطی و فرسوده خارجی قرار است وارد کشورمان شود، گفت: سقف این خودرو‌ها با عمر پنج سال است؛ یعنی از یک روز کارکرد تا سقف پنج سال.
وی افزود: در ماده دیگری در خصوص دلیل واردات خودرو‌های کارکرده توضیح داده و تاکید شده است: گروهی متشکل از وزارت صمت و اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، بنا به ضرورت و بر اساس نیازسنجی بازار خودروی کشور، سالانه سقف تعدادی و ارزشی خودرو‌های کارکرده را مشخص می‌کند تا مشخص شود در هر سال چه تعداد خودرو با چه ارزش دلاری باید وارد کشور شود.

سایت پیگیری ثبت نام واردات خودرو با کد ملی
واردات خودرو

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، ثبت نام خودروهای وارداتی همانند دیگر ثبت نام ها از طریق سامانه و بدون مراجعه حضوری افراد می باشد.
وزارت صمت سامانه ای به نام سامانه یکپارچه عرضه خودرو های وارداتی به آدرش اینترنتی saleauto.ir ایچاد کرده اند تا افراد بتوانند به راحتی در صورت داشتن تمامی شرایط لازم، اقدام به ثبت نام و خرید خودروهای وارداتی نمایند. همچنین به کمک این سامانه افرادی که از قبل ثبت نام کرده اند، می توانند نتایج ثبت نام خود را مشاهده کرده و در صورت لوزم پیگیری ثبت نام خودروهای وارداتی با کد ملی را انجام دهند.
این سامانه همچنین جدیدترین اطلاعیه ها و اخبار مربوط با خودروهای وارداتی را انتشار می دهد تا افراد بتوانند از طریق آن از جدیدترین اطلاعیه ها و همچنین زمان ثبت نام و زمان اعلام نتایج را مطلع گردد. 
در سایت پیگیری ثبت نام خودروهای وارداتی، قسمتی برای ورود و یا ثبت نام در صفحه اول طراحی شده است تا افراد بتوانند از طریق آن وارد ناحیه کاربری خود شده و به راحتی پیگیری ثبت نام خودروهای وارداتی با کد ملی را انجام دهند. 

اگر خواهان اطلاع از مراحل ثبت نام و همچنین مراحل پیگیری ثبت نام خودروهای وارداتی با کد ملی می باشید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

مراحل  ثبت نام وادات خودرو با کد ملی
واردات خودرو

نام نویسی برای خودروهای وارداتی به صورت کاملا اینترنتی و از طریق سامانه saleauto.ir می باشد. افراد باید در زمان مقرر و با داشتن تمامی شرایط لازم اقدام به ثبت نام نمایند. برای ثبت نام خرید خودروهای وارداتی باید مراحل زیر را طی نمایید:

ابتدا وارد سامانه یکپارچه فروش خودرو وارداتی به آدرس اینترنتی saleauto.ir شوید. 
سپس بر روی گزینه ورود و ثبت نام کلیک نمایید.
در مرحله بعدی شما باید کد ملی و رمز عبور را را وارد نمایید و اگر از قبل در این سامانه ثبت نام نکرده اید ابتدا باید بر روی گزینه ثبت نام کلیک کرده اطلاعات لازم مانند نام، نام خانوادگی، کد ملی ، شماره تلفن همراه و پست الکترونیک و .. را به صورت صحیح وارد نمایید.سپس باید بر روی گزینه من ربات نیستم نیز کلیک کرده و در انتها  بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.
پس از تایید اطلاعات اولیه شما باید اطلاعات تکمیلی را در مرحله بعدی وارد نمایید. این اطلاعات را به درستی وارد نمایید زیرا در صورت اشتباه وارد کردن این اطلاعات شما از قرعه کشی حذف خواهید شد. این اطلاعات شامل:شماره شبای بانکی، شماره گواهینامه، تلفن محل سکونت، جنسیت، آدرس و کد پستی و .. می باشد.

پس از وارد کردن تمامی اطلاعات شما باید بر روی گزینه ذخیره کلیک کرده و ثبت نام شما با موفقیت به اتمام میرسد. حال برای پیگیری ثبت نام خودروهای وارداتی با کد ملی در قسمت بعدی مقاله همراه ما باشید.

نحوه پیگیری ثبت نام واردات خودرو با کد ملی 

همان طور که می دانید ثبت نام خودروهای وارداتی دارای 3 مرحله می باشد که هر مرحله به شرح زیر است:
مرحله اول: فرد متقاضی باید اطلاعات مربوط به حساب وکالتی خود را در سامانه ثبت کرده و 500 میلیون تومان خود را در آن مسدود نماید.
مرحله دوم: وارد کنندگان لیستی از خودروهای وارداتی را اعلام کرده و افرادی که دارای امتیاز بالاتری می باشند به عنوان برنده اعلام می شوند.
مرحله سوم: این مرحله مربوط زمان تحویل و اطلاعیه ها و همچنین مربوط به پرداختی ها می باشد که فرد باید هزینه خودرو، انعقاد قرارداد و … را پرداخت نماید و منتظر تحویل خودرو بماند.

توجه نمایید در صورتیکه فردی که نوبت دارد یکی از خودروهای اعلام شده توسط واردکننده را انتخاب نکند می تواند در زمان دیگری خودرو خود را انتخاب کرده و نوبت آن برای مراحل دیگر حفظ می ماند.

حال پس از ثبت نام خودروهای وارداتی افراد می توانند پیگیری ثبت نام خودروهای وارداتی با کد ملی خود را انجام دهند. برای پیگیری ثبت نام خودروهای وارداتی با کد ملی  باید مراحل زیر را طی نمایید:

ابتدا وارد سامانه یکپارچه فروش خودرو وارداتی به آدرس اینترنتی saleauto.ir شوید. 

سپس بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

در این قسمت باید کد ملی و رمز عبور خود را وارد نمایید.

سپس شما می توانید از آخرین وضعیت ثبت نام خود در ناحیه کاربری خود اطلاع پیدا نمایید.

در صورت نیاز به پیگیری ثبت نام خودروهای وارداتی با کد ملی  با شماره 9099075307 تماس گرفته و پیگیری ثبت نام خود را به دست مشاورین متخصص مشورت بسپارید.

مراحل پرداختی های تحویل خودروهای وارداتی 

 همانطور که بیان شد دریافت خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه فروش خودرو وارداتی به صورت 3 مرحله می باشد که مرحله آخر که مربوط به دریافت خودرو است خود دارای چندین بخش است که یکی از این مراحل مزوبط به پرداختی ها بوده که پرداختی ها نیز خود در 3 مرحله انجام می شود.

پرداختی های علی الحساب در زمان ثبت نام که در حساب وکالتی بلوکه می گردد.

پرداختی های موقع عقد قرارداد تا زمان ورود خودرو به گمرک

پرداختی های خرید که شامل مواردی مانند مالیات، عوارض و حقوقی گمرکی و .. می باشد 

توجه نمایید پرداخت مابه تفاوت مبلغ خودرو نیز به فرد اعلام شده و فرد موظف به پرداخت آن می باشد و اجازه هیچ گونه اعتراض برای تحویل خودرو ندارد.

شرایط ثبت نام خودروهای وارداتی

افراد برای ثبت نام خودروهای وارداتی باید ابتدا شرایط لازم و اعلام شده را داشته و سپس اقدام به ثبت نام نمایند. برخی از مهمترین شرایط ثبت نام خودروهای وارداتی به شرح زیر می باشد:

برای افراد متقاضی خرید خودرو های وارداتی داشتن گواهی نامه رانندگی الزامی می باشد.

اگر فرد در مدت 48 ماه گذشته در شرکت های خودرو ساز داخلی و یا بورس کالا خرید داشته است نمی تواند برای خودروهای وارداتی ثبت نام نماید.

امکان خرید خودرو های وارداتی برای افرادی که دارای پلاک انتظامی فعالی می باشد ممنوع است.

امکان صلح خودروهای وارداتی به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد.

امکان انتقال سند به مدت یک سال وجود ندارد و اشخاص حقوقی امکان ثبت نام و خرید ماشین وارداتی را ندارند.

افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه اعلام شده برای همه افراد الزامی می باشد.

فروش حواله خودرو و همچنین انتقال امتیاز و به صورت وکالتی ممنوع می باشد.

اگر فردی نوبت خرید خودرو وارداتی را داشته باشد، نمی تواند در طرح های خودروهای داخلی شرکت نماید.

نکات پیگیری ثبت نام خودروهای وارداتی با کد ملی

قبل از پیگیری ثبت نام خودروهای وارداتی با کد ملی بهتر است به نکات زیر توجه نمایید:

زمانی که برای خودروهای وارداتی ثبت نام می نمایید پس از مدتی پیگیری ثبت نام خودروهای وارداتی با کد ملی می باشید، این را بدانید که زمان تحویل خودرو های وارداتی در حدود یک ماه می باشد و پس از ورود خودرو به گمرک، وارد کننده باید برای ارسال دعوت نامه اقدام نماید و در این مدت آن را به دست خریدار برساند.

فرد وارد کننده باید متعهد به زمان تحویل خودرو باشد و در غیر این صورت باید ماهانه 5.7 درصد جریمه عدم تحویل  را به خریدار پرداخت نماید.

اگر مدت زمان دریافت خودرو بیش از 3 ماه طول کشید، واردکننده و یا خریدار می توانند قرارداد را باطل کرده و در این شرایط وارد کننده علاوه بر جریمه 5.7 درصد باید با پرداخت  5 درصد جریمه قرارداد را فسخ نماید.

اگر به صورت همزمان فرد در سامانه های خودرو ساز داخلی و خودروهای وارداتی ثبت نام کرده باشد ، در صورتی که خودرو داخلی و یا مونتاژی را دریافت نماید باید قبل از عرضه خودروهای وارداتی از ثبت نام خود انصراف دهد و در غیر این صورت فرد باید جریمه اعلام شده در قرارداد را پرداخت نماید.

تا زمان انعقاد قرارد داد نهایی امکان انصراف برای خریدار وجود دارد و در صورت انصراف برای خریدار جریمه ای در نظر گرفته نمی شود.

در صورت بسته شدن قرارداد نهایی، در صورت انصراف از خودرو فرد باید 5 درصد قیمت پایه به عنوان جریمه به وارد کننده پرداخت نماید.

اخبار پیرامون پیگیری ثبت نام خودروهای وارداتی با کد ملی

ارسال لیست خریداران چانگان به شرکت سایپا
واردات خودرو

فروردین 1402: آقای مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت، ضمن اشاره به اینکه متقاضیان خرید خودروهای وارداتی تا پایان روز نهم فروردین‌ماه، فرصت انتخاب و پیش ثبت نام خرید خودرو وارداتی را داشتند، می‌گوید در مرحله اول عرضه خودروهای وارداتی، 1108 خودرو چانگان عرضه شد و اطلاع رسانی به متقاضیانی که اسامی آنها برای خرید 1108 خودرو وارداتی چانگان در صدر قرار گرفته است، بزودی و از طریق ارسال پیامک، انجام می‌شود.

تخصیص چانگان به متقاضیان مرحله اول خرید خودرو وارداتی

قیمت نهایی خودروها مطابق رویه های جاری پس از ارسال دعوتنامه و با احتساب همه هزینه های قطعی واردات، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، اسقاط خودرو، بیمه شخص ثالث ،کرایه حمل و سایر عوارض قانونی مشخص خواهد شد.

خلاصه مطلب

واردات خودرو یکی از  راهکارهایی دولت جدید برای کنترل بازار و تعادل قیمت ها می باشد و اولین فروش خودرو های وارداتی در اسفند ماه سال گذشته انجام گردید.  افراد متقاضی خرید این خودروها باید از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو وارداتی به آدرس اینترنتی saleauto.ir در زمان اعلام شده ثبت نام نمایند. ما در این مقاله مراحل ثبت نام و شرایط ثبت نام را به طور کامل بررسی نمودیم. همچنین افراد می توانند جهت پیگیری ثبت نام خودروهای وارداتی با کد ملی در سامانه اقدام نمایند که مراحل گام به گام آن در طول مقاله بیان شده است. 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: