پایگاه خبری خانه فوتبال:

سازمان هواشناسی کشور یک سازمان دولتی است.سازمان هواشناسی مسئولیت رصد و بررسی و آمار هوا و بارش را به عهده دارد.سازمان هواشناسی با بررسی نقشه های هواشناسی و اطلاعات ماهواره ای سعی در اعلام وضعیت آینده هواشناسی  هشدار لازم دارد.

هشدار به شهروندان مازندران؛ سیل در راه است

هواشناسی روز سه شنبه با صدور هشدار سطح زرد، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیلاب و خطر ریزش سنگ بویژه در مناطق غرب این استان هشدار داد.

با پرداخت 50 میلیون پیش پرداخت صاحب محصولات کرمان موتور شوید | اقساطی و بدون بهره شاسی بلند بخرید +تحویل خودرو ۹۰ روز پس از سفارشبا پرداخت 50 میلیون پیش پرداخت صاحب محصولات کرمان موتور شوید | اقساطی و بدون بهره شاسی بلند بخرید +تحویل خودرو ۹۰ روز پس از سفارش

هواشناسی مازندران با اشاره به تقویت جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیلاب و خطر ریزش سنگ بویژه در مناطق غرب این استان هشدار داد.

هواشناسی روز سه شنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه جوی را از اواخر وقت امروز تا بعدازظهر روز پنجشنبه اعلام کرد و هشدار داد که این سامانه ناپایدار جوی با بارش باران گاهی بصورت رگباری، کاهش دما، وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق همراه است.

هواشناسی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بویژه در شهرهای غرب مازندران، کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی را از پیامدهای منفی این سامانه جوی اعلام کرد.

این اخطاریه همچنین بر لزوم رعایت جوانب احتیاط شهروندان در هنگام تردد جاده‌ای، توقف نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد و از کوهنوردان نیز خواست با توجه به شرایط ناپایدار جوی، از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

شرایط جوی امروز مازندران را بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی به نسبت شدید، کاهش شدت گرما و از اواخر روز با رگبار پراکنده باران و احتمال رعد و برق است.

آسمان مازندران در روز چهارشنبه نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش دما، رگبار باران و وزش باد و در روز پنجشنبه نیز نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود با رگبار پراکنده باران و وزش باد و از اواخر روز با کاهش ناپایداری همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران از روز جمعه تا روز یکشنبه آینده نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در مناطق غربی گاهی با افزایش ابر پیش بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری با ثبت دمای ۳۷.۸ و کلاردشت با ۳۱.۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود ۶ درجه کاهش نشان می دهد.

وضعیت دریای خزر در روز جاری نیز مواج پیش بینی شده است./ ایرنا

هشدار هواشناسی؛ وقوع طوفان شن در نوار شرقی کشور

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه هایی از فعالیت سامانه بارشی و وقوع جریانات خزری برای نوار شمالی کشور خبر و نسبت به آبگرفتگی و صاعقه در برخی استان ها هشدار داد.

 اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

توصیف سامانه اول: فعالیت سامانه بارشی و حاکمیت جریانات خزری

زمان شروع: سه‌شنبه 1402/04/20

زمان پایان: چهارشنبه 1402/04/21

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1402/04/20: اردبیل، گیلان، مازندران، غرب گلستان، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی.

چهارشنبه 1402/04/21: گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها.

توصیف سامانه دوم: افزایش گرادیان فشار سطح زمین

زمان شروع: چهارشنبه 1402/04/21

زمان پایان: جمعه 1402/04/23

نوع مخاطره: وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در نواحی مستعد همراه با گرد و خاک

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/04/21: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، کرمان، شمال شرق فارس، جنوب تهران، قم، مرکزی، شمال و شرق اصفهان، بوشهر، خوزستان و غرب ایلام.

پنجشنبه 1402/04/22: خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، یزد، شرق اصفهان، شرق و جنوب سمنان، قم، مرکزی و جنوب تهران.

جمعه 1402/04/23: نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و شرق فارس.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال

توصیه: اجتناب از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و احتیاط در فعالیت‌های کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش شدید گرادیان فشار سطح زمین همراه با حاکمیت بادهای 120 روزه

زمان شروع: چهارشنبه 1402/04/21

زمان پایان: جمعه 1402/04/23

نوع مخاطره: وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و در نواحی مستعد توفان شن

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/04/21: نیمه شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان.

پنج‌شنبه 1402/04/22: جنوب شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان،

جمعه 1402/04/23: جنوب شرق خراسان رضوی، نیمه شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: در بستر رودخانه‌های خشک شده طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، تیرهای برق، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از حضور در فضای باز، عدم تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، دوری از عبور و مرور، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و اجتناب از فعالیت‌های باغی و زراعی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: اواخر وقت سه‌شنبه 1402/04/20

زمان پایان: پنج‌شنبه 1402/04/22

نوع مخاطره: فزایش سرعت وزش باد تا محدوده 38 نات و افزایش ارتفاع امواج بین 1تا 2متر در سواحل و بیش از 2 متر در فراسواحل استان بوشهر و خوزستان.

منطقه اثر: نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و خوزستان.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و غواصان،اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین و صیادی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت های دریایی درسواحل و فراسواحل

توصیه: اجتناب از فعالیت های شنا وغواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و صیادی و انجام فعالیت های تفریحی دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های دریایی فراساحل

کاهش محسوس دمای هوا از فردا در اردبیل

اردبیل_مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت:بر اساس نقشه‌های هواشناسی از عصر فردا دمای هوا به طور محسوس در سطح استان اردبیل کاهش خواهد یافت.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، با تداوم حاکمیت سیستم کم فشار در سطح زمین، امروز نیز هوای گرم در سطح استان تداوم داشته و وزش باد گرمیج گاهی با سرعت تند پدیده غالب در سطح استان پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی امروز در بیشتر مناطق استان هوای غبارآلود سبب کاهش کیفیت هوا نیز می‌شود، گفت: همچنین از شرایط فصلی و محلی در ساعات عصر و اوایل شب در مناطقی از استان به ویژه در نیمه شمالی استان رشد ابرهای همرفتی گاهی توأم با رگبار و رعدوبرق نیز احتمال می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: از فردا با نفوذ زبانه‌های پرفشار سطح زمین به منطقه ضمن تغییر جریانات جوی و وزش باد خزری، دمای هوا به طور محسوس کاهش یافته و از بعدازظهر با ورود سامانه ناپایدار جوی علاوه بر تشدید سرعت وزش باد به تدریج بر میزان ابرناکی افزوده خواهد شد.

کوهی تصریح کرد: از عصر فردا تا اواخر وقت چهارشنبه در بیشتر مناطق استان بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن توصیه به رعایت هشدار سطح زرد شماره ۳۳ مرکز پیش بینی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با خروج این سامانه در روزهای پنجشنبه و جمعه ضمن تداوم هوای خنک، جوی پایدار با آسمانی صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد در سطح استان انتظار می‌رود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: