پایگاه خبری خانه فوتبال:

سازمان هواشناسی کشور یک سازمان دولتی است.سازمان هواشناسی مسئولیت رصد و بررسی و آمار هوا و بارش را به عهده دارد.سازمان هواشناسی با بررسی نقشه های هواشناسی و اطلاعات ماهواره ای سعی در اعلام وضعیت آینده هواشناسی  هشدار لازم دارد.

صادق ضیائیان گفت: از امروز تا دوشنبه به ویژه برای بعدازظهر‌ها و شب‌ها در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان، شرق و جنوب شرق فارس، رشد ابر‌های همرفتی منجربه رگبار، رعدوبرق و وزش باد‌های شدید خواهد شد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی شدت بارش‌ها برای کرمان، هرمزگان و فارس در حد هشدار نارنجی است که هموطنان باید نسبت به این وضعیت توجه لازم را داشته باشند.

او می گوید: بارش‌ها تا اواسط هفته ادامه دارد و برای روز‌های آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی شده است.

ادامه رایزنی های رئیس سازمان هواشناسی در ژنو:

هواشناسی آمادگی ایران برای همکاری در تاسیس مراکز منطقه‌ای آب و هوا در غرب آسیا

رئیس هواشناسی ایران در هفتاد و پنجمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی در ژنو نسبت به آمادگی هواشناسی ایران برای تاسیس مراکز منطقه ای آب و هوا در غرب آسیا خبر داد.

دکتر سحر تاج‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی ایران در ادامه برنامه های کاری خود در ژنو در نشست با رییس و اعضای دفتر منطقه آسیا RAII سازمان جهانی هواشناسی از آمادگی ایران برای کمک به تاسیس مراکز منطقه ای آب و هوا در غرب آسیا خبر داد.

رئیس سازمان هواشناسی ایران با تاکید بر لزوم ایجاد توازن زیرساختی و خدمات هواشناسی بین شرق و غرب آسیا، خواستار حمایت این دفتر از ایجاد RCC های تخصصی در منطقه غرب آسیا شد.

بر اساس گزارش ها، RCCها-مراکز آب و هوایی منطقه ای سازمان جهانی هواشناسی- مجموعه‌های بالادستی هستند که ظرفیت اعضای WMO را در هر منطقه برای ارائه بهترین خدمات آب و هوایی به کاربران ملی تقویت می کنند. 

عمده محصولات منطقه ای RCC شامل مجموعه داده‌های آب و هوا، محصولات نظارتی و پیش بینی های بلند مدت است

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: