پایگاه خبری خانه فوتبال:

سازمان هواشناسی کشور یک سازمان دولتی است.سازمان هواشناسی مسئولیت رصد و بررسی و آمار هوا و بارش را به عهده دارد.سازمان هواشناسی با بررسی نقشه های هواشناسی و اطلاعات ماهواره ای سعی در اعلام وضعیت آینده هواشناسی  هشدار لازم دارد.

اخبار هواشناسی ایران امروز چهارشنبه 25 مرداد 1402

سازمان هواشناسی با صدور هشدار وقوع طوفان در نوار شرقی کشور و خسارت‌‌های ناشی از آن توصیه کرد مردم طی امروز تا شنبه آینده از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در بیشتر مناطق کشور جو آرام و آسمان صاف است. در بعدازظهر در ارتفاعات سیستان و بلوچستان، ارتفاعات غرب و شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است.

اواخر وقت جمعه در ارتفاعات واقع در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد.

شنبه در مناطقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،‌ اردبیل، شمال کردستان،‌ زنجان،‌ غرب گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران افزایش ابر،‌ رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه آینده علاوه بر این مناطق در ارتفاعات البرز شرقی نیز بارش روی می‌دهد. طی 5 روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. طی 3 روز آینده شرق دریای عمان و مرکز و شرق خلیج فارس مواج است.

توصیف سامانه: تداوم گرادیان فشاری

زمان پایان: شنبه 1402/05/28

نوع مخاطره: وزش باد شدید، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/05/25: شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی، شرق کرمان و نوار شرقی خراسان جنوبی.

پنجشنبه 1402/05/26: شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نوار شرقی خراسان جنوبی.

جمعه 1402/05/27: شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نوار شرقی خراسان جنوبی.

شنبه 1402/05/28: شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نیمه شرقی خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و احتمال طوفان گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، تیرهای برق و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: احتیاط و اجتناب از رفت‌وآمدهای غیرضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان پایان: بعدازظهر جمعه 1402/05/27

نوع مخاطره: افزایش سرعت باد جنوب شرقی ـ شمال شرقی در محدوده سواحل استان هرمزگان (به‌ویژه در دریای عمان و غرب تنگه هرمز) و بوشهر (به‌ویژه در سواحل جنوبی) تا حداکثر 24 نات و افزایش ارتفاع موج حداکثر تا 1.5 متر (با تأکید بر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ساعات ظهر تا اوایل شب).

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/05/25: منطقه ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر.

پنجشنبه 1402/05/26: منطقه ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر.

جمعه 1402/05/27: منطقه دور از ساحل استان هرمزگان.

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال پاره شدن تورهای صیادی وآسیب به قفس‌های پرورش ماهی، احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری.

توصیه: خودداری از تردد شناورهای سبک، خودداری از فعالیت‌های تفریحی و شنا، تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری و تمهیدات لازم جهت تردد در کشتی‌های تجاری.

توضیحات سازمان هواشناسی درباره خبر شدیدترین بارش قرن

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای به خبر «رخ دادن شدیدترین بارش قرن» واکنش نشان داد.

سازمان هواشناسی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: خبر «رخ دادن شدیدترین بارش قرن» که در حال بازنشر در فضای مجازی است، تکذیب می‌شود.به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند اطلاعیه‌ای با مضمون رخ دادن شدیدترین بارش قرن که در حال بازنشر در فضای مجازی است، به وسیله سازمان هواشناسی کشور تکذیب می‌شود.

هرگونه تغییرات جوی تنها از طریق تارنمای سازمان هواشناسی به به آدرس IRIMO. IR و پیامک‌های ارسالی از شماره‌های معتبر سازمان هواشناسی کشور، رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر اعلام خواهد شد.

سازمان هواشناسی در پایان توصیه کرد هموطنان به اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های معتبر برای پیش‌بینی وضعیت جوی توجه کنند.

شرجی هوا در استان بوشهر افزایش می یابد

بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: افزایش رطوبت نسبی هوا و شرجی و گاهی وزش باد دربعداز ظهرها و غبار محلی تا روز شنبه هفته آینده، پدیده‌های مورد انتظار در استان بوشهر است.

طلیعه محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز بعد از ظهر در نواحی جنوبی و ارتفاعات شرقی استان بوشهر احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت به صورت رشد ابر، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: با توجه به جنوبی شدن جریانات تا روز شنبه هفته آینده، افزایش رطوبت نسبی هوا و شرجی و گاهی وزش باد در بعد از ظهرها و غبار محلی پدیده‌های مورد انتظار در این مدت هستند.

وی گفت: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده صاف تا کمی ابری، همراه با غبار محلی، در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی و در ارتفاعات جنوبی و شرقی تا اوایل شب رشد ابر و احتمال رعد و برق و تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در نواحی جنوبی به هنگام تندباد بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

محمدی بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتی‌متر و در سواحل جنوبی به هنگام تندباد تا ۱۵۰ سانتی‌مترپیش بینی می‌شود.

دمای هوا در اصفهان تغییر محسوسی ندارد

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: دمای هوای اصفهان طی ۲۴ ساعت پیش رو تغییر محسوسی ندارد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۵ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۷ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی، کاشان با بیشینه دمای ۳۷ درجه سلسیوس بالای صفر و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان طی ساعات پیش رو خواهند بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه ته اوایل هفته آینده جوی پایدار در سطح استان حاکم است، افزود: آسمان بیشتر مناطق استان طی این مدت صاف و گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

آقایی خاطرنشان کرد: از بعدازظهر روز جمعه تا اوایل هفته گاهی افزایش ابر به ویژه در نیمه غربی دور از انتظار نیست.

خبر بد هواشناسی برای مردم تهران | گرمای بیشتر در انتظار مردم تهران

هواشناسی برای تهران وزش باد شدید را پیش بینی کرده است.

مردم تهران منتظر وزش باد شدید باشند. بخش های مختلف استان تهرا درگیر افزایش دما و وزش باد خواهند بود. ​بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان وزش باد شدید در نواحی جنوب غربی و ارتفاعات استان و افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای پیش‌بینی عددی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در ساعات بعد از ظهر و شب گاهی همراه با وزش باد و در نواحی جنوب غربی و ارتفاعات استان گاهی افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

طی سه روز آینده در نواحی پر تردد شهری گاهی کاهش نسبی کیفیت هوا و در ارتفاعات گاهی افزایش ابر مورد انتظار است.

همچنین از فردا تا شنبه هفته آینده (۲۶ تا ۲۸ مرداد) روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

در نیمه اول هفته آینده با گذر امواجی ضعیف از شمال استان، افزایش ابر در نواحی شمالی و رخداد بارش پراکنده در ارتفاعات مورد انتظار است.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا( ۲۶ مرداد) صاف و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و در روز جمعه (۲۷ مرداد) صاف، در بعد از ظهر قسمتی ابری و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷  درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۳۷ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: